2023-01-17, 05:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Vad är det för mejl?

En kulturarbetare utan fast inkomst

Att Myra dels inte har någon fast inkomst och dels kallar sig kulturarbetare är en image hon odlat i flera år. Det må vara att man inte blir rik på att skriva en krönika här och där, eller på att streama inför de närmast sörjande. Dock är det inte heller så att Myra har några utgifter att tala om. Mig veterligen är det hennes bror som betalar deras fasta avgifter, så det är knappast så att det är en kamp för att få ihop hyran varje månad. Observera att jag inte anser att det är något klandervärt i hur de betalar sina räkningar, jag kunde inte bry mig mindre. Jag vet dock att narrativet om den fattiga kulturarbetaren är en lögn, och att jag vet att hennes bror betalar räkningarna är inte den enda anledningen till att jag vet det.

Under 2020 började vi få in relativt mycket pengar via Patreon, och vi bestämde oss för att starta ett aktiebolag för att hantera detta. Tills bolaget var igång skulle vi dock hantera pengarna som vi gjort tidigare. Det funkade som så att jag gjorde en överföring från Patreon till min Paypal och sedan skickade jag pengar vidare till Myras och Henriks Paypal-konton. Eftersom det forsade en strid ström pengar ville Paypal att vi alla skulle verifiera våra identiteter genom att ta kort på giltig legitimation och skicka in.

Sagt och gjort, för alla utom Myra. Myra hade nämligen ingen giltig legitimation. Jag bad henne fixa allt det där så att jag kunde föra över hennes andel till hennes Paypal-konto. Trots påminnelser under våren 2020 så blev det här aldrig av. Det slutade istället med att i maj 2020, när aktiebolaget väl var aktivt, så förde jag över Myras andel till mitt bankkonto och skickade det till henne. Hennes ackumulerade andel för 2020 var då på drygt 38.000kr. Visserligen är detta oskattade pengar, efter skatt blir det runt 20.000kr.

Vilken “fattig kulturarbetare” låter den typen av pengar ligga på någon annans konto i nästan ett halvårs tid?

Resten av pengarna för de avsnitt Myra hade medverkat i tog vi in i aktiebolaget. Jag frågade Myra efter att hon hade lämnat Haveristerna om hon ville att jag skulle betala ut det som lön eller om hon ville fakturera. Det svarade hon aldrig på, så i augusti 2020 betalade jag ut strax över 16.000kr netto i lön till henne.

När Myra lämnade Haveristerna var det en person i vår Facebook-grupp som startade en tråd för att samla in pengar till Myra, eftersom hon nu blivit av med sin enda fasta inkomst. Jag vet inte exakt hur mycket detta genererade, men som jag minns det var det över 10.000kr. Jag och Henrik visste då att Myra inte bara nyligen hade fått en överföring från mig på över 38.000kr, utan att hon också hade ytterligare pengar som låg kvar i bolaget. Jag kan säga att jag var en halv centimeter från att radera tråden med insamlingen och kasta exakt varenda jävla horunge som skrivit i den åt helvete ut ur Facebook-gruppen, men jag och Henrik valde istället att bita oss i våra respektive tungor eftersom vi förstod att narrativet om att vi hade behandlat Myra så himla illa hade satt sigt och att situationen bara skulle förvärras om vi förhindrade insamlingen till Myra. Jag kan dock meddela att jag även vet att när Myra väl fick de där pengarna så gick hon ut och drack öl, och för första gången i sitt liv var det hon som hade spenderbyxorna på i sällskapet. Hennes bror hade ju redan betalat alla räkningar.

Myras försök att skylla hennes eget beslut på mig och Henrik

Eftersom Myra är vidrig kunde hon givetvis inte bara lämna Haveristerna och dra åt helvete. Innan hon lämnade spenderade hon vad jag antar är månader med att hälla gift i öronen på Alva, Idun, Jenny, Fredrik Söderholm, Oidipus/34-åringen och säkerligen många fler. Trots att det var hennes val att lämna Haveristerna så kände hon sig nödgad att dryga sig på vägen ut.

Bland annat skrev hon i Facebook-gruppen att det inte kändes “så kul att bli utbytt i sin egen podd”, och på Twitter skrev hon till en besviken lyssnare som tyckte att det var hon som höll ihop podden att “de har med en riktig mamma nu”.

