Citat:
Ursprungligen postat av
Sven-Gustaf
Men det där kan ju vara någon helt ovidkommande person på sidan om, som klåfingrigt och ointelligent lägger sig i.
"[E]n i trion som Hållén ingår i", säger Henko. Om man utgår från hur han brukar hantera konflikter, t.ex. "det högerextrema nätverket" som han "avslöjade" nyligen genom sitt töntkonto Inte rasist men, bluffar han. Han drar sig inte för att ljuga i öppen dager när det gäller den egna prestigen. Han har inte nämnt namn heller, frågan är om han skulle kunna hålla sig om det var ett namn han kunde knyta till Hållén.
Du har rätt. Den godtycklighet de många gånger själva har påpekat är totalt galen när det kommer till vem som är och inte är "kretsmässigt" kring de själva, är något inte minst Henko själv ideligen tillämpar när det väl passar. I Henkos primitiva värld är Tim enbart en snubbe i Trelleborg, eller vart fan han nu bor, som inte har någonting med podden att göra, mer än att han har en unge med en del av den trio som numera utgör Haveristerna och dessutom syns på ungefär varenda livesändning i videoformat de har, förstås ...
Så här förhåller det sig med hela den här saken, som nu återupprepas tills det blir sant (enligt Henkos simpla och mäkta bristfälliga Knutsbo-logik): jag känner Jonas Hållén sedan drygt fem-sex år. Vi lärde känna varandra via Facebook, därefter kom han att stötta mig i bland annat skrivandet. Jag känner även personen som skickat SMS:et till Henko sedan drygt 15 år och han är en av mina närmsta vänner. Han har träffat Jonas vid ett (1) tillfälle då jag var uppe i Stockholm med denna vän.
Jag och min vän satt på en fest och jag berättade om hur Henko anklagade Jonas för totalt absurda saker, som att exempelvis styra mig och i förlängningen då även min vän. Min vän känner i stora drag till hur det förhåller sig mellan mig och Haveristerna et al, och vet följaktligen därför också att Henko exempelvis har sökt kontaktförbud både mot mig och Jonas (vilket nekades i båda fallen, alltså bör vi ses som oskyldiga för delar av det han ändå anklagar oss för i ren juridisk mening).
Min vän är av den gamla skolan kan man säga. Antingen spelar du spelet enligt de regler som finns, eller så ger du fan i att spela alls. Det tycker jag emellertid är en rätt sund inställning också, för Henko verkar tillsammans med Axel tro att man kan ha kvar kakan efter att ha ätit den. Det är som att det här med kontaktförbudet och den anmälan om brott som ligger till grund för nämnda prövning av kontaktförbud bara var ett tillfälligt vapen som nu visade sig vara ineffektivt, och då går man vidare till nästa metod för att förgöra sin fiende. De saknar all form av respekt för de oskrivna regler som ändå reglerar det mesta här ute i den verkliga världen. Att Henko har fått sina tänder inslagna vid, vad vi vet, minst ett tillfälle är liksom ingen slump. På samma sätt är det ingen slump att jag blivit knivhuggen ett par gånger. Det som skiljer mig och Henko åt är att jag känns vid skälen till varför jag skadats, Henko tycker mest han är missförstådd -- och sen börjar han gapa på omgivningen.
"Knulla din morsa i fittan din horunge, jag kommer våldta dig" skall liksom inte läsas in som "jag ska våldta din moder i vaginan, din bastard, och jag kommer penetrera dig mot din vilja analt" utan givetvis som "ta dig själv i röven ditt jävla as, jag kommer förnedra dig om du fuckar med mig". Så länge det går att visa upp inför ett fängelseråd och min vän slipper självisolera sig, är det okej i hans värld. Huruvida det därefter är smaklöst eller inte, är sekundärt för honom och även för mig. Det lär det vara för Henko också, fram tills att det gick att använda som bensin på den eld han både skyr men också drivs av att ständigt antända när den väl slocknat.
Jag kan anklagas för en hel del i den hör soppan, detsamma gäller min vän och Jonas också. Men Henko anstränger sig nu för att bokstavstolka precis allt som sägs, och min vän som är en person som har suttit av två hyfsat långa fängelsestraff säger vad han har att säga, och sedan är det inget mer med det ungefär. Problem? Kom och träffa mig så löser vi det, ingen som lever i min väns värld har råd att hålla på och skapa konflikter enbart för skojs skull, och man önskar det skulle gå upp för Haveristerna att detsamma gäller dem numera, när verkliga livet och internet ungefär är samma sak när det kommer till saker som rykten exempelvis.
Henko är en konfliktsökare av rang, och man kan tycka att han borde vara tacksam att han fått en jobbig autist med lite kåkfararpolare på halsen. Men inte ens där kan man få uppskattning ...
Det finns med det sagt en viss humor i vad som iallafall jag anser vara ren karma, för håller man på som Henko gör kanske det en gång för alla nu kommer slå (no pun intended) honom att till slut stöter du på personer som inte finner sig i den skiten. Han gjorde det delvis med mig, och eftersom det i den verkliga världen spelar roll hur du behandlar dina medmänniskor har jag fått viss hjälp av min vän för att knulla (varsågod, Henko) livet för dessa horungar (se föregående parentes). Han är min vän för jag inte anstränger mig för att skapa fiender och konflikter.
Dessvärre ägnar jag mig åt oegentligheter till och från numera -- vilket är något jag varken skryter med eller försöker dölja utan det är enbart ett konstaterande av hur det förhåller sig. Personen han nu indirekt vässar mot befinner sig emellertid på ett par tre nivåer över vad jag sysslar med.
Det är med det sagt bara att önska Henko all lycka i vad fan det nu är han försöker uppnå. Hade han inte varit just totalt fartblind hade den här skiten varit över redan för tio etapper sedan. Nu är det som det är, och om det resulterar i en anmälning eller 48 får det väl bli så. Så har min vän resonerat sedan han "höll knas" första gången som sjuåring, och jag började resonera så i och med hela den här skiten. Detta är nackdelen när man är delaktig i att beröva en person på de saker som fungerar som incitament att vara vettig inför omvärlden enligt "standardvärderingarna", och dessutom hånar personen för det.
Patetiskt? Japp. Det förändrar fortfarande inte det faktum att jag har noll att förlora här, men har ungefär tusen skäl att göra allt i min makt för att alla som tar sig friheten i Haveristernas läger skall förlora på att göra allt de nu gör för att jag och Jonas skall se ut som "förlorarna". Det är inget hot och om han kommer som en man och sträcker fram sin hand och ber om ursäkt, godtar jag det. Men sådant trams som utstrålar undergivenhet som går stick i stäv med exempelvis Henkos klassiska manliga ideal som styr honom och finns därför inte ens som ett alternativ i hans värld.
Då är det bara att hälsa honom välkommen till en värld där andra klassiskt destruktiva manliga tramsideal, utöver de han i sin kvinnomisshandlaraura styrs av, reglerar saker och ting.