2023-03-12, 13:07
Medlem
nosheoldwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0bbA
Innebär detta att Axel har vistats utanför sin lgh? Historiskt ögonblick

Axel är som vanligt helt stum utanför sin trånga trygghetszon

Henko är bara aggressiv och vresig utanför sin

Sanna verkar mest vara kåt på allt o alla utanför sin trygghetszon
Citera
2023-03-12, 14:53
Moderator
Carlboms avatar
https://nyheteridag.se/plus/henrik-johansson-betalar-10-000-i-fortalsmal-hotar-med-motanmalan/

Verkar pågå ett fullskaligt krig nu mot Haveristerna på flera fronter. Nyheter idag skriver bl.a:

Citat:
Det hela riskerar att bli betydligt mer kostsamt för Henrik Johansson och Axel Luo Öhman än eventuella skadestånd, då plattformen Patreon, där Haveristerna för närvarande tjänar 32 626 kronor per avsnitt , inte tillåter trakasserier av privatpersoner.

Bör ju betyda att någon eller några just nu försöker få Haveristerna cancelerade från Patreon. Vet inte hur stor chans de har att lyckas, för Patreon vill nog inte bli av med bra inkomstkällor.
Citera
2023-03-12, 15:42
Medlem
covid19sarss avatar
En skildring från Axels rättegångar i fredags skriven av Boris Benulic på Morgonposten: https://morgonposten.se/2023/03/12/axel-ohman-henko-johansson-co-hatiska/

Citat:
På bilder jag sett har det varit uppenbart att hans förebild är Mr T i A-team. Det jag ser framför mig är istället någon som ser ut som en Mr Tea, som artigt kommer att fråga sin gäst om denne vill ha mjölk och socker i sitt te, och kanske en gurksnitt därtill? Axel har en mild framtoning, är iförd en rosa luvtröja som framhäver hans lite mjuka rondör. Mest påminner han om en lite förvirrad björn som kommit ut ur vinterhiberneringen och smått förvirrad ser sig omkring, mer Nalle Puh än grizzly.
Citera
2023-03-12, 15:48
Medlem
Wolus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Bör ju betyda att någon eller några just nu försöker få Haveristerna cancelerade från Patreon.

Var kan man gå in och anmäla ett patreon-avsnitt som bryter mot Patreons regler?
Citera
2023-03-12, 15:58
Medlem
nosheoldwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Verkar pågå ett fullskaligt krig nu mot Haveristerna på flera fronter.

Eh? Vad röker du? Om det räknas som ”fullskaligt krig” så deltar Haveristerna i motsvarande fullskaliga krig i princip varje dag när de tillsammans med Tidningen Syre, Researchgarm, Expo m.fl. går i koordinerad ”attack” mot utvalda.
Citera
2023-03-12, 16:14
Medlem
nosheoldwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CreepyCrawl
Henko har skrivit en tråd om Exakt24s senaste "scoop"
https://twitter.com/mrhenko123/status/1634104462821163009

Det ligger lite bilder i tråden som bl.a visar vad jag gissar är en anmälan mot Exakt 24s "journalister", diskussionen mellan Almqvist och Henko via meddelanden och lite annat.

Fruktansvärt pinsamt att läsa kränkos gråt och grin. Han har twittrat en ny gråt- och grin-tråd nu om hur lite ångerfull han är som förtalar folk - ska du inte klistra in hela den också istället för att bara nöja dig med att länka till den?
Citera
2023-03-12, 17:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nosheoldwoman
Fruktansvärt pinsamt att läsa kränkos gråt och grin. Han har twittrat en ny gråt- och grin-tråd nu om hur lite ångerfull han är som förtalar folk - ska du inte klistra in hela den också istället för att bara nöja dig med att länka till den?

Sagoberättaren Henko i full aktion. Väldigt vinklad information.

Vore kul om han också blev stämd för sina senaste falsarier.
Senast redigerad av farfar 2023-03-12 kl. 18:32.
Citera
2023-03-12, 20:52
Medlem
nosheoldwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Sagoberättaren Henko i full aktion. Väldigt vinklad information.

Vore kul om han också blev stämd för sina senaste falsarier.

Ingen idé att försöka bemöta honom, han vill inget annat än att alla ska fastna i ett virrvarr av petitesser och semantik tills ingen knappt minns vad de själva heter.

Kan inte Henko och Axel trakassera någon sexsäljare i några dagar som de kan hota med att anmäla att hon jobbar svart tills hon knäcks och bryter ihop totalt? Eller håna sönder någon vars vän har gått bort? Det var länge sedan sist de knäckte någon kvinna nu, det har gått minst en månad tror jag. Det är väl snart dags, så low energy på psykopaterna just nu, man kan nästan tro att de är tillfälligt ur balans. Har de Corona eller vad är fel?
Citera
2023-03-12, 22:36
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av covid19sars
En skildring från Axels rättegångar i fredags skriven av Boris Benulic på Morgonposten: https://morgonposten.se/2023/03/12/axel-ohman-henko-johansson-co-hatiska/
Det var jäkligt underhållande läsning må jag säga, Boris är en bra skribent och hans beskrivning av haveristtomtarna var verkligen rolig. Svårt att se dem som annat än patetiska nollor och hädanefter kommer jag alltid att ha Benulics artikel i tankarna ifall jag skulle lyssna på deras skrikiga podd igen 😄
Citera
2023-03-13, 06:56
Medlem
Vad äcklig Henko är som kallar sina egna hot för ”sträckte ut en hand”. När hans poddkollega manipulerade och förgrep sig på en flicka och tryckte ned sin kuk i halsen på henne så tog Henko kontakt med offret och hotade henne så att hon inte skulle vända sig till polisen. Antar att han själv kallar det för att ”sträcka ut en hand”. Sen gick han ut och publicerade ett inlägg och att minsann har försäkrat offret om att inga repressalier lommer ske om hon vänder sig till polisen. Alltså, va? Vadå inga repressalier? Lever han i nån islamistiskt hederskultur eller i någon gangster-film eller vad är det frågan om?
Citera
2023-03-13, 09:13
Medlem
extravaganjas avatar
Får dåliga vibbar av såna som lägger enormt mycket tid på att omskriva och försköna sina egna gärningar, samtidigt som man gör allt för skuldbelägga andras.

Med Henko behöver man ett helt översättningslexikon, mycket av det han säger och skriver betyder egentligen något helt annat. Det är som att han pratar ett helt annat språk, samma ord som i svenska men med annan betydelse.
Citera
2023-03-13, 10:58
Medlem
Pontus.Lindwalls avatar
Henko skriver något om att "dra igång en diskussion som jag trodde vi båda lämnat bakom oss." när han sammanfattar att någon som de har förtalat och trakasserat under en längre tid till slut fick nog och stämde honom för förtal. Han är så äcklig i sina formuleringar

De enda som drar igång, fortsätter dra och vägrar sluta dra i saker är Haveristerna. Vad "ovanligt" att han försöker projicera sin besatthet på andra. Jag tänkte först sluta läsa Henkos skit redan vid andra meningen där han lägger ord i munnen på någon annan, som han kallar "mannen", men tog mod till mig och härdade ut ända till sista meningen.

Vi pratar om en mycket störd och sjuk man. Det finns inget hopp om bättring där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in