Citat:
Ursprungligen postat av
LinusSarud
Anny B*rglind kommenterar Henkos beteende:
”När vi startade IRM var en sak vi noterade i början och sedan ofta slog ner på hur människor med många följare hängde ut folk till dessa. Kastade dem till sina vargasvansar liksom.
Nu håller en av medgrundarna till IRM på med precis det.
Också det obehagliga i att han aktivt scannar igenom mitt flöde för att hitta nåt att hugga på, uppenbarligen.”
Henko får nu på samma tema mothugg av någon ”Malin”, som jag inte vet vem det är men har sett henne kritisera Henko och Haveristernas metoder förr, på Twitter. Henko går in i klassiska ”VisaExempel”-tourettes mode:
Citat:
1. Visa var så ska jag skälla ut dem om de betett sig illa.
Malin svarar:
Citat:
Jag menar att ni sätter en ribba kring hur ni beter er mot folk och andra följer efter.
Det är skitsnack att ”tonen” inte spelar någon roll. Det gör den.
De som kritiserar er råkar ofta illa ut. Ni slutar aldrig med ert hån mot vissa. Ni blandar till och med in arbetsgivare.
Ert beteende är inget nytt. Och det är bara larv att jag hela tiden ska komma med exempel på att ni eller era fans är elaka. Varför ska jag det? Så att ni ska få ännu mer luft att hoppa på den lerson som råkar finnas med i exemplet? Aldrig.
Era visaexempel-tics visar enbart på att ni är ovilliga att observera er själva
https://twitter.com/BaraJagMalin/status/1443837900714618910
Personligen tycker jag att kritik som grundar sig i och utgår från kyrk-tantig ”god ton!”-moraliserande riskerar bli ganska tunn och ohållbar. Speciellt när den riktas mot några som har gjort det till sin grej, ett slags statement, en principsak, att strunta i att vara ängslig över vilken ton man håller i offentligheten. Men med det sagt så gillar jag ändå hur denna Malin bemöter Henko, genom att vägra ge Henko dessa ständigt efterfrågade exempel och samtidigt förklara tydligt varför hon vägrar. Det är nämligen denna form av exempel som Henko och kompani sedan kan sitta och vantolka och klippa och klistra ur och i kontext, förlöjliga och sedan sitta och skrocka åt sina egna alster. Något som Henko inte klarar av är att resonera och diskutera som en helt vanlig människa utan att bläddra i pärmar och sitta och citera och tolka om vad någon annan tidigare har sagt.