2017-09-15, 01:46
Medlem
Jeg tror han har drept før, sin far ? Den japanske kvinnen eller andre?
Citera
2017-09-15, 02:03
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Jaha? Vad förstod du inte? Varför anser du att det är märkligt att en journalist följer med i en ubåt hon skriver om?

Riskbedömningen borde dessutom ligga på PMs bord. Han har enligt uppgift ofta åkt ut ensam i ubåten, så den kan knappast vara så livsfarlig att KW måste fundera på om det är förenat med livsfara att få egna intryck av hur den fungerar i vattnet etc.

Lämnar du alltid över riskbedömningen till andra på det sättet? Om en bilist som har druckit ett par glas bedömer att han kan köra ändå, så hoppar du glatt in eller?
Citera
2017-09-15, 02:13
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Två fel gör inte ett rätt. Kanske bättre att han får många år på sig att fundera på sitt (sina) dåliga beslut.

Det är ju inte livets glada dagar som ligger framför PM. Svårt att hitta medhjälpare och om hans bror inte fortsätter att skicka in pengar får han nöja sig med att se om socialen kan hjälpa till med en liten etta någonstans. Är ju svårt att ens få jobb i kebabkiosken om alla vet att han styckat KW.

Just i kebabkiosken är det kanske en fördel att ha erfarenhet av styckning..?

Skämt åsido så tror jag att M kommer ner på fötter. Han är den typen. Och han kan alltid charma någon kvinna och få bo hos henne.
Citera
2017-09-15, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3x3

Hur dog hans far?

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

. Och han kan alltid charma någon kvinna och få bo hos henne.

Ja det har han ju redan alldeles övertydligt gått iland med.😜
Senast redigerad av Rubar 2017-09-15 kl. 02:29.
Citera
2017-09-15, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Hur dog hans far?

Ja det har han ju redan alldeles övertydligt redan gått iland med.😜

Det har jeg ikke lest, men det var PM som fant han død og ringte til polisen eller annen myndighet og varslet fra.
Den som ringte inn hørtes visst likegyldig ut var det beskrevet.
Og sin fars grav har han kun besøkt en gang etter han gikk bort, og arvegodset sendte han rett på auksjon.
Det er liksom noe som er unormalt ved den oppførselen.
Senast redigerad av 3x3 2017-09-15 kl. 02:29.
Citera
2017-09-15, 02:32
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Enig, övertygad om det. Hans klantighet och nödlögner tyder på att det här har gått galant tidigare. Jag tror han är en riktigt ruggig typ, skräckfilm.
Citera
2017-09-15, 02:39
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Tidligere efterforskningschef om ubådssagen: Det her vil politiet særligt gerne høre om

https://www.bt.dk/danmark/tidligere-efterforskningschef-om-ubaadssagen-det-her-vil-politiet-saerligt-gerne

Bådas sexuella preferenser, alltså. Ja då tror polisen också att solnedgångsturen stod för något helt annat än en professionell demonstration av ubåtens funktioner... Det är synd om K:s pojkvän och i viss mån även hennes föräldrar, om det kommer ut att hon brukade ha S/M-orgier med främmande män...

Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ja, det var intressant med den information om Ubåtens "rutt" som vi ändå har fått, och det som var det intressanta i den informationen var just det att ubåten trots allt gjorde det där andra dyket som jag redan från början hävdat att den gjorde. Det är nog under det dyket som KW styckas ombord på ubåten. Och om det nu är så att PM sov en stund, vilket jag inte tvivlar på, så var det säkert också en del av det dyket. Synd att vi inte fick veta hur länge det dyket varade. Har inte tänkt på det innan, men det är ju nästan så man kan tänka sig tre dyk. Ett inledningsvis på kvällen, för KW's skull, innan hon blir tagen av daga. Sedan ett där hon styckas. Upp för att göra dumpningen i skydd av mörker, och sedan ned igen för att sova en stund.

Vore intressant att få se ubåtens hela rutt med tidsskala.

Det är väl klart att han måste ha sovit några timmar på natten, annars hade han inte varit så pigg när han kom iland.
Senast redigerad av Merwinna 2017-09-15 kl. 03:32.
Citera
2017-09-15, 02:41
Medlem
Citat:
Jag klankar inte ner, och jag trollar inte. Jag drar slutsatser av det jag ser.

Om du tittar på videon om Kim Wall som hennes vänner har gjort, där det även finns klipp från hennes barndom och tonårstid, så ser du att hon är en omhuldad tjej som växer upp i villa. Hon får följa med sina journalistföräldrar på reportageresor och sådant som man tycker är glassigt när man är barn. Det här var inte en tjej som varit tvungen att freda sig mot X antal styvpappor, fosterbröder och blattar som hänger i trappuppgången i hyreshuset i Rosengård. Jag känner igen typen, bara! Säger inte att det är fel att vara så, många gånger kan naiviteten t.o.m. skydda dem - ingen vill göra dem något ont och se det där troskyldiga slockna i ögonen. Men ibland går det riktigt snett också.

Med dina referensramar så är ju väldigt stor del av alla svenskar bortskämda medelklassbarn, det är en aning skruvat att kategorisera människor som naiva på basis av en så enormt svepande generalisering, dvs den att de har haft en fullständigt normal uppväxt utan att ha blivit utsatta för övergrepp. Jag menar, jag könner inte dig, men som du får det att framstå får man ju beklaga din uppväxt och hoppas det blir bättre, och det är lätt att förstå varför man får en aversion mot de som haft en mer normal barndom, men att du eller någon annan haft det jobbigt gör inte att alla som inte fått utstå dessa umbäranden är naiva eller blåögda, eller något annat för den delen. Du pratar om en så enormt stor grupp att det förmodligen är extremt svårt att hitta en enda egenskap som är genomgående för alla dessa människor
Citera
2017-09-15, 02:43
Medlem
Citat:
Det är väl klart att han måste ha sovit några timmar på natten, annars hade han inte varit så pigg när han kom iland.

Eller amfetamin
Citera
2017-09-15, 02:44
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
De tror vel at dom har avtalt bondage på havbunnen, og det er faktisk mulig.

Det är ju den perfekta miljön. Det exotiska, annorlunda, avskilda, lite mystiska... känslan av att vara i en annan värld och att partners, föräldrar och andra där uppe på land försvinner och att det inte spelar någon roll vad de skulle tycka om de visste. Let the Devil take tommorow, liksom! Och naturligtvis det där att hon är helt i hans våld, inte kan ta sig någonstans, befälhavaren har makten över hennes liv och död... Jo har man sådana preferenser överhuvudtaget, så kan jag se att en ubåt på havets botten i natten gör det extra häftigt. Och extra farligt...
Citera
2017-09-15, 02:49
Medlem
Citat:
Eller amfetamin
Och Adrenalinpåslag efter the night of his life och inför den stora Showen där han ska ha en ny Huvudroll
Citera
2017-09-15, 02:50
Medlem
Citat:
Det har jeg ikke lest, men det var PM som fant han død og ringte til polisen eller annen myndighet og varslet fra.
Den som ringte inn hørtes visst likegyldig ut var det beskrevet.
Og sin fars grav har han kun besøkt en gang etter han gikk bort, og arvegodset sendte han rett på auksjon.
Det er liksom noe som er unormalt ved den oppførselen.

Okej. Ja nog kan det finnas en hel del onormalt i PM:s uppväxt, som format honom till den han är. Har inte kunnat följa tråden i detalj, kanske finns det uppgifter kring faderns död som är intressanta.
Man skall/bör kanske inte skena iväg helt i spekulerandet men skulle inte heller bli direkt förvånad om det framkommer att han har en tidigare okänd morbid historik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in