Citat:
Ursprungligen postat av
wrezanini
Jag bryr mig om hot riktade mot specifika personer, det är otrevligt, och till slut ledsnar nog de flesta. Det är inget konstigt med det, och har inget med ton att göra. Det är snarare rätt konstigt att tolerera våldshot och grova förolämpningar.
Speciellt "H" i duon "A och H" skulle hoppa upp och ner som en skållad iller om någon höll på så mot honom. Vilket också har visats genom alla korkade polisanmälningar han gjort.
Men om det inte finns någon realistisk möjlighet att hoten skulle bli verklighet så landar vi i att det helt enkelt bara är ”otrevligt”. Då kvarstår min fråga: vem bryr sig? Varför ska man ta notis om någon som säger taskiga saker om en på nätet? Eller i en podd?
Du har säkert rätt i att H bryr sig. Och det är såklart efterblivet. Såvida han inte sett att det i fallen med hoten mot honom funnits en risk att de skulle förverkligas. Det vet inte jag men det var väl något tillfälle där ett gäng miffon, med den där skalliga killen som ser ut som en cancerpatient i spetsen, faktiskt tog tåget till staden där han bor med något vagt löfte om ”hembesök”. Då är det såklart någonting annat än att man bara är en snöflinga. Så snart hotet blir reellt så har man så klart anledning att bli upprörd.
Men det finns säkert andra situationer där A och H betett sig efterblivet och grinat över ton och tomma hot, vad vet jag?