2021-10-11, 04:09
Medlem
Spritnotas avatar
Alla poster på Twitter som HÅNAR att Henkos sambo "vek sig dubbel" eller vill flytta - grattis för att ni aldrig behövt vara rädda på riktigt.

Jag KÖPER ni tycker Henko snyltar sympati eller whatnot - men jag tror inte det var påhittade saker han skrev.

Jag fattar det VERKAR så, när han är så massivt impulsiv och blind av vrede, utåt sett helt total brist på empati och konsekvenstänk att han inte tänker på att folk han hängt ut för skitsaker också har anhöriga.

Men FUNKADE det ge igen med samma mynt? Var det värt det? Lärde sig Henko nåt eller straffades ännu fler oskyldiga? Och för VAD? Belöningen i erat prisskåp väl är bara trofén "lol Henko fick också lida".
Senast redigerad av Spritnota 2021-10-11 kl. 04:44.
Citera
2021-10-11, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knalltorsk
Alex & Sigge brukar sitta och kalla folk för okvädinsord och hota med öppna skallar och grejer? Din jämförelse haltar…

Alex kallade en person för "stendum" och "avskyvärd", så... Ja? Det där med "öppna skallar" har diskuterats i den här tråden sen ett år tillbaka. Det är en jargong, ett uttryck, som man inte ska ta bokstavligt. De flesta begriper det men om du tror att det är ett riktigt mordhot så ska du naturligtvis anmäla det till polisen.

Men det här handlar ju bara om nån fake gangstermentalitet där man ska hålla på och "göra upp" a la Jimmie Åkessons "KALLA DU MEJ NAZIST????". Normala människor skiljer på ord och handling och använder ord tillbaka. Det där med att hota eller misshandla folk för att dom sagt nåt elakt eller dumt är inget vuxna håller på med. Det har alla fattat utom du. T o m Aron Flam har fattat det. I Flams fall uppmuntrar de ju t o m Flam att svara - med ord.

Din gangsterlogik kan du lämna på förskolan där den hör hemma. Det enda som behöver gipsvagga här är din stackars hjärna. Du har ju t ex själv suttit och hånat en annan persons mamma som begått självmord här. Det är en rätt grov förolämpning. Om du tycker att ett lämpligt straff för det är stryk, varför kastar du dig inte utför en trappa då? Eller är det OK när du gör det, enligt nån retarderad Donnie-Brasco-jag-är-kingpin-logik?
Senast redigerad av TranasByNight 2021-10-11 kl. 06:08.
Citera
2021-10-11, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Team Haveristerna: Hänga ut anonym eller svag i podden pga horunge: Vi vann!

Alltså, det här är väl ändå ganska långt från verkligheten. *****winge&co var inga offentliga personer, men nazister. Dessutom fick de ju ett kodnamn i det avsnittet.

Om man går igenom de senaste avsnitten hittar man ungefär följande:

107: Göran Lambertz. Definitivt en offentlig person.
108: Olof K Gustavsson, mycket offentlig.
109:Johanna Nordströms nikotinreklam, Malmö Högskola med mera
110: Johanna Bladh, samt det gamla inspelade samtalet med förfittaren Jonas Hållén
111: Cissi Wallin, Carolin Dahlman, Jonna Sima
112: Attila Yoldas, Weidmo Uvell
113: Cissi Wallins samröre med en EJ NAMNGIVEN förtalsdömd bedragerska
114: RWU, Cissi Wallin IGEN

Nu orkar jag inte gå igenom fler och har dessutom utelämnat allt om olika juridiska personer som företag eller ideella organisationer. Du kan ju kalla det för en "detalj" men att man skulle hängas ut för "svag" eller "horunge" i en podd känns som en sak du får underbygga. *****Winge var en privatperson som också var nazist, det är en klassisk vänstergrej att hänga ut smygnazister. Dessutom fick de kodnamn i podden om jag inte minns fel. Sen har vi det juridiska ombudet J** Björk**** m fl som kanske inte är en offentlig person, men som var inblandad i en väl omtalad rättegång om barn.

Det här med att man skulle hänga ut folk till höger och vänster känner jag inte riktigt igen, några fall som kanske är tveksamma nämner jag ovan, men varsågod och underbygg vad du egentligen menar. Offentliga personer ska kunna tåla kritik, jag nämner ett exempel med Alex&Sigge ovan. Dessutom finns det lagstiftning på plats som ska förhindra förtal. I många fall (alla?) maskerar podden namn på icke-offentliga personer de diskuterar.
Citera
2021-10-11, 08:29
Medlem
tenebriss avatar
On August 5th, 2009, the Internet humor site Cracked[8] published a history of internet trolling, noting that a stereotypical Internet Tough Guy would offer up a physical address where other posters could meet him for a real life duel.

https://knowyourmeme.com/memes/internet-tough-guy
Citera
2021-10-11, 08:37
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
Alltså, det här är väl ändå ganska långt från verkligheten. *****winge&co var inga offentliga personer, men nazister. Dessutom fick de ju ett kodnamn i det avsnittet.

110: Johanna Bladh, samt det gamla inspelade samtalet med förfittaren Jonas Hållén

Nu orkar jag inte gå igenom fler och har dessutom utelämnat allt om olika juridiska personer som företag eller ideella organisationer. Du kan ju kalla det för en "detalj" men att man skulle hängas ut för "svag" eller "horunge" i en podd känns som en sak du får underbygga. *****Winge var en privatperson som också var nazist, det är en klassisk vänstergrej att hänga ut smygnazister. Dessutom fick de kodnamn i podden om jag inte minns fel. Sen har vi det juridiska ombudet J** Björk**** m fl som kanske inte är en offentlig person, men som var inblandad i en väl omtalad rättegång om barn.

Det här med att man skulle hänga ut folk till höger och vänster känner jag inte riktigt igen, några fall som kanske är tveksamma nämner jag ovan, men varsågod och underbygg vad du egentligen menar. Offentliga personer ska kunna tåla kritik, jag nämner ett exempel med Alex&Sigge ovan. Dessutom finns det lagstiftning på plats som ska förhindra förtal. I många fall (alla?) maskerar podden namn på icke-offentliga personer de diskuterar.

Om du mot all förmodan inte skulle vara Henko så är det fan direkt osunt att sitta och försvara en sådan uppenbar dåre. Har du verkligen inget annat bättre för dig?
Citera
2021-10-11, 09:07
Medlem
Knalltorsks avatar
Citat:

Är T*m F*elding en offentlig person? Tror de nämnt hans namn flera gånger. Hur stor inverkan har han på podden?
Citera
2021-10-11, 09:16
Medlem
Knalltorsks avatar
Citat:
Din gangsterlogik kan du lämna på förskolan där den hör hemma. Det enda som behöver gipsvagga här är din stackars hjärna. Du har ju t ex själv suttit och hånat en annan persons mamma som begått självmord här. Det är en rätt grov förolämpning. Om du tycker att ett lämpligt straff för det är stryk, varför kastar du dig inte utför en trappa då? Eller är det OK när du gör det, enligt nån retarderad Donnie-Brasco-jag-är-kingpin-logik?
Vem ska kasta mig utför trappan? Axel? Eller TimTim med tändsticksarmarna? Don’t do the crime osv. Hota inte med trappkast när vi alla vet att det blir inget med det. Precis som med Axels hammare och Henkos bajsa i munnen.
Citera
2021-10-11, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katastrofen1
Om du mot all förmodan inte skulle vara Henko så är det fan direkt osunt att sitta och försvara en sådan uppenbar dåre. Har du verkligen inget annat bättre för dig?
Jag tycker man får motivera den kritik man framför oavsett vem man kritiserar. Är det ett problem för dig?

Citat:
Är T*m F*elding en offentlig person? Tror de nämnt hans namn flera gånger. Hur stor inverkan har han på podden?
Såvitt jag vet är han en bekant till poddarna, men är inte 100 på om han är tillfrågad om att nämnas i podden. Det tror jag han är. Han har synts ibild ideras livesändning nån gång, och verkade inte ha problem med det. Det tror jag vi kan se som nåt slags samtycke. Din omsorg om T*ms integritet är f ö rörande. Mer sånt!

Citat:
Vem ska kasta mig utför trappan? Axel? Eller TimTim med tändsticksarmarna? Don’t do the crime osv. Hota inte med trappkast när vi alla vet att det blir inget med det. Precis som med Axels hammare och Henkos bajsa i munnen.
Du får försöka läsa det jag faktiskt skriver. Det var inget hot. Du får väl kasta dig själv utför nån trappa, som jag skrev. Ingen bryr sig tillräckligt för att kasta dig utför nån trappa och jag tycker det vore en vedervärdig handling att utföra. Det är du som förespråkar våld, inte jag. Om du tycker att fysisk skada är ett lämpligt straff för hårda ord borde du väl tillämpa det på dig själv? Eller är du undantagen från dina egna regler? Eller är det OK att håna en anhörigs självmord, tycker du?
Citera
2021-10-11, 09:32
Medlem
Knalltorsks avatar
Citat:
Jag tycker man får motivera den kritik man framför oavsett vem man kritiserar. Är det ett problem för dig?

Såvitt jag vet är han en bekant till poddarna, men är inte 100 på om han är tillfrågad om att nämnas i podden. Det tror jag han är. Han har synts ibild ideras livesändning nån gång, och verkade inte ha problem med det. Det tror jag vi kan se som nåt slags samtycke. Din omsorg om T*ms integritet är f ö rörande. Mer sånt!

Du får försöka läsa det jag faktiskt skriver. Det var inget hot. Du får väl kasta dig själv utför nån trappa, som jag skrev. Ingen bryr sig tillräckligt för att kasta dig utför nån trappa och jag tycker det vore en vedervärdig handling att utföra. Det är du som förespråkar våld, inte jag. Om du tycker att fysisk skada är ett lämpligt straff för hårda ord borde du väl tillämpa det på dig själv? Eller är du undantagen från dina egna regler? Eller är det OK att håna en anhörigs självmord, tycker du?
Kan du berätta mer om T*m? Han verkar intressant!
Kan du hitta ett exempel på där jag förespråkar våld?
Citera
2021-10-11, 09:37
Medlem
Citat:
Kan du berätta mer om T*m? Han verkar intressant!
Jag vet inte så mycket om honom. Du kan kanske fråga honom själv?

Citat:
Kan du hitta ett exempel på där jag förespråkar våld?

Hur tänkte du annars att en poddare skulle riskera att hamna i gipsvagga? Snubbla på mickstativet? Förklara gärna vad du menade med "riskera att hamna i gipsvagga" om det inte var snack om fysiskt våld?

Eller så kan du ju fortsätta yra och skita i att make sense eller svara på frågor om du vill se ut som en total clown och gangsterposör.
Citera
2021-10-11, 09:41
Avslutad
Citat:

Oj vad du stoppar huvudet i sanden. Det finns ett par icke-offentliga personer som är namngivna med för- och efternamn, till och med. Det du utelämnar säger extremt mycket om hur intellektuellt ohederlig du är.

Förtal är dyrt och krångligt att driva civilrättsligt, och svårt att få att gå till allmänt åtal.

I ett fall är det så att personen bara nämns med förnamn, men på twitter, instagram, discord och i facebookgruppen har det lagts upp maskerade och omaskerade bilder, namn, hånfulla memes, m.m. i samband med avsnitt släppts. Allt med Pedofil-Henkos tysta medgivande.

Du pratar om att bemöta ord med ord, kan säga att om jag hade kunnat se till att IS, NMR och Bandidos började jaga Henko så hade jag gjort det. Men fortsätt du att argumentera för att Haveristerna konsekvensfritt ska få förolämpa, förtala och hota privatpersoner.
Senast redigerad av farfar 2021-10-11 kl. 09:44.
Citera
2021-10-11, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Oj vad du stoppar huvudet i sanden. Det finns ett par icke-offentliga personer som är namngivna med för- och efternamn, till och med. Det du utelämnar säger extremt mycket om hur intellektuellt ohederlig du är.

Jag diskuterar precis det sign "Spritnota" skrev:

Citat:
Team Haveristerna: Hänga ut anonym eller svag i podden pga horunge: Vi vann!

Det är inte "intellektuellt ohederligt", det är att bemöta det någon faktiskt sagt.

Citat:
Du pratar om att bemöta ord med ord, kan säga att om jag hade kunnat se till att IS, NMR och Bandidos började jaga Henko så hade jag gjort det. Men fortsätt du att argumentera för att Haveristerna konsekvensfritt ska få förolämpa, förtala och hota privatpersoner.

Ja, nu är det ju inte det jag gör. Men fortsätt du fantisera om vad jag och Spritnota sagt och argumentera utifrån det. För DET är ju inte "intellektuellt ohederligt".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in