Citat:
Ursprungligen postat av
KomTillGullmars
Tur att "grabbarna på kåken" har högre krav på källor om sådana allvarliga anklagelser om någons karaktär än vad Henko, Axel, Jonathan Leman, Daniel Vergara och alla andra bakom sina skyddade identiteter har. Det är samtidigt intressant hur de mest
konflikträdda provokatörerna helt plötsligt börjat bruka kåkslang och sitter och dillar om golare hit och dit på Twitter.
De kan fråga sin "kriminella mentor" om de inte tror mig. De kan fråga om hans NMR-polare från Tranås som nu bor i samma stad han gör samtidigt också. Fråga vad som hände nånstans mellan 2004-2006, varifrån det sanktionerades (årets ord), och varför det sanktionerades!

Jag har observerat fenomen "Haveristerna" på avstånd ett tag nu och tänkte att det är dags att bidra med ett kort inlägg här.
Först och främst vill jag bara säga att "konflikträdda provokatörer" ändå var en fin och ödmjuk omskrivning av de här psykopaterna.
Det handlar om personer som lever för att förfölja och trakassera privatpersoner, och på olika sätt metodiskt psyka andra. Till råga på allt dra in stålar på det.
Som svar på sådan verksamhet hjälper det inte att påpeka alla lögner och fel, då haglar det bara fler lögner och man fastnar i ett evigt ekorrhjul.
Det hjälper inte heller att polisanmäla, som alla vid det här laget nog har lagt märke till. Hitta någon som har polisanmält Haveristerna som de sedan har låtit vara och lämnat ifred?
Det hjälper inte att försöka "ta dem i hand" och bli sams. De är aldrig intresserade av det. Konflikterna är ju deras levebröd? deras näring i vardagen. Varför skulle de gå med på att bli sams? De brinner för att hålla konflikterna och intrigerna igång, på deras villkor.
Det hjälper inte att fullständigt ignorera dem. Psykopaterna trakasserar personer som Malcom Kyeyune, Myra och andra i flera år - trots frånvaron av gensvar.
Gör ingenting som de kan använda mot dig. Det vill säga försök även undvik rätta alla deras lögner, då alla lögnerna bara är där av en enda anledning: för att provocera dig till att vilja göra just det - rätta dem. Det är så klart en naturlig drift hos normala människor att vilja rätta någon som far med lögn om dig, och det vet psykopaterna mycket väl om.
Det enda som hjälper, tror jag, är att ge tillbaka med metoder som påminner om deras fula vidriga metoder: visa alla som håller på och alla enablers, deras vänner, arbetsplatser, samarbetspartners vad dem håller på med. Visa deras arbetsplatser all deras skit. Ge inte tillbaka med
samma mynt - sjunk inte till psykopaternas nivå; ta istället skärmdumpar på exakt allt dem gör och skriver om andra personer och skicka till deras vänner, familjer och arbetsgivare. Publicera det på internet. Låt dem få skämmas för sin egen skit. Om de märker att det de gör hela tiden slår tillbaka mot dem själva så intalar jag mig själv att det kan ge effekt. Inget annat har effekt utan underhåller bara cirkusen.
Det känns spontant som mest effortless gensvar. Det slukar inte av din tid och energi, man väljer själv hur mycket tid man vill lägga på det - kanske några minuter i veckan. Så fort psykopaterna gör något mot dig så
smeta deras egen skit i ansiktet på dem, uppfinn inte egen skit, det vill säga exempelvis påminn deras arbetsgivare om något som psykopaterna har gjort. Det finns alltid skit att hitta på den typen av människor. Låt det rulla på tills psychona tröttnar och inser att de inte har något att hämta hos dig. Ge dem en
fet nitlott varje gång de försöker - ge dem aldrig vad de vill ha och vad de förväntar sig få.
Det är vad jag skulle ha gjort om jag hade hamnat under deras radar. Och jag hade aldrig någonsin slutat "
ge igen" på detta enkelspåriga och tråkiga sätt.
Man kan sammanfatta det med ett exempel, Daniel Friberg:
"
...säger nebern som är tvungen att förgripa sig på förståndshandikappade för att få ligga."
Effortless - och har psykopaten Axel gjort fler försök med Daniel? Ganska torrt på den fronten - Axel lade nog på minnet att han inte har något att hämta där.
Nu är just du kanske den som behöver minst råd vad gäller hur man hanterar Haveristerna eftersom du gör i princip vad jag förespråkar, ger dem tråkigheter tillbaka varje gång de försöker. Det enda jag har synpunkter på är att du samtidigt hela tiden försöker rätta alla deras lögner. Det är lönlöst och till ingen nytta, tycker jag.
Mina fem cent. Ni får allihopa ta det som ett förslag och tankeväckare; ta det inte som en uppmaning.