Här vill jag som vän av ordning påpeka ett par saker. Tisdagen den 23:e juni kl. 14:27 så skickade jag ett sms till Myra, i det stod följande:

“Nu är juni snart slut. Klipparkvinnan är och tramsar runt på något slags berg till mitten av nästa vecka, men sen förväntar jag mig att vi antingen kan spela in ett normalt avsnitt eller så får det vara nog. Prata med Henrik och red ut vad som nu behöver redas ut.”

Jag fick inget svar, men jag smsade igen på fredagen den 26:e juni kl. 14:54:

“Jag och Henrik tänkte spela in imorgon kväll. Vill/kan du vara med?

Återigen, juni är snart slut, så det är dags att ta tag i det här snarast. Jag skiter i vad det blir, men det här med att dröna iväg i flera veckor, inte göra någonting för att lösa situationen och dessutom inte svara på tilltal är jag jävligt klar med. Gör någonting, vad som helst.”

Jag fick inget svar på det heller.

Senare på fredagskvällen så pratade jag och Henrik och han föreslog då att vi skulle fråga Sanna om hon ville vikariera för Myra. Jag var skeptisk till att hon skulle vara intresserad, men jag sa ja och det gjorde hon också. Vi spelade in avsnitt 79 på lördagen samma vecka, och resten är historia.

Den som känner sig hågad kan lyssna på det första avsnittet med Sanna, i vilket vi uttryckligen säger att hon vikarierar för Myra. Att jag och/eller Henrik på något vis ska ha tvingat henne att lämna, att vi har bytt ut henne och allt sånt babbel är ren och skär lögn.

Kontentan av detta

Varför är något av detta relevant flera år senare, varför jag är så "toxisk" mot Myra, undrar någon i Myras stream. Det ska jag berätta för er.

Myra valde helt själv att lämna Haveristerna och på sätt och vis är jag tacksam för det. Hade hon inte gjort det hade podden med största sannolikhet inte funnits idag. Under den här processen blev jag dessutom varse en förvånande stor mängd horungar i mitt liv, och nu har jag färre horungar i mitt liv.

Myra hade alla chanser att göra en clean exit. När jag hade läst hennes avskedspost tänkte jag att det var synd att det slutade på det viset, men jag kände ingen illvilja gentemot Myra. Jag hade inte haft några problem med att hon efter det gästade Haveristerna för att prata om att nu släpps äntligen någon av alla de där böckerna hon håller på och skriver. Eller så hade hon kunnat få vara med och prata om porr, transsexualitet, sexarbetares rättigheter eller något annat av alla dessa ämnen som hon trots total avsaknad av upplevd erfarenhet, utbildning eller arbetslivserfarenhet ändå är expert på.

Tyvärr har vi efter detta fått en hel del bestående problem. Dessa problem har sin rot i de lögner som Myra spred om mig och Henrik under 2020. Även om detta idag säkerligen har eskalerat långt bortom vad Myra hade kunnat föreställa sig så är det problem vi, i bredare mening än bara jag och Henrik, måste hantera i vår vardag. Till exempel fick en av Myras tidigare nära vänner under mellandagarna hembesök av Oidipus samt hot riktade mot sig och sin familj. Myra är väl medveten om att detta sker och varför men säger inte ett ord, eftersom hon är den fegaste människan på jorden.

Att jag skulle se på Myra som något annat än min fiende nu när jag har bättre koll på omfattningen av de lögner hon spridit om mig och Henrik kommer inte på fråga. Myra är ontologiskt ond och jag har ett moraliskt imperativ att i alla lägen agera till hennes nackdel. I takt med att tiden går är det nog fler och fler som kommer att inse denna enkla sanning. De som inte gör det kommer hon förmodligen på egen hand att kassera som hon har kasserat många av sina forna vänner.
Citera
2023-01-17, 12:54
Medlem
Tungsvensks avatar
Axel har inte fått som han vill, så nu är kvinnan med egen vilja hans fiende. Han är en autistisk psykopat. Att han ens anser sig ha någon form av moral är starkt oroväckande. Det är inte moral, utan narcissism.
Citera
2023-01-17, 13:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsvensk
Axel har inte fått som han vill, så nu är kvinnan med egen vilja hans fiende. Han är en autistisk psykopat. Att han ens anser sig ha någon form av moral är starkt oroväckande. Det är inte moral, utan narcissism.

