2017-09-15, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Enig, övertygad om det. Hans klantighet och nödlögner tyder på att det här har gått galant tidigare. Jag tror han är en riktigt ruggig typ, skräckfilm.

Nej tvärtom så begår han en mängd misstag som är utmärkande för amatör mördare - om han hade mördat tidigare så hade han haft en plan.

Tycker du att hans plan var rutinerad mördare typ planering?
Citera
2017-09-15, 02:51
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Se där ja, då råder det inte längre någon som helst tvekan om att KW's torso visar spår av sex med PM. Precis som vi misstänkte när Metro skrev om mycket försvårande omständigheter för PM. Polisen syr så sakteliga igen säcken. Säcken som kommer hålla PM inlöst större delen av hans resterande liv.

Fast om det är en sexlek som har gått snett, så behöver det inte bli så att han döms för dråp i alla fall. Det har varit ett antal rättsfall på senare år där personer har kommit undan åtal för misshandel, till och med grov misshandel (minns dock inget fall med fullbordat dödligt våld nu, men det går att googla på), genom att säga att det var en sexlek och att båda var med på det. Jag kommer särskilt ihåg det där svenska fallet för några år sedan där en 32-årig man hade misshandlat en 16-årig flicka svårt, hållit henne instängd i en hundbur och allt möjligt otäckt. Han kom undan med det för att "det var hennes sexuella läggning också", och det var som sagt en minderårig flicka t.o.m. och en mogen man. Hela PK-Sverige inklusive RFSL och RFSU var uppe och skrek den gången att mannen inte skulle dömas för att flickan "hade rätt till sin sexualitet"...
Citera
2017-09-15, 03:03
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Vet inte men hade inte någon uppe i tråden hur konstigt det var att KW åkt ut ensam med PM läste nyss förhöret med honom där han säger att han varit ute med ca 300 st på allenaturer.
Så många oförsiktiga det finns .Suck
https://www.bt.dk/krimi/to-foerende-drabseksperter-her-er-peter-madsens-forklaring-hullet-som-en-si

Det är ju dom oförsiktiga från hela världen som söker upp honom för att få uppleva detta. Det finns folk till allt, det finns ju folk som fridyker i isvakar också, och hoppar bungyjump. Dessutom behöver inte M:s uppgift vara sann. Budskapet är ju att "om 300 personer varit på ensamtur med mig i ubåten och kommit hem med livet (och dygden..?) i behåll, varför skulle jag då plötsligt döda någon nu?"
Senast redigerad av Merwinna 2017-09-15 kl. 03:40.
Citera
2017-09-15, 03:07
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Jag kan marin sjölag också eftersom det är mitt speciale - Samtliga rättigheter som man tror sjökaptener har - är fiktiva. En sjökapten idag har inga som helst befogenheter.[sic!] Det är flaggstatens regler som gäller!

Hade det varit 1809 och det hade varit Napoleon krig så kan man ju förstå att lik sys i duk och slängs överbord - men inte förrän skeppsläkaren har fört en sista nål genom näsan för att kontrollera att liket verkligen var dött.

Madsen i sina amatöraktika dilletant förklaringar smutsar ner samtliga sjöfolk -
Hehe, du kan dina sjöregler säger du. Nej det är verkligen inte flaggstatens regler som gäller när du befinner dig på nationellt vatten som i detta fallet. När du befinner dig på internationellt vatten så är det däremot flaggstatens regler som gäller. Nu är jag en landkrabba och inte så bra på sjöjuridik men situationen försvåras av att Öresund innehåller inget riktigt internationellt vatten men det finns specialregler som reglerar såna farleder så att fartyg som bara passerar inte ska behöva gå in på nationellt vatten även om de gör det. När det gäller ubåten i detta fallet så har den gissningsvis enbart befunnit sig på danskt vatten och då är det danska lagar som gäller oavsett om ubåten är flaggad i annat land.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2017-09-15 kl. 03:16.
Citera
2017-09-15, 03:18
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Fatta liksom hur många det är som åker taxi varje dag, alldeles allena med helt okända bakom ratten. Det är helt ofattbart att det finns så många så oförsiktiga människor.

Suck...

