2021-02-11, 21:16
Medlem
Den här tråden är till och med värre än raffatråden. Ja la roligt ändå att det är så många som hatar haveristerna, kallar dem irrelevanta osv etc är så extremt engagerade här.

Jag är nyfiken på det här med att J*hannes N*lsson hela tiden duckar på att svara om sitt samröre mellan våldtäktsstalkern och Chang Frick. Jag kan ju bara gissa att den där TT som Henko pekat ut på twitter har mer än ett smutsigt finger med i spelet. Speciellt eftersom han själv stolt poserar på bild helt öppet med våldtäktsstalkern på sin egen Facebook.

Vad tror ni att nästa avsnitt kommer att handla om? De spelade väl typ in igår om jag inte minns fel.
Citera
2021-02-11, 21:17
Medlem
Undra hur många tagningar av avsnitt 103 som haveristerna har fått spola ned i det runda arkivet nu?
Citera
2021-02-11, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Undra hur många tagningar av avsnitt 103 som haveristerna har fått spola ned i det runda arkivet nu?

Tja, med tanke på att det inte brukar ta så lång tid från inspelning till släpp så är det rimliga svaret på din fråga typ 0. Men hey, du som autist är ju expert på att analysera situationer där sociala interaktioner spelar in, vilket visat sig time after time i denna tråd.
Senast redigerad av LeroyJenkinz 2021-02-11 kl. 21:24.
Citera
2021-02-11, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeroyJenkinz
Ja la roligt ändå att det är så många som hatar haveristerna, kallar dem irrelevanta osv etc är så extremt engagerade här.

Antal är ganska irrelevant. Det som räknas är substansen i kritiken. Men för en viss ringhörna är antal såklart det som utklassar allt, som om världens samtliga ögonblick vore en enda stor vallokal.

Citat:
Vad tror ni att nästa avsnitt kommer att handla om? De spelade väl typ in igår om jag inte minns fel.

Efter Henkos bryt i soc media idag så lär de förmodligen behöva vaska eventuella tagningar de hade igår och spela in på nytt.
Citera
2021-02-11, 23:01
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Efter Henkos bryt i soc media idag så lär de förmodligen behöva vaska eventuella tagningar de hade igår och spela in på nytt.

Vad har hänt med Henko? Verkar ur balans?
Citera
2021-02-11, 23:15
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1

Det är snårigt att hänga med i turerna! HJs och IRMs twitterkonton retweetar varandra för glatta livet.
Citera
2021-02-12, 02:51
Medlem
Hlewagastirs avatar
Citat:
Det är nog ingen som förnekar att värdelös och meningslös underhållning drar till sig uppmärksamhet. Antal Patreons, som lägger sin akassa på skiten, är väl bevis om något? Antal tittare som värdelös skit som Big Brother, Paradise Hotel eller Ex on the beach får skvallrar väl om att värdelös skit säljer? Det är otvivelaktigt. Drama Queens har alltid fått allas blickar på sig genom alla tider i mänsklighetens historia.
Jag kollade själv på dokusåpor för många år sen när jag inte hade Internet. Men personerna som är med i sådana är med där frivilligt. Det är flera konton på Flashback som inte postat mycket annat än funkofobiska kommentarer om Malcom i denna tråd (en del är väl raderat nu). Jag har svårt att förstå att så många fortsätter finansiera en podd som går så långt över gränsen. Förstår inte heller varför Henkkos arbetsgivare accepterar att han undergräver deras förtroende.
Citat:
Detta är ett mönster hos många som ”lutar vänsterut” rent ideologiskt. Det är förmodligen som så att en större mängd intryck överbelastar deras förmåga att rangordna intrycken. Plötsligt blir allt lika viktigt - en politiker som lägger fram en motion som påverkar 100.000 människors vardag hamnar plötsligt ”på samma plats”, ifråga om hur relevant det är, som att ett anonymt random noname-troll fäller en konspiratorisk kommentar på en artikel som handlar om en politikers uttalande om vad denne tycker och tänker om ett annat politiskt parti.

Det blir förmodligen en fullständig soppa för dem att reda ut och istället för att ens försöka så ger de upp och gör en exit på det mest kognitivt lata sättet, dvs: kommenterar nåt random trolls kommentar. Det blir liksom rundgång, meta på meta. När det kryllar om såna irrelevanta kommentarer på helt irrelevanta nyhetsartiklar i kombination med att detta folk inte förmår filtrera bort något enda intryck så faller dom tillbaka på att försöka se och leta mönster i alla dessa kommentarer. ”Hur många Hanif Bali-följare säger si och så” osv osv. Fullständigt irrelevant information. De letar mönster i sånt som är helt irrelevant - mängd, ren kvantitet, är plötsligt det enda som påverkar deras känslor eftersom det är det enda som ”sticker ut” och lyckas överrösta alla andra intryck.