Vad är det han inte fått som han vill, menar du?

Jag tycker han är ljuvlig.
Citera
2023-01-18, 02:34
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piptaz
En kulturarbetare utan fast inkomst

Att Myra dels inte har någon fast inkomst och dels kallar sig kulturarbetare är en image hon odlat i flera år. Det må vara att man inte blir rik på att skriva en krönika här och där, eller på att streama inför de närmast sörjande. Dock är det inte heller så att Myra har några utgifter att tala om. Mig veterligen är det hennes bror som betalar deras fasta avgifter, så det är knappast så att det är en kamp för att få ihop hyran varje månad. Observera att jag inte anser att det är något klandervärt i hur de betalar sina räkningar, jag kunde inte bry mig mindre. Jag vet dock att narrativet om den fattiga kulturarbetaren är en lögn, och att jag vet att hennes bror betalar räkningarna är inte den enda anledningen till att jag vet det.

Under 2020 började vi få in relativt mycket pengar via Patreon, och vi bestämde oss för att starta ett aktiebolag för att hantera detta. Tills bolaget var igång skulle vi dock hantera pengarna som vi gjort tidigare. Det funkade som så att jag gjorde en överföring från Patreon till min Paypal och sedan skickade jag pengar vidare till Myras och Henriks Paypal-konton. Eftersom det forsade en strid ström pengar ville Paypal att vi alla skulle verifiera våra identiteter genom att ta kort på giltig legitimation och skicka in.

Sagt och gjort, för alla utom Myra. Myra hade nämligen ingen giltig legitimation. Jag bad henne fixa allt det där så att jag kunde föra över hennes andel till hennes Paypal-konto. Trots påminnelser under våren 2020 så blev det här aldrig av. Det slutade istället med att i maj 2020, när aktiebolaget väl var aktivt, så förde jag över Myras andel till mitt bankkonto och skickade det till henne. Hennes ackumulerade andel för 2020 var då på drygt 38.000kr. Visserligen är detta oskattade pengar, efter skatt blir det runt 20.000kr.

Vilken “fattig kulturarbetare” låter den typen av pengar ligga på någon annans konto i nästan ett halvårs tid?

Resten av pengarna för de avsnitt Myra hade medverkat i tog vi in i aktiebolaget. Jag frågade Myra efter att hon hade lämnat Haveristerna om hon ville att jag skulle betala ut det som lön eller om hon ville fakturera. Det svarade hon aldrig på, så i augusti 2020 betalade jag ut strax över 16.000kr netto i lön till henne.

När Myra lämnade Haveristerna var det en person i vår Facebook-grupp som startade en tråd för att samla in pengar till Myra, eftersom hon nu blivit av med sin enda fasta inkomst. Jag vet inte exakt hur mycket detta genererade, men som jag minns det var det över 10.000kr. Jag och Henrik visste då att Myra inte bara nyligen hade fått en överföring från mig på över 38.000kr, utan att hon också hade ytterligare pengar som låg kvar i bolaget. Jag kan säga att jag var en halv centimeter från att radera tråden med insamlingen och kasta exakt varenda jävla horunge som skrivit i den åt helvete ut ur Facebook-gruppen, men jag och Henrik valde istället att bita oss i våra respektive tungor eftersom vi förstod att narrativet om att vi hade behandlat Myra så himla illa hade satt sigt och att situationen bara skulle förvärras om vi förhindrade insamlingen till Myra. Jag kan dock meddela att jag även vet att när Myra väl fick de där pengarna så gick hon ut och drack öl, och för första gången i sitt liv var det hon som hade spenderbyxorna på i sällskapet. Hennes bror hade ju redan betalat alla räkningar.

Myras försök att skylla hennes eget beslut på mig och Henrik

Eftersom Myra är vidrig kunde hon givetvis inte bara lämna Haveristerna och dra åt helvete. Innan hon lämnade spenderade hon vad jag antar är månader med att hälla gift i öronen på Alva, Idun, Jenny, Fredrik Söderholm, Oidipus/34-åringen och säkerligen många fler. Trots att det var hennes val att lämna Haveristerna så kände hon sig nödgad att dryga sig på vägen ut.

Bland annat skrev hon i Facebook-gruppen att det inte kändes “så kul att bli utbytt i sin egen podd”, och på Twitter skrev hon till en besviken lyssnare som tyckte att det var hon som höll ihop podden att “de har med en riktig mamma nu”.

Här vill jag som vän av ordning påpeka ett par saker. Tisdagen den 23:e juni kl. 14:27 så skickade jag ett sms till Myra, i det stod följande:

“Nu är juni snart slut. Klipparkvinnan är och tramsar runt på något slags berg till mitten av nästa vecka, men sen förväntar jag mig att vi antingen kan spela in ett normalt avsnitt eller så får det vara nog. Prata med Henrik och red ut vad som nu behöver redas ut.”

Jag fick inget svar, men jag smsade igen på fredagen den 26:e juni kl. 14:54:

“Jag och Henrik tänkte spela in imorgon kväll. Vill/kan du vara med?

Återigen, juni är snart slut, så det är dags att ta tag i det här snarast. Jag skiter i vad det blir, men det här med att dröna iväg i flera veckor, inte göra någonting för att lösa situationen och dessutom inte svara på tilltal är jag jävligt klar med. Gör någonting, vad som helst.”

Jag fick inget svar på det heller.

Senare på fredagskvällen så pratade jag och Henrik och han föreslog då att vi skulle fråga Sanna om hon ville vikariera för Myra. Jag var skeptisk till att hon skulle vara intresserad, men jag sa ja och det gjorde hon också. Vi spelade in avsnitt 79 på lördagen samma vecka, och resten är historia.

Den som känner sig hågad kan lyssna på det första avsnittet med Sanna, i vilket vi uttryckligen säger att hon vikarierar för Myra. Att jag och/eller Henrik på något vis ska ha tvingat henne att lämna, att vi har bytt ut henne och allt sånt babbel är ren och skär lögn.

Kontentan av detta

Varför är något av detta relevant flera år senare, varför jag är så "toxisk" mot Myra, undrar någon i Myras stream. Det ska jag berätta för er.

Myra valde helt själv att lämna Haveristerna och på sätt och vis är jag tacksam för det. Hade hon inte gjort det hade podden med största sannolikhet inte funnits idag. Under den här processen blev jag dessutom varse en förvånande stor mängd horungar i mitt liv, och nu har jag färre horungar i mitt liv.

Myra hade alla chanser att göra en clean exit. När jag hade läst hennes avskedspost tänkte jag att det var synd att det slutade på det viset, men jag kände ingen illvilja gentemot Myra. Jag hade inte haft några problem med att hon efter det gästade Haveristerna för att prata om att nu släpps äntligen någon av alla de där böckerna hon håller på och skriver. Eller så hade hon kunnat få vara med och prata om porr, transsexualitet, sexarbetares rättigheter eller något annat av alla dessa ämnen som hon trots total avsaknad av upplevd erfarenhet, utbildning eller arbetslivserfarenhet ändå är expert på.

Tyvärr har vi efter detta fått en hel del bestående problem. Dessa problem har sin rot i de lögner som Myra spred om mig och Henrik under 2020. Även om detta idag säkerligen har eskalerat långt bortom vad Myra hade kunnat föreställa sig så är det problem vi, i bredare mening än bara jag och Henrik, måste hantera i vår vardag. Till exempel fick en av Myras tidigare nära vänner under mellandagarna hembesök av Oidipus samt hot riktade mot sig och sin familj. Myra är väl medveten om att detta sker och varför men säger inte ett ord, eftersom hon är den fegaste människan på jorden.