Citat:
Håller med det är otroligt , bäst att vi håller oss hemma.😲

Och många kvinnor blir våldtagna av taxichaufförer också, både riktiga och sådana som kör svarttaxi. Detta då de flesta taxichaufförer är invandrare idag. Det är mycket säkrare att åka nattbuss, för där blir man i alla fall inte ensam med bussföraren, och på promenaden hem från hållplatsen är man åtminstone inte INSTÄNGD med en ev. gärningsman utan man kan springa, skrika o.s.v.. Så nu var ni dumma.

https://www.svd.se/polisen-varnar-kvinnor-for-taxi

Citat:
Det faktum att det hände på en båt är faktiskt inte helt ointressant, det utökar nämligen PM's ansvar för KW's öde väldigt markant! I övrigt har du alltså mer rätt än du tror

Det där är faktiskt intressant. Om en befälhavare har sadomasochistiskt sex med en kvinna ombord på sitt fartyg och hon dör, döms han då hårdare för att hon som passagerare (betalande eller ej spelar nog ingen roll i det här fallet) stod under hans ansvar som befälhavare? Det kanske aldrig har hänt förr i och för sig (om det nu är det som har hänt här), Kim-Madsen-fallet kanske blir ett internationellt prejudikat, som hamnar i alla juridiska exempelsamlingar!
Citera
2017-09-15, 03:21
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Det var skrivit med ironi som syftade på ett inlägg här om hur naiv och dum KW var som åkte ensam med i ubåten samt hur farligt det är att vara ensam med en okänd man.

Tja, hade hon inte gjort de så hade hon ju levt nu. Vet inte om ditt hån är riktigt på sin plats här faktiskt.
Citera
2017-09-15, 03:29
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Jag kan marin sjölag också eftersom det är mitt speciale - Samtliga rättigheter som man tror sjökaptener har - är fiktiva. En sjökapten idag har inga som helst befogenheter.[sic!] Det är flaggstatens regler som gäller!

Hade det varit 1809 och det hade varit Napoleon krig så kan man ju förstå att lik sys i duk och slängs överbord - men inte förrän skeppsläkaren har fört en sista nål genom näsan för att kontrollera att liket verkligen var dött.

Madsen i sina amatöraktika dilletant förklaringar smutsar ner samtliga sjöfolk -

Det där stämmer ju inte. En sjökapten har polismakten ombord, han får bära tjänstepistol och han har rätt att spärra in en bråkstake i arresthytten. Dock har han ingen prima noche des seigneur eller liknande rättighet!
Citera
2017-09-15, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
En sjökapten har polismakten ombord, han får bära tjänstepistol /--/

Kanske lite ot här nu men du får väldans gärna hänvisa till en källa avs att en sjökapten får bära 'tjänstepistol'. Menar du kanske signalpistol?🤔
Citera
2017-09-15, 03:59
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Det köper jag, samtidigt som många i forumet inte är överens om det, då är det bra att förtydliga.

I mina tidigare inlägg, har jag försökt att lyfta frågan lite högre, vilka MOTIV fanns för resan. Hittills har ingen svarat på det ( du gav ett svar på oväsentlig frågor för huvudfrågan), kanske är det en för hög nivå för FB, måste jag tyvärr tänka då, kan du ändra på den?

Vi är väl flera som har skrivit att motivet med stor säkerhet var sexuellt från M:s sida (dock gör det inte honom till en våldtäktsman), och i och med det som polisen nu frågar efter så börjar det verka som att det var sexuellt från K:s sida också. Vad skulle det annars vara, när en man och en kvinna i fruktsam ålder åker iväg någonstans på tu man hand i solnedgången..? Om inte kunde ju någon annan också ha fått följa med på en tur, K:s pojkvän t.ex., till samma eller nästan samma bränslekostnad. Det lär ju inte ha fattats folk som ville åka med om vi säger så...

Citat:
Ursprungligen postat av 3x3
Det har jeg ikke lest, men det var PM som fant han død og ringte til polisen eller annen myndighet og varslet fra.
Den som ringte inn hørtes visst likegyldig ut var det beskrevet.
Og sin fars grav har han kun besøkt en gang etter han gikk bort, og arvegodset sendte han rett på auksjon.
Det er liksom noe som er unormalt ved den oppførselen.

Beror väl på hur man har blivit behandlad under uppväxten. Jag känner själv människor som vägrade att gå på föräldrarnas begravning och hyckla en sorg som de inte kände. Det gör inte dom (de vuxna barnen) till sämre människor.

Citat:
Ursprungligen postat av bewing77
Med dina referensramar så är ju väldigt stor del av alla svenskar bortskämda medelklassbarn, det är en aning skruvat att kategorisera människor som naiva på basis av en så enormt svepande generalisering, dvs den att de har haft en fullständigt normal uppväxt utan att ha blivit utsatta för övergrepp. Jag menar, jag könner inte dig, men som du får det att framstå får man ju beklaga din uppväxt och hoppas det blir bättre, och det är lätt att förstå varför man får en aversion mot de som haft en mer normal barndom, men att du eller någon annan haft det jobbigt gör inte att alla som inte fått utstå dessa umbäranden är naiva eller blåögda, eller något annat för den delen. Du pratar om en så enormt stor grupp att det förmodligen är extremt svårt att hitta en enda egenskap som är genomgående för alla dessa människor

Bara ett exempel då, annars får du starta en tråd om ämnet i ett annat forum och PM:a mig så kan jag utveckla ämnet där. Men jag såg t.ex. ett program om personer som lurar flygpassagerare att ta med sig knark - gömt i något föremål - ombord på planet åt dem. En svart man berättade hur han väljer ut sina offer. Han försöker inte med arbetarklassmänniskor, för de skulle bara ge honom fingret och säga åt honom att fuck off. De har ingen naivitet kvar. Han försöker inte heller med överklassmänniskor, för de vet sitt värde och skulle bara "look down their nose" på honom, alltså se på honom med förakt. Nej, han väljer sina offer bland medelklassen. För de är naiva, tror alla om gott, har fått med sig PK-värderingar om att man inte ska döma hunden efter håren, inte ha fördomar eller i alla fall inte visa att man har det, de har aldrig behövt göra de hårda erfarenheterna, och är dessutom uppfostrade att alltid vara vänliga, hjälpsamma och tillmötesgående mot alla.
Citera
2017-09-15, 03:59
Medlem
ingenkonfirmations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
I mina tidigare inlägg, har jag försökt att lyfta frågan lite högre, vilka MOTIV fanns för resan. Hittills har ingen svarat på det, kanske är det en för hög nivå för FB, måste jag tyvärr tänka då, kan du ändra på den?
Nej, du har inte alls försökt lyfta frågan. Det ni två gör är att försöka sänka diskussionsnivån..
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Bådas sexuella preferenser, alltså. Ja då tror polisen också att solnedgångsturen stod för något helt annat än en professionell demonstration av ubåtens funktioner... Det är synd om K:s pojkvän och i viss mån även hennes föräldrar, om det kommer ut att hon brukade ha S/M-orgier med främmande män...
Nej, polisen kollar bådas preferenser för att inom rimligit tvivel kunna utesluta att samtycke till extremt sex kan ha uppstått under färden.

Det finns INGET som tyder på annat än att KW bara var ute efter en intervju med PM - Polisen kollade tidigt epostkonversationen mellan dem och konstarerade att den var professionell.
Kan ni inte acceptera dessa uppgifter borde ni istället skapa en egen tråd om detta i (FB) Konspirationer och alternativa teorier
Citera
2017-09-15, 04:17
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Kanske lite ot här nu men du får väldans gärna hänvisa till en källa avs att en sjökapten får bära 'tjänstepistol'. Menar du kanske signalpistol?🤔

Nej, jag menar ett riktigt skjutvapen för att kunna hålla våldsamma passagerare och även besättningsmän vid ett ev. myteri t.ex. i schack. Jag är säker på att jag har läst det någonstans, hinner inte leta källor nu.
Citera
2017-09-15, 04:29
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenkonfirmation
Nej, du har inte alls försökt lyfta frågan. Det ni två gör är att försöka sänka diskussionsnivån..

Nej, polisen kollar bådas preferenser för att inom rimligit tvivel kunna utesluta att samtycke till extremt sex kan ha uppstått under färden.

Det finns INGET som tyder på annat än att KW bara var ute efter en intervju med PM - Polisen kollade tidigt epostkonversationen mellan dem och konstarerade att den var professionell.
Kan ni inte acceptera dessa uppgifter borde ni istället skapa en egen tråd om detta i (FB) Konspirationer och alternativa teorier

Detta ("endast professionella") kan ju fort ha ändrats när hon kom inom hans trollmakt... Dessutom var hon intresserad av queera saker, det ser man ju på de artiklar hon skrev om fetischer, vampyrsex, vodoo och allt vad det var. Det här var inte en reporter från tidningen Vår kyrka... Hon bör också ha gjort research genom att googla på hans namn åtminstone, om hon var en reporter värd sitt salt, och då hade hon hittat utdragen om M:s sexvanor ifrån Djursings bok. Detta fanns publicerat på nätet redan före den 10:de augusti (jag har kollat), så visst kan hon också ha haft vissa baktankar, ifall det klickade med den här mystiske mannen som hon skulle möta. Och det verkar det ju ha gjort...

Sedan kommer vi till detta med att polisen kollar upp offrets sexliv. Vad säger feministerna om det? I alla fall här i Sverige så skriker ju alltid feministerna i högan sky, när en kvinna som blivit våldtagen får frågor om sitt sexliv i rätten. Enligt deras (feministernas) mening så ska sådana frågor inte få ställas. (JAG tycker absolut att de ska få ställas, för det handlar ju precis som du säger om att göra en sannolikhetsbedömning kring om det var våldtäkt eller frivilligt sex. Past behaviour predicts future behaviour, and all that.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in