Citat:
Ursprungligen postat av
KomTillGullmars
Nej, det har nog snarare att göra med utsattheten han som programledare för satir- och samhällspodden Haveristerna får utstå för sitt engagemang. Han värnar om sin integritet genom att trampa på andras anonymt. Gör han det i eget namn riskerar han ju att tvingas slänga sin fru under bussen för att få personen att se ut som någon som kör på fruar med flit. Det skulle ju sabba för honom som ombudsman, så får man inte göra när man är en liten LO-hora!
Haha, ja i det syftet blir det förstås praktiskt att använda trollkonton. Haveristerna har raderat sina twitter-trollkonton "@GanglandTranas" och "@kattvakten", så de övriga är nog på väg att städas bort också.
Citat:
Ursprungligen postat av
xantranx
Just nu är Hen-Ko arg på Arpi och taktiken verkar vara att spamma med anklagelser.
Arpi kallar Hen-Ko för "
Mr Rage" .
Det ledde efter ett tag till att Hen-Ko började skova om "inga kritiska frågor", ni vet
kritiken Haveristerna har mot alla andra poddar, och mynnade ut i att Hen-Ko tyckte att det var helt rimligt att kräva av Arpi att han började jobba för Hen-Ko och ska lista tidsangivelser åt honom.
Mr Rage är i dagarna helt uppe i extas och försöker förvanska och sprida falska rykten om vad Chang Frick och Christian Peterson har gjort i samband med att Rasmus Paludan var här och
helt lagligt brände en bok.
Antingen är Henko otroligt trångsynt och litar blint på sina antaganden eller så förvanskar och förvillar han medvetet.
Chang Frick förklarar på Twitter för alla nötter hur saker och ting ligger till. Angående en chatt mellan Chang Frick och Rasmus Paludan gällande betalning av flygbiljetter:
Citat:
Ursprungligen postat av Chang Frick
Det löste Paludan på egen hand. Han fick aldrig några kontanter eller så, eftersom det blev en annan sorts demonstration än vad jag från början ville sponsra.
Angående en Tweet till Loan Sundman där Chang Frick skrev att han inte hade haft kontakt med Rasmus Pauldan:
Citat:
Ursprungligen postat av Chang Frick
I min tweet till Sundman refererar jag till tiden innan telegramkanalen drogs igång. Innan den hade jag aldrig tidigare haft någon kontakt med Paludan.
(Dvs. Chang Fricks "story" håller tätt. 1. Han har inte "planerat" Rasmus Paludans Koran-bränning, då han innan det här aldrig har haft kontakt med Paludan, vilket tweeten till Loan handlade om. 2. Han erbjöd sig att betala för mer än demonstrationstillståndet men sponsringen avbröts när Chang Frick fick mer information om vad som skulle ske.)
Det är inte raket-forskning att bilda sig en uppfattning om tidslinjen och förstå vad som har hänt, såvida man inte är illvillig och förutsätter att Chang Frick ljuger. Det blir så löjligt när Mr Rage spinner egna historier kring vad som har hänt, i vilken ordningen det har hänt och varför det har hänt. Jag förmodar att Haveristerna nu får vinkla om hela sin story med hänsyn till de här "nya" (gamla) uppgifterna. Om Henko bara slutar upp att anta så mycket, eller åtminstone slutar antaga så katastrofalt fel hela tiden, så skulle fler ta honom på större allvar.