Att jag skulle se på Myra som något annat än min fiende nu när jag har bättre koll på omfattningen av de lögner hon spridit om mig och Henrik kommer inte på fråga. Myra är ontologiskt ond och jag har ett moraliskt imperativ att i alla lägen agera till hennes nackdel. I takt med att tiden går är det nog fler och fler som kommer att inse denna enkla sanning. De som inte gör det kommer hon förmodligen på egen hand att kassera som hon har kasserat många av sina forna vänner.
Du skriver :
" - Eller så hade hon kunnat få vara med och prata om porr, transsexualitet, sexarbetares rättigheter eller något annat av alla dessa ämnen som hon trots total avsaknad av upplevd erfarenhet, utbildning eller arbetslivserfarenhet ändå är expert på- "

Fast efter åratal av trollande på sexwork.net var det väl mera du som var "experten" på just sexwork. Eller kanske vill du glömma den tiden nu när du vill marknadsföra dig som feminist?

Och transfobi? Att du ens orkar prata om sådant med tanke på dina erfarenheter.

By the way. Hur kom du i kontakt med den s.k transvåldtäktsmannens offer första gången ? Antar att du helst ser att den saken glöms bort . Eller?
Senast redigerad av Nytorgsprinsessa 2023-01-18 kl. 02:42.
Citera
2023-01-18, 03:04
Medlem
Spritnotas avatar
Citerar ogärna ingen, men kanske läge SLÄPPA TAGET efter typ "Myra, du har inte nämnt Haveriserna" på 2 år: Varför blir du (enbart] taggad, när du vann "follow wars" istället för gång på gång gå all in total konfrontation..?

Greppet hata Myra andra halvan 2022 pga HORUNGEN sade "finns två sidor av saken o vill inte prata om dem:
Legit: släpp taget, åtminstone biter det
inte på mig.
Citera
2023-01-18, 07:43
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Citerar ogärna ingen, men kanske läge SLÄPPA TAGET efter typ "Myra, du har inte nämnt Haveriserna" på 2 år: Varför blir du (enbart] taggad, när du vann "follow wars" istället för gång på gång gå all in total konfrontation..?

Greppet hata Myra andra halvan 2022 pga HORUNGEN sade "finns två sidor av saken o vill inte prata om dem:
Legit: släpp taget, åtminstone biter det
inte på mig.

Kliver upp nu och ser hur luddigt jag skrev:

Myra svarade på en FRÅGA i kontexten "en följare frågar" varför hon fortfarande blir taggad på twitter. Hon svarade vad de flesta utom du uppfattar som det jävligt neutrala svaret "har blockat sen två år" vilket eskalerade i citerade posten romanlångt mail förra sidan.

Du behöver inte förlåta för att backa lite och se hur du slår fast "Myra är ontologiskt ond och jag har ett moraliskt imperativ att i alla lägen agera till hennes nackdel." och hur inte vara solidarisk mot det, kan tolkas illojalt mot dig.

Vill inte recensera ett upplevt svek, uppenbarligen är det så du ser på saken. Du ber omgivningen dela, älta och ge näring till ditt hat, bestraffa henne hårdare och hårdare precis som du gör.

Jag tänker inte värdera det. Men kan du försöka se situationen utifrån, att någon annan blivit sviken av värsta HORUNGEN men år har passerat, ha bekanta (inte nära vänner) som inte delar ditt passionerade hat är otänkbart..?

Hur långt tänker du dra det, och hur länge? Ska alla nya bekantskaper du släpper in villkoras med att du drar storyn om Myra tills de delar ditt hat?
Citera
2023-01-18, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Kliver upp nu och ser hur luddigt jag skrev:

Myra svarade på en FRÅGA i kontexten "en följare frågar" varför hon fortfarande blir taggad på twitter. Hon svarade vad de flesta utom du uppfattar som det jävligt neutrala svaret "har blockat sen två år" vilket eskalerade i citerade posten romanlångt mail förra sidan.

Du behöver inte förlåta för att backa lite och se hur du slår fast "Myra är ontologiskt ond och jag har ett moraliskt imperativ att i alla lägen agera till hennes nackdel." och hur inte vara solidarisk mot det, kan tolkas illojalt mot dig.

Vill inte recensera ett upplevt svek, uppenbarligen är det så du ser på saken. Du ber omgivningen dela, älta och ge näring till ditt hat, bestraffa henne hårdare och hårdare precis som du gör.

Jag tänker inte värdera det. Men kan du försöka se situationen utifrån, att någon annan blivit sviken av värsta HORUNGEN men år har passerat, ha bekanta (inte nära vänner) som inte delar ditt passionerade hat är otänkbart..?

