Citat:
Försvararen ville väl framstå som att hon kunde försvara PM på ett nöjaktigt sätt, som man ska bete sig som advokat. Att sen detta inte alls tas upp i rätten är väl inte så konstigt, åklagaren vill väl kunna pussla ihop ett tänkbart händelseförlopp, och det är väl antagligen en hel mängd lösa trådar ännu i detta. Förhandlingen handlade ju bara om fortsatt häktning - Rättegången ligger nog långt borta skulle jag tro, om nu inte PM vänder på en femöring, och erkänner hela storyn, Det vet vi ju inte, han är ju överraskningarnas man i en del avseenden.
Så jag håller för sannolikt att han blir dömd för mordet, Vad som redan har framkommit borde räcka gott och väl - Det är bara upploppet kvar - Trist historia faktiskt....
Man kommer nog att försöka undvika överklaganden så gott det går, hela historien är ju verkligen så otroligt bisarr och jag tror inte att det danska rättsystemet vill ha så mycket mera med detta ärendet att göra faktiskt...
I och för sig att det finns ett stort allmänintresse i denna händelse, men jag tror inte att danskarna är så där jättepigga på att detta valsas runt i evigheter heller...
Citat:
Huvudet på spiken ja, jag tror att de kunnat leta igenom datorn ganska omgående, Än så länge kanske det bara är ett fåtal som känner till vad som finns på den. Egentligen behöver ju åklagaren inte avslöja vad som fanns på den, utan det räcker med att denne kan presentera ett tillräckligt bra åtal, mer behövs ju inte.
Citat:
Håller med, om hon dog så snabbt så hinner man ju inte blöda så mycket, Hjärtat stannar ju och blödningen avtar. Och ett krossår i huvudet stort som en snusdosa det blir inte jättemängder med blod, fast en del kan ju tycka att en blodfläck stor som en snusdosa är jättemycket förstås
Citat:
Men ärligt talat, när man tittar på karln, ögonen stirrar helt frånvarande och dessa märkliga linjer/rynkor han har i pannan? Jag har aldrig sett att linjer går på diagonalen? Får bara en obehaglig känsla av att hans ansikte speglar hans upplevelser, det har satt sina spår och på honom är dessa spår mycket egendomliga.
Åk till tex Grekland eller Turkiet, där kan du hitta gubbar som är rynkiga på alla håll och ledder fastän de inte är så gamla,

.