Citat:
Ursprungligen postat av
Spritnota
Team Haveristerna: Hänga ut anonym eller svag i podden pga horunge: Vi vann!
Alltså, det här är väl ändå ganska långt från verkligheten. *****winge&co var inga offentliga personer, men nazister. Dessutom fick de ju ett kodnamn i det avsnittet.
Om man går igenom de senaste avsnitten hittar man ungefär följande:
107: Göran Lambertz. Definitivt en offentlig person.
108: Olof K Gustavsson, mycket offentlig.
109:Johanna Nordströms nikotinreklam, Malmö Högskola med mera
110: Johanna Bladh, samt det gamla inspelade samtalet med förfittaren Jonas Hållén
111: Cissi Wallin, Carolin Dahlman, Jonna Sima
112: Attila Yoldas, Weidmo Uvell
113: Cissi Wallins samröre med en EJ NAMNGIVEN förtalsdömd bedragerska
114: RWU, Cissi Wallin IGEN
Nu orkar jag inte gå igenom fler och har dessutom utelämnat allt om olika juridiska personer som företag eller ideella organisationer. Du kan ju kalla det för en "detalj" men att man skulle hängas ut för "svag" eller "horunge" i en podd känns som en sak du får underbygga. *****Winge var en privatperson som också var nazist, det är en klassisk vänstergrej att hänga ut smygnazister. Dessutom fick de kodnamn i podden om jag inte minns fel. Sen har vi det juridiska ombudet J** Björk**** m fl som kanske inte är en offentlig person, men som var inblandad i en väl omtalad rättegång om barn.
Det här med att man skulle hänga ut folk till höger och vänster känner jag inte riktigt igen, några fall som kanske är tveksamma nämner jag ovan, men varsågod och underbygg vad du egentligen menar. Offentliga personer ska kunna tåla kritik, jag nämner ett exempel med Alex&Sigge ovan. Dessutom finns det lagstiftning på plats som ska förhindra förtal. I många fall (alla?) maskerar podden namn på icke-offentliga personer de diskuterar.