Hur långt tänker du dra det, och hur länge? Ska alla nya bekantskaper du släpper in villkoras med att du drar storyn om Myra tills de delar ditt hat?

Äsch, går det att hitta något mer ointressant att läsa än Axels åsikter om alla som han hatar? Verkar mest vara nån som kör sina ostrukturerade evighetsstreams som är helt omöjliga att följa i en sittning. Jag läste inte en stavelse av Axels bjäbbande eller den skohornade återgivningen av det här. Räcker det inte med att han kör sina skov om sina hat-objekt på facebook, twitter, discord och andra ställen? Måste skiten reproduceras här också? Axel hatar så många, det är inget nytt. Ena dagen hatar han JH, nästa Loan och imorgon hatar han Myra. Men egentligen hatar han allihopa hela tiden 24/7 - det är hans återgivning av hur mycket han hatar dem som han kör på rullande schema år ut och år in.

Jag bjuder Parodi- och satir- "experterna" på lite parodi och satir:
https://ibb.co/xS6ymmn
https://ibb.co/pLrJ70p
https://ibb.co/LY57FMv
https://ibb.co/3FhCCxX

Det uppskattar dem! Det faller inom deras område och domäner.
Senast redigerad av lindhsky 2023-01-18 kl. 12:33.
Citera
2023-01-18, 12:30
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piptaz
Än så länge inga konstigheter, eller hur? Problemet är dock att veckorna gick, månaderna gick, men inte kom det någon granskning. Personen ovan påstod senare att han själv hade fått 3.000kr i handen för att göra grovjobbet med att gå igenom Lamottes kommentarsfält, sammanställa de som kommenterat, identifiera dem och ta reda på huruvida de hade några domar i bagaget. Han påstod också att det jobbet var klart och överlämnat till Myra. Det enda som då återstod för Myra att göra var att gå igenom det material som hon fått och sedan skriva en text om detta, men än idag har ingen text på ämnet publicerats.
Låter som dåliga arbetsledare som dessutom ser mellan fingrarna kring svarta kontantbetalningar tills det är till användning för att göra det Henko alltid gör -- ?

Citat:
Personen som gjorde förarbetet till gransingen var för övrigt Oidipus/34-åringen:

https://www.patreon.com/posts/58096868

https://tidningensyre.se/2022/27-december-2022/stalkad-i-flera-ar-hot-tas-inte-pa-allvar/
Antar att det är samma snutar som givetvis lade ned de anmälningar som gjordes mot IRM-journalisterna som greps för förberedelse till grovt mord av litet barn hos en ombudssambo med sju hundar som alla är halta och känner sig hotade. Det är ju fan att polisen inte prioriterar sånt här!

Henrik tackar för övrigt mig som den som hjälpt till i förarbetet i ett av poddavsnitten, men Myra känns inte vid uppgiften för att golare inte har några polare och det skulle sätta Henko i trubbel som godkänt en svart utbetalning i handen såsom ombudsman. Men ja, jag gjorde en del av arbetet, det största arbetet gjorde Myra, hon ger mig alltför mycket credit. 3 lax har flugit in och ut från min Swish från alla möjliga, och jag vill minnas att jag möjligtvis har lånat den summan av Myra någon gång. Det har ingenting med det svartjobb Henrik betalade mig för i handen.

Citat:
Våren 2020 eskalerar konflikten mellan Myra och Henrik. Då det enda som spelar roll för mig är att vi ska kunna jobba ihop försöker jag medla. Eftersom den konflikten nu tack och lov är död och begraven tänker jag inte gå in på den mer än nödvändigt. Däremot blir det tydligt att oavsett vad Myra säger till mig och Henrik så snackar hon en hel del skit om framför allt Henrik men även om mig till alla som orkar lyssna.
Hon borde sänt skitsnacket i en podd istället, då hade det varit lika kosher som en kuk i halsen på Gullmars som det heter.

