Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
Jo han ljuger galant och spatserar oberörd småpratande medan kameran rullar...
Sisådär ½ dygn efter att han skurit huvudet av någon, gjort en massa hål i bålen och kastat armar, ben och bål över bord i mörkret...
Om han ändå hade viftat bort journalisterna och kameran och sagt att han inte orkar. Men nejdå, han går till och med långsammare än poliskonstapel som flera gånger får stanna och vänta in honom - för att PM lägger tid på intervjun.
Ingen hade tyckt det vore konstigt om en blöt person med räddningsfilten i handen som just räddats ur sitt ögonstensskepp som ligger på havets botten inte vill intervjuvas där och då. Men han tar medie-chansen! Trots det han just sysslat med några timmar tidigare!
Idag uppger hans advokat att han är "lättad" att delar av KWs styckade kropp återfunnits!
Advokaten försöker göra honom mer mänsklig och empatisk - vilket naturligtvis är hennes jobb. Men det är inte så lätt med denna filmade intervju-sekvens direkt efter styckningen.
Min uppfattning är att detta är en svårt störd, till synes oberörd, person som syns i bild. Utan denna film hade det inte framstått som lika tydligt.
Helt klart att han är djupt störd.. säger inte emot dig i det ;-)
Men tänk på att han har levt med journalister under hela sitt vuxna liv (lite överdrivet) så är det väl inte konstigt att även denna händelse förevigas. Förutom att han tycks trivas i rampljuset så lever han också i symbios med media och är beroende av ATT det skrivs om honom.
Han har säkert också en baktanke med intervjun – han vill nå ut med sin story innan polisförhöret. Han vill säkert att tidningarna publicerar den och vet att polisen inte läcker info.
Sen måste jag säga att polisen hade en jäkla fart till bilen. Jag anser inte att PM förhalade särskilt utan gick i normal takt medan polisen typ småsprang.. Jag tror att polisen hade velat få intervjun ogjord, men kunde inte ingripa.
Jag tror inte att PM är en person som någonsin skulle säga att han är för trött/tagen att prata om sina projekt. Och intervjun handlade ju om hans ubåt. KW låtsades han inte veta ett jota om.
I PM:s sjuka värld kan det vara så att han känner lättnad över polisens fynd, eftersom man då vet att han talade sanning. Dvs. att han ”begravde kroppen i sjön” :-o
Det skulle vara intressant att få veta hans diagnos sen när den blir färdigställd.