2017-09-15, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Ja, det är klart hon var, det förstod man för 3 veckor sedan.

Och efter Madsens uttalanden under den andra häktesförhandligen, så kanske man kan sluta sig till att detta chicken race med lastfartyget, i själva verket var ett självmordsförsök, som han inte vågade genomföra?

Samma dag som man hittade torso - och bekräftade att torso var Kim Wall - så var Madsen rökt.

Det finns ingen domstol i hela välden som INTE kommer att hålla honom ansvarig för hennes död. Att det hände på en ubåt är helt och hållet ointressant. det kunde lika gärna varit en volvo amazon - och att han råkade slå dörren i henne skalle så att hon dog. Helt ointressant.

Madsen kommer att få sitta en stund - antingen i fängelse eller på dårhus.
Citera
2017-09-15, 00:25
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Vet inte men hade inte någon uppe i tråden hur konstigt det var att KW åkt ut ensam med PM läste nyss förhöret med honom där han säger att han varit ute med ca 300 st på allenaturer.
Så många oförsiktiga det finns .Suck
https://www.bt.dk/krimi/to-foerende-drabseksperter-her-er-peter-madsens-forklaring-hullet-som-en-si

Fatta liksom hur många det är som åker taxi varje dag, alldeles allena med helt okända bakom ratten. Det är helt ofattbart att det finns så många så oförsiktiga människor.

Suck...
Citera
2017-09-15, 00:27
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Samma dag som man hittade torso - och bekräftade att torso var Kim Wall - så var Madsen rökt.

Det finns ingen domstol i hela välden som INTE kommer att hålla honom ansvarig för hennes död. Att det hände på en ubåt är helt och hållet ointressant. det kunde lika gärna varit en volvo amazon - och att han råkade slå dörren i henne skalle så att hon dog. Helt ointressant.

Det faktum att det hände på en båt är faktiskt inte helt ointressant, det utökar nämligen PM's ansvar för KW's öde väldigt markant! I övrigt har du alltså mer rätt än du tror
Citera
2017-09-15, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Fatta liksom hur många det är som åker taxi varje dag, alldeles allena med helt okända bakom ratten. Det är helt ofattbart att det finns så många så oförsiktiga människor.

Suck...
Håller med det är otroligt , bäst att vi håller oss hemma.😲
Citera
2017-09-15, 00:32
Medlem
Citat:
Vet inte men hade inte någon uppe i tråden hur konstigt det var att KW åkt ut ensam med PM läste nyss förhöret med honom där han säger att han varit ute med ca 300 st på allenaturer.
Så många oförsiktiga det finns .Suck
https://www.bt.dk/krimi/to-foerende-drabseksperter-her-er-peter-madsens-forklaring-hullet-som-en-si

Det kan säkert stämma, båten var väl i sjön 2009. på 8 år kan det bli en del turer, i olika konstellationer med folk ombord.

Varför drar du slutsatsen att det finns massor med oförsiktiga, vad grundar du den på? Varken du eller jag eller någon annan än PM vet förmodligen hur dessa turer var planerade och genomförda. Än mindre vilka som var med, och relation till PM eller SYFTE/MOTIV med resan, eller hur?

Det är just därför jag är lite tjatig om vikten av att få fram MOTIVET till just denna katastrofala turen, av alla 300 ( om det stämmer), för denna gång gick det riktigt snett....
Citera
2017-09-15, 00:33
Medlem
Citat:

Hoppas verkligen att det blir så .
Citera
2017-09-15, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Det kan säkert stämma, båten var väl i sjön 2009. på 8 år kan det bli en del turer, i olika konstellationer med folk ombord.

Varför drar du slutsatsen att det finns massor med oförsiktiga, vad grundar du den på? Varken du eller jag eller någon annan än PM vet förmodligen hur dessa turer var planerade och genomförda. Än mindre vilka som var med, och relation till PM eller SYFTE/MOTIV med resan, eller hur?

Det är just därför jag är lite tjatig om vikten av att få fram MOTIVET till just denna katastrofala turen, av alla 300 ( om det stämmer), för denna gång gick det riktigt snett....
Det var skrivit med ironi som syftade på ett inlägg här om hur naiv och dum KW var som åkte ensam med i ubåten samt hur farligt det är att vara ensam med en okänd man.
Citera
2017-09-15, 00:47
Medlem
Citat:
Håller med det är otroligt , bäst att vi håller oss hemma.😲

Och beställer hemkörning av mat och andra nödvändigheter. Att öppna dörren är ju dock ett risktagande också ...

Allvarligt. KW kanske endast ville kolla in hur det såg ut under däck, men tackade nej till ett dyk. Timmen var sen och hon hade en tid att passa.

Det vet vi inte heller ....
Citera
2017-09-15, 00:51
Medlem
Citat:

Suck...

Menar du att du jämställer en kommersiell taxiresa, på land, med att åka i en hemmabyggd ubåt, på "halvprivata" grunder (oklart, men troligt)??

Om du verkligen menar att det är likställt, har du referensramar långt ifrån de som jag har, andra som läser får ge sina.

Riskbedömning, som det är frågan om, sker nog för varje människa i vardagen, varje dag. Men KONSEKVENSERNA av de risker man tar, är ganska skilda beroende på beslut, och det är kanske lite olika riskbedömning av en taxiresa och en tur på sjön, med en hemmabyggd ubåt, för de flesta.....så trngw, vad du än tänkte på när du gjorde din jämförelse, kan iaf inte jag förstå vad som var relevant!?
Citera
2017-09-15, 00:59
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:

Intressant men det funkar inte så i en rättsstat.
Citera
2017-09-15, 01:02
Medlem
Citat:
Det var skrivit med ironi som syftade på ett inlägg här om hur naiv och dum KW var som åkte ensam med i ubåten samt hur farligt det är att vara ensam med en okänd man.

Det köper jag, samtidigt som många i forumet inte är överens om det, då är det bra att förtydliga.

I mina tidigare inlägg, har jag försökt att lyfta frågan lite högre, vilka MOTIV fanns för resan. Hittills har ingen svarat på det ( du gav ett svar på oväsentlig frågor för huvudfrågan), kanske är det en för hög nivå för FB, måste jag tyvärr tänka då, kan du ändra på den?
Citera
2017-09-15, 01:13
Medlem
Citat:
Det faktum att det hände på en båt är faktiskt inte helt ointressant, det utökar nämligen PM's ansvar för KW's öde väldigt markant! I övrigt har du alltså mer rätt än du tror

Jag kan marin sjölag också eftersom det är mitt speciale - Samtliga rättigheter som man tror sjökaptener har - är fiktiva. En sjökapten idag har inga som helst befogenheter.[sic!] Det är flaggstatens regler som gäller!

Hade det varit 1809 och det hade varit Napoleon krig så kan man ju förstå att lik sys i duk och slängs överbord - men inte förrän skeppsläkaren har fört en sista nål genom näsan för att kontrollera att liket verkligen var dött.

Madsen i sina amatöraktika dilletant förklaringar smutsar ner samtliga sjöfolk -
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in