Citat:
Exempel 1: Oidipus/34-åringen lämnar ett röstmeddelande till en till mig och Henrik närstående person där han svamlar om att jag och Henrik tjänar så mycket pengar och stackars Myra tjänar nästan ingenting. Att det var så berodde på att jag och Henrik jobbar heltid, medan Myra förmodligen inte gått upp före 12 på dagen fler än tre gånger de senaste 10 åren. Detta röstmeddelande lämnas tidig vår 2020, och Oidipus/34-åringen nämner också i ett annat sammanhang att han kanske skulle gå förbi vår livespelning och misshandla Henrik. Den livespelningen han syftar på var planerad till april 2020, men sköts upp till hösten på grund av pandemin.
Japp! Genom Acta Publica AB kunde jag kolla vad Myra, Henko och Axel taxerade de senaste åren. Där framkom det att den dessa två män nu kallar oduglig och lat tjänade drygt en fjärdedel av vad de drog in.

Två män som tjänar fyra gånger mer än en kvinna som är deras kollega, och där chefen varit otrogen mot sin sambo med nämnda kvinna, ägnar sig åt att systematiskt hänga ut och förfölja henne i sina försök att göra sitt bästa -- lite som Love Eliasson, som Henko ömmade så enormt för såsom neuropsykiatriskt hämmad likt både mig och Myra.

Innefattar inte de där fräsiga vänsterideologierna begrepp som "löneklyftor", "jämlikhet mellan könen", "beroendeställning" och annat som låter fint längre?

Jag vill minnas att det hela grundade sig i att Myra, som fokuserade mycket på frågor som rörde sexarbete, inte tyckte Henkos tredagars-skov på Twitter med syftet att bryta ned en sexarbetare (ännu ett offer som är kvinna, dessutom i en extremt utsatt position) var kosher eftersom det är en liten och sluten värld där förtroende förmodligen betyder allt.

Det förstod varenda sexarbetare och vill givetvis hålla ormar som Henko på långt avstånd, men det riskerade också att via guilt by association sabotera organisationen i frågas förtroende för Myra. Det sket Henko i vanlig ordning i för han måste ju visa att han har rätt. Det gick så långt att hon öppet erkände att hon brutit ihop vilket givetvis firades som vinst av Henko.

Lustigt nog tror jag till och med diskussionen handlade om skatter för sexarbetare. Men att skattefifflaren och svartbetalaren Henko skulle säga en sak men göra en annan där också, som med allt annat, går å andra sidan helt i linje med hans Kapten Klänning-personlighet.

Citat:
Till följd av detta skapas direkt en tråd i vår Facebok-grupp där diverse slödder (framför allt Alva, Idun och Jenny)
Att Expo, som ju Vergara skriver för varvat med Syre, grundades av en rik fegis utan civilkurage som valde att bevittna en gruppvåldtäkt av en kvinna hans tre polare begick istället för att ingripa blir inte så svårt att förstå när man ser kvinnohat likt det Henko och Axel uppvisar. Kvinnor är dessa två pojkars främsta hatobjekt. Har CW också "pratat om det hemska" med Axel och okejat för dem att profitera på den våldtäkt Axel menar inte har skett (det menar han med de flesta våldtäkter)? Hur många avsnitt har de tillägnat det eventuella våldtäktsoffret? Minst tio, va? Hållhaken de har på Vergara är väl att han på samma sätt deltagit i något rollspel på Gullmars som aldrig hänt i Axels kök.

Schysst solidarisk gärning förövrigt, sådär i feminismens namn, att låta Myras stalker skriva i samma tidning som hon också skriver för -- om hur han blir stalkad, till råga på allt!

Våldtäkten av CW bör bedömas som samma sätt som "mordförsöket" mot Axel, "utpressningen" av Erik och Elin eller "planeringen av mord" på Henkos familj. Axel tror inte på CW och går på samma linje som snuten -- då får man anse att det inte går att klandra Virtanen för våldtäkt. Och Axels våldtäktsanklagelse lades ju också ned, så han är väl också oskyldig? Bra, klappat och klart, jag är oskyldig till allt som lagts ned mot mig och resonerar hovrätten som tingsrätten är jag dömd för ett (1) olaga hot mot Henko, och då ligger vi ju på delad förstaplats eftersom både Axel och Henko också är dömda för samma brott (fast Henko är dömd för två fall av olaga hot i sin dom från 2001 när han fick tänderna inslagna, så han leder antar jag).

Citat:
Påståendet att jag och Henrik hade betett oss illa mot Myra till den milda grad att vi var skyldiga henne en ursäkt var alltså sanktionerat av Myra och spreds utan att någon av dessa äckliga jävla ynkryggar kunde specificera hur vi hade betett oss illa. Fegast av alla är förstås Myra, som gömde sig bakom de här idioterna.
När man läser ett sånt här "skov" som de brukar kalla det, där en enkel ursäkt beskrivs som något som måste "sanktioneras" inser man antingen vilka som är dårarna i detta, eller så är man som Karro Dahl och grinar över att bli kallad för ett knarkluder, få något jävla pris för att ha slutat jonka på jobbtoan för att sedan själv delta i att bryta ned och håna missbrukare för skojs skull. The Grimwalker Effect. Men hon fistbumpade mig när jag råkade hamna bredvid henne på tåget och presenterade mig, så hon är cool in my book.

Citat:
Exempel 3: Kort efter att Myra lämnat Haveristerna är hon med i Gott snack med Fredrik Söderholm. Jag vet inte om det är han eller någon annan där, men någon av dem säger upprepade gånger att jag och Henrik har “behandlat [Myra] så jävla illa”. Till saken hör att Myra under våren varit på många innergårdsfester hos det här gänget, och har säkert spenderat en hel del tid med att hälla gift även i deras öron. Det var tydligt att personen som sa detta ville göra bra TV av vår konflikt, men Myra duckade och till slut gick de vidare till ett annat ämne.
Innergårdsfester!?

Vilket jävla monster. Har Henko ringt in det till snuten? Gissar att de motarbetade honom den gången också och det lades ned?
Citera
2023-01-18, 16:29
Medlem
Fegefesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
bla bla bla i all oändlighet

Världsmästaren i golning e ju ändå Oidipus/34-åringen som glappar käften i ur o skur 😅 Men ca noll personer bryr sig om det där tramset.

Senaste avsnittet var ett bra avsnitt, speciellt delen om dovstrand tjejen från timbro.
Citera
2023-01-19, 14:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fegefester
Världsmästaren i golning e ju ändå Oidipus/34-åringen som glappar käften i ur o skur 😅 Men ca noll personer bryr sig om det där tramset.

Senaste avsnittet var ett bra avsnitt, speciellt delen om dovstrand tjejen från timbro.

Jag tycker det är bra att 34-åringen varnar för Axel. Jag tror alla är överens om att alla arbetsgivare informeras om vems konto på Twitter som är Axels är om de inte redan vet. Det verkar som om de flesta vet.

Nej men hurru jag ärvde en slant så jag har för mycket fritid numera, har du något annat tips på en bra radiostation man kan lägga cashen på? Någon där pratarna inte springer runt i Sovjetuniform?
Citera
2023-01-19, 15:44
Avslutad
Kolla på honom hur han tror att han kan komma åt med outningar och dra in barn på twitter.

Det här är vem Axel är. Han tror att han har makt när han har precis noll och han kommer ha noll. Fram till pension.

Undrar om det inte är inte enklare för Axel att ringa och fråga det där barnet som numera är myndigt som Axel sitter och pratar om och fråga?

Axel du har inte med hennes familj att göra är det något som är svårt att fatta?

Man ser att han fattar att det är slut. Hela lilla världen av lögner rasade visst ihop där.
Senast redigerad av 43dz 2023-01-19 kl. 15:47.
Citera
2023-01-19, 16:43
Avslutad
Nu sitter Axel och hoppas att få vara ifred? han fattar inte att han kommer bli stämd? Han har inga barn man ska bry sig om. Jaja. Det där orkar man inte.

Hurru Mange, den här snubben sitter och jiddrar med 50 åriga tanter på flashan via twitter. Han verkar vara en maktspelare.

Kan tillägga där att Axel är bland annat skälet till personen han skriver om har skyddade personuppgifter. Så vi är på det klara med det där hur viktigt sånt är för Axel & co. Men som sagt det där än nog ingenting mot vad andra fått stå ut med från det här gänget av muppar.
Senast redigerad av 43dz 2023-01-19 kl. 17:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in