Citat:
Ursprungligen postat av
Nytorgsprinsessa
frågor från några nazistiska nobodys.
Vad svamlar ni om egentligen? Det går inte att ta vänstern med nazi-tourettes på allvar - hur kan ni inte inse hur otroligt töntiga ni framstår? ”Han är nazist! Han är kommunist! Han är rasist!” Det är som att lyssna på dagisbarn, då blir det svårt att ta något annat seriöst som kanske faktiskt är vettigt på allvar. Kritisera något som personen har gjort och berätta hur det är relevant istället för att tro att ”han är nazist” är ett giltigt argument i något sammanhang. Man tar fram skämskudden när kyrktanter börjar gapa om nazister, det är så otroligt pinsamt, inte minst för alla dem som i sak faktiskt håller med det skräniga vänster-miffot. Tänk att vara vänster och ha relevanta argument och så hamna bredvid en som står och skriker nazist åt allt o alla? Haha stackars sate!
Min grundinställning är att (alla) journalister ska hållas kort, och har man inte själv bett om att bli intervjuad så ska man inte bli tvingad till det. Men det är bara grundinställningen, sedan finns det mängder av undantag. Med A och H blir det lite hönan eller ägget, för de har hög svansföring när de själva ”intervjuar” folk i podden och i övriga sammanhang, och kräver svar mot den intervjuades vilja, så då blir det lite konstigt om någon vill intervjua dem så blir de stumma och vägra svara på några enkla kritiska frågor.
Jag säger inte att alla journalister och ”journalister” (jag räknar H och A till denna senare kategori) måste ställa upp på intervjuer i tid och otid, men vilka jag gott tycker borde ställa upp har med deras egna journalistiska stil och metoder att göra. Det finns folk som förtjänar att bli konfronterade, och det finns folk som inte förtjänar det, det är inte svårare än så.
Hönan eller ägget gäller sedan också för Christian Peterson, som i sin tur konfronterar just såna som H och A (som förtjänar det). Det i sin tur innebär inte att Christian Peterson förtjänar att bli trakasserad, för han är inte ägget i sammanhanget.
Man måste se till vem som började vara svin, den förtjänar att bli svinaktigt behandlade. Det innebär inte att alla som behandlar svinen svinaktigt också förtjänar att bli svinaktigt behandlade. Det är bara logiskt. En mördare förtjänar straff, men polis utredare offer åklagare domare jury som ser till att mördaren får sitt straff förtjänar inte ett straff. Det är jätteenkelt.
Det går inte att dra alla över samma kam, man behöver se lite kontext och intention, men den stora konsten består i kunna väga olika kontext mot varandra, all kontext är inte alltid relevant, när axel blir stum som en mus när han blir konfronterad med saker han gjort som är mycket värre än något journalisten Christian Peterson har gjort så är jag ledsen att behöva säga det men då framstår Axel bara som blandning mellan feg och ett obehagligt beräknande rövhål. Jag hävdar inte att det är just därför att Axel sagt och värre saker är Christian som Axel bör svara på frågorna, men det tycks vara någon sådan anledning (vem Christian är och har gjort) som Axel ser som anledning till varför han inte kan svara på enkla frågor.
Sanningen är snarare att Axel och Henko aldrig besvarar någon när de blir konfronterade med kritiska frågor som handlar om deras vidrigheter. De hittar alltid på något vagt skäl till att inte kommentera.