2021-09-30, 19:17
Avslutad
Fastighetskingen Henko skriver idag på Facebook om Loan:

Jag såg. Har svårt att mana fram någon som helst sympati. Såklart dels för att hon varit en aktiv del i det vi tvingats utstå men också för att dumfan hejade på när hennes vän kontaktade min chef.
Hon har heller inte utsatts för varken hot eller hat. Hon har däremot ifrågasatts varför hon inte bara vägrar se det olämpliga och ibland olagliga i sina vänners beteende men att hon som sagt även deltar.
Det jag sett är någon som taggade kommunal i någon tweet. Thats it. Och det har verkligen inte varit på vår uppmaning.
Min serie tweets har nått tiotusentals personer. Att folk skulle reagera är inte konstigt. Folk tenderar att generellt ogilla den här typen av stalking. Oavsett politisk höger eller vänster.

Axel på twitter igår:

HAVERiSTERNA @BLiPATRONiDAG Sep 29
loan sundman, råttornas drottning.

https://twitter.com/BLiPATRONiDAG/status/1443212952912506884?s=20

Inget hat, bara lite kärleksfullt tillrättavisande!
Dumpar: https://imgur.com/a/XSdUGQr
Citera
2021-09-30, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wad
Twitter-trollet Loan får smaka på sin egen medicin. Kul!

Nja, jag vet inte. Loans del i det här var inte mer än att hon synade Henkos bluff - och det ogillade Henko och hela den ringhörnan starkt.
Citera
2021-09-30, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Nu är ju Loan en av de vidrigaste människorna i Sverige så man får väl säga att det är välförtjänt

Jag håller inte med. I konflikten mellan Henko och Magnus så är Henko den utom tvivel vidrigaste av alla - och Loan är knappt ens med i konflikten mer än att hon råkar vara vän med Hållén, som också råkar vara vän med Magnus. Det är på så otroligt vaga grunder som Henko drar igång värsta maskineriet mot folk, och det är mestadels mot kvinnor eftersom han vet om att kvinnorna inte orkar försvara sig mot honom på samma sätt som män gör.
Citera
2021-09-30, 19:45
Medlem
Henko är ju nära stroke nu. Angående konflikten han upprätthåller mot Hållén och Magnus, vilka han bara idag har Twittrat frenetiskt om, skriver han nu igen:

Citat:
.. Jag har inget att reda ut med dessa människor. Det här får rättsväsendet lösa.

Alltså, nu växlar han snabbare än en person med tourettes hinner häva ur sig könsord mellan att twittra påhittade och lögnaktiga skräckhistorier om folk och på sätt elda på konflikten frenetiskt och att påstå att det är ”rättsväsendets” sak att hantera. Helt otroligt.
Citera
2021-09-30, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extrapris12354

Inget hat, bara lite kärleksfullt tillrättavisande!
Dumpar: https://imgur.com/a/XSdUGQr

Mannen som ringer folk han är arg på mitt i natten och skriker. Mannen som envetet sökte kontakt med feminister i Make Equal (eller om det var nån annan liknande organisation, det är flera år sen nu) för att han var arg på att de tyckte han var jobbig, aggressiv och obehaglig och ville veta varför de tyckte att han var obehaglig - den mannen grinar alltså på facebook om att människor i gemen inte gillar stalking?

Hans självinsikt är verkligen noll. Och Loan borde ha fattat att man inte har nåt att vinna på att tjafsa emot Henko. Det är bara att ignorera fanskapet och gå vidare, har han en gång känt sig förorättad av en så blir han ju som besatt. Henko blir allt mer isolerad i sin lilla sekt, de flesta jag känner till i de yttre vänsterkretsarna tycker att han är en misogyn jävla clown som man inte ska ha nåt med att göra eftersom han när som helst kan vända sig emot en.

Undantaget är väl sånt där Hatklubb/JVVF-folk och där det gänget överlappar med vänstern, typ Wåg och CRJ. Men jag har lite svårt att förstå mig på det crowdet.
Citera
2021-10-01, 01:11
Medlem
Spritnotas avatar
Axel på Twitter:

"karma, den som ger sig in i leken får leken tåla, den som gräver en grop åt andra, och allt vad det är man brukar hänvisa till när det går så här."

Kunde inte ha sagt det bättre själv. Tänk, vilken fucking KARMA ni har triggat upp folk som lever upp till det.
Citera
2021-10-01, 06:18
Medlem
Henkos konstgjorda och lögnaktiga skräckhistoria om monstret som åkte till honom för att vara ute efter hans familj och barn, som Henko så hjältemodigt beskyddar, föregicks såklart av en polisanmälan.

Den ligger ute nu. Polisanmälan gällde förberedelse till grov misshandel någon gång mellan den 2021-08-01 och 2021-09-22 på okänd brottsplats och okänd postort

https://web.archive.org/web/20211001041105/https://threadreaderapp.com/thread/1443751751803342849.html

Stackars poliser ..
Senast redigerad av LinusSarud 2021-10-01 kl. 06:53.
Citera
2021-10-01, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Anny B*rglind kommenterar Henkos beteende:

När vi startade IRM var en sak vi noterade i början och sedan ofta slog ner på hur människor med många följare hängde ut folk till dessa. Kastade dem till sina vargasvansar liksom.

Nu håller en av medgrundarna till IRM på med precis det.

Också det obehagliga i att han aktivt scannar igenom mitt flöde för att hitta nåt att hugga på, uppenbarligen.

Henko får nu på samma tema mothugg av någon ”Malin”, som jag inte vet vem det är men har sett henne kritisera Henko och Haveristernas metoder förr, på Twitter. Henko går in i klassiska ”VisaExempel”-tourettes mode:

Citat:
1. Visa var så ska jag skälla ut dem om de betett sig illa.

Malin svarar:

Citat:

Jag menar att ni sätter en ribba kring hur ni beter er mot folk och andra följer efter.

Det är skitsnack att ”tonen” inte spelar någon roll. Det gör den.

De som kritiserar er råkar ofta illa ut. Ni slutar aldrig med ert hån mot vissa. Ni blandar till och med in arbetsgivare.

Ert beteende är inget nytt. Och det är bara larv att jag hela tiden ska komma med exempel på att ni eller era fans är elaka. Varför ska jag det? Så att ni ska få ännu mer luft att hoppa på den lerson som råkar finnas med i exemplet? Aldrig.

Era visaexempel-tics visar enbart på att ni är ovilliga att observera er själva

https://twitter.com/BaraJagMalin/status/1443837900714618910

Personligen tycker jag att kritik som grundar sig i och utgår från kyrk-tantig ”god ton!”-moraliserande riskerar bli ganska tunn och ohållbar. Speciellt när den riktas mot några som har gjort det till sin grej, ett slags statement, en principsak, att strunta i att vara ängslig över vilken ton man håller i offentligheten. Men med det sagt så gillar jag ändå hur denna Malin bemöter Henko, genom att vägra ge Henko dessa ständigt efterfrågade exempel och samtidigt förklara tydligt varför hon vägrar. Det är nämligen denna form av exempel som Henko och kompani sedan kan sitta och vantolka och klippa och klistra ur och i kontext, förlöjliga och sedan sitta och skrocka åt sina egna alster. Något som Henko inte klarar av är att resonera och diskutera som en helt vanlig människa utan att bläddra i pärmar och sitta och citera och tolka om vad någon annan tidigare har sagt.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-10-01 kl. 09:46.
Citera
2021-10-01, 09:53
Avslutad
Citat:
Henko får nu på samma tema mothugg av någon ”Malin”, som jag inte vet vem det är men har sett henne kritisera Henko och Haveristernas metoder förr, på Twitter. Henko går in i klassiska ”VisaExempel”-tourettes mode:

Malin svarar:

https://twitter.com/BaraJagMalin/status/1443837900714618910

Personligen tycker jag att kritik som grundar sig i och utgår från kyrk-tantig ”god ton!”-moraliserande riskerar bli ganska tunn och ohållbar. Speciellt när den riktas mot några som har gjort det till sin grej, ett slags statement, en principsak, att strunta i att vara ängslig över vilken ton man håller i offentligheten. Men med det sagt så gillar jag ändå hur denna Malin bemöter Henko, genom att vägra ge Henko dessa ständigt efterfrågade exempel och samtidigt förklara tydligt varför hon vägrar. Det är nämligen denna form av exempel som Henko och kompani sedan kan sitta och vantolka och klippa och klistra ur och i kontext, förlöjliga och sedan sitta och skrocka åt sina egna alster. Något som Henko inte klarar av är att resonera och diskutera som en helt vanlig människa utan att bläddra i pärmar och sitta och citera och tolka om vad någon annan tidigare har sagt.

Samma skit här:
https://twitter.com/Grundad/status/1443700143858098179?s=19

"Vet du - den tweet-harangen illustrerar bra vad som är problemet m dig. Det stämmer som du skriver att jag tycker att du är obegåvad. Ändå har jag alltid bara kritiserat ditt beteende. Medan du kan aldrig föra en diskussion med meningsmotståndare utan att inleda m förolämpningar"
Citera
2021-10-01, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extrapris12354
Samma skit här:
https://twitter.com/Grundad/status/1443700143858098179?s=19

"Vet du - den tweet-harangen illustrerar bra vad som är problemet m dig. Det stämmer som du skriver att jag tycker att du är obegåvad. Ändå har jag alltid bara kritiserat ditt beteende. Medan du kan aldrig föra en diskussion med meningsmotståndare utan att inleda m förolämpningar"

Fast egentligen. Ganska bra ändå, väl? Alltså kanske lite fel fokus, men i alla fall inte det fokus som Henko ständigt hela tiden eftersöker. Henko ogillar skarpt all form av helikopter-perspektiv med undantag för den kontext som han själv skapar på konstgjord väg genom att klippa ihop hundratals skärmdumpar till ett sammanhang som inte existerar i verkligheten.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-10-01 kl. 10:09.
Citera
2021-10-01, 10:11
Avslutad
Citat:
Fast egentligen. Ganska bra ändå, väl? Alltså kanske lite fel fokus, men i alla fall inte det fokus som Henko ständigt hela tiden eftersöker. Henko ogillar skarpt all form av helikopter-perspektiv med undantag för den kontext som han själv skapar på konstgjord väg genom att klippa ihop hundratals skärmdumpar till ett sammanhang som inte existerar i verkligheten.

Ja, jag var otydlig. Henrik kan inte ta nån kritik på nåt vettigt sätt, det var det jag menade med skit.
Citera
2021-10-01, 10:26
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Hela den här kantiga idén om att man inte behöver hålla god ton är så jävla töntig. Jaaaa, håll inte god ton då, men äg konsekvenserna då. Folk snear. ”Vadå inte bajsa i duschen, allt går ner i samma rör ändå, var är du för moralist egentligen???”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in