Det enda som hjälper för dem är att blocka personer, de klarar helt enkelt inte av informationsöverflödet. De måste aktivt, med tekniska handikapp-hjälpmedel, filtrera bort 95% av informationsflödet som ”attackerar” dem.

Vi pratar om personer som mår psykiskt dåligt om de råkar ha glömt sina noise-cancelation-lurar hemma när de ska färdas i kollektivtrafiken. De blir på riktigt frustrerade om någon i deras närhet smaskar.

Ett tecken på att vi har med intrycksöverbelastade människor att göra är att de ofta, själva, ger uttryck för deras nuvarande sinnesstatus: ”idag har jag kämpat mot 15 troll ..”, ”Nu orkar jag inte mer idag ..” osv osv
Jag tror inte dessa människor "lutar vänsterut". De är knappast förmögna till att ha en egen åsikt om något så abstrakt som politik. Dock har vänsteråsikter varit "rätt" från 68-revolten och fram tills nu när integrationsproblemen drabbar medelklassen. Vet man inte hur man ska förhålla sig till samhällsfenomen eller ens i det sociala livet kan man alltid rapa upp "facit" från någon kändis (typ Greta) och på så sätt inte sticka ut.

Hade dessa människor levt på 1600-talet hade de varit fanatiska kristna, och pekat ut folk med lägre status än de själva som häxor. Det var ju den rätta läran på den tiden. Hade de levt i Nazityskland hade de varit fantastiska nazister. Bara för att vara med i gänget och inte sticka ut.
Citera
2021-02-12, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hlewagastir
Det är flera konton på Flashback som inte postat mycket annat än funkofobiska kommentarer om Malcom i denna tråd (en del är väl raderat nu). Jag har svårt att förstå att så många fortsätter finansiera en podd som går så långt över gränsen.

Men det är väl lite som att betala för nån slags självterapi och för att få bättre självkänsla? ”Titta här, de dära Henko och Axel är som du fast ännu mer apa än du, så du behöver trots allt inte ha dåligt samvete för det finns minsann folk som apar sig värre än vad du gör mot andra människor”
Senast redigerad av LinusSarud 2021-02-12 kl. 07:08.
Citera
2021-02-12, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1

Egentligen är han precis som vanligt, antar jag, såna som Henko är oförmögna till förändring, enda skillnaden är att senaste dagarna har varit mer intensiv och kvantiteten på personangreppen, som han alltid fyller sin ”argumentation” med, har således helt naturligt ökat. Det är den komprimerade mängden personangrepp och smutskastning, på extremt vaga grunder som t.ex. vem som gillat vems tweet osv, som gör att det blir mer tydligt hur malplacerad hans existens är. Han skulle nog ha klarat sig mycket bättre ur detta, ur betraktarens ögon, om han bara hade loggat ut nån vecka och fokuserat på att podda i Haveristerna om veckans händelser - som en utomstående observatör - istället för att irra runt i sociala medier och göra sig själv till veckans händelse.
Citera
2021-02-12, 07:10
Avslutad
En uppgift som sprids just nu är att M*thias Wå* från Researchgruppen som även han var med och grundade Hatklubben satt med i chatten som har beskrivits som "gonzointellektuell" under den tid som Henko nu påstår att det var fråga om ett nazinätverk som skulle ha bedrivit "påverkansoperationer mot antifascister." IRMs dumpar är daterade den 20 mars 2018.
https://twitter.com/interasistmen/status/1359493107298033666

Hur ser den så kallade antifascistiska rörelsen på felaktiga utpekanden och specifikt att peka ut människor som nazister på grund av sina personliga konflikter kan man undra.
Senast redigerad av StElmosFire 2021-02-12 kl. 07:12.
Citera
2021-02-12, 08:43
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Jag är nyfiken på det här med att J*hannes N*lsson hela tiden duckar på att svara om sitt samröre mellan våldtäktsstalkern och Chang Frick. Jag kan ju bara gissa att den där TT som Henko pekat ut på twitter har mer än ett smutsigt finger med i spelet.

Som jag redan sagt: folk ska skita i vem jag chattar med, i synnerