Citat:
Ursprungligen postat av
Whyback
Det köper jag, samtidigt som många i forumet inte är överens om det, då är det bra att förtydliga.
I mina tidigare inlägg, har jag försökt att lyfta frågan lite högre, vilka MOTIV fanns för resan. Hittills har ingen svarat på det ( du gav ett svar på oväsentlig frågor för huvudfrågan), kanske är det en för hög nivå för FB, måste jag tyvärr tänka då, kan du ändra på den?
Vi är väl flera som har skrivit att motivet med stor säkerhet var sexuellt från M:s sida (dock gör det inte honom till en våldtäktsman), och i och med det som polisen nu frågar efter så börjar det verka som att det var sexuellt från K:s sida också. Vad skulle det annars vara, när en man och en kvinna i fruktsam ålder åker iväg någonstans på tu man hand i solnedgången..? Om inte kunde ju någon annan också ha fått följa med på en tur, K:s pojkvän t.ex., till samma eller nästan samma bränslekostnad. Det lär ju inte ha fattats folk som ville åka med om vi säger så...
Citat:
Ursprungligen postat av
3x3
Det har jeg ikke lest, men det var PM som fant han død og ringte til polisen eller annen myndighet og varslet fra.
Den som ringte inn hørtes visst likegyldig ut var det beskrevet.
Og sin fars grav har han kun besøkt en gang etter han gikk bort, og arvegodset sendte han rett på auksjon.
Det er liksom noe som er unormalt ved den oppførselen.
Beror väl på hur man har blivit behandlad under uppväxten. Jag känner själv människor som vägrade att gå på föräldrarnas begravning och hyckla en sorg som de inte kände. Det gör inte dom (de vuxna barnen) till sämre människor.
Citat:
Ursprungligen postat av
bewing77
Med dina referensramar så är ju väldigt stor del av alla svenskar bortskämda medelklassbarn, det är en aning skruvat att kategorisera människor som naiva på basis av en så enormt svepande generalisering, dvs den att de har haft en fullständigt normal uppväxt utan att ha blivit utsatta för övergrepp. Jag menar, jag könner inte dig, men som du får det att framstå får man ju beklaga din uppväxt och hoppas det blir bättre, och det är lätt att förstå varför man får en aversion mot de som haft en mer normal barndom, men att du eller någon annan haft det jobbigt gör inte att alla som inte fått utstå dessa umbäranden är naiva eller blåögda, eller något annat för den delen. Du pratar om en så enormt stor grupp att det förmodligen är extremt svårt att hitta en enda egenskap som är genomgående för alla dessa människor
Bara ett exempel då, annars får du starta en tråd om ämnet i ett annat forum och PM:a mig så kan jag utveckla ämnet där. Men jag såg t.ex. ett program om personer som lurar flygpassagerare att ta med sig knark - gömt i något föremål - ombord på planet åt dem. En svart man berättade hur han väljer ut sina offer. Han försöker inte med arbetarklassmänniskor, för de skulle bara ge honom fingret och säga åt honom att fuck off. De har ingen naivitet kvar. Han försöker inte heller med överklassmänniskor, för de vet sitt värde och skulle bara "look down their nose" på honom, alltså se på honom med förakt. Nej, han väljer sina offer bland medelklassen. För de är naiva, tror alla om gott, har fått med sig PK-värderingar om att man inte ska döma hunden efter håren, inte ha fördomar eller i alla fall inte visa att man har det, de har aldrig behövt göra de hårda erfarenheterna, och är dessutom uppfostrade att alltid vara vänliga, hjälpsamma och tillmötesgående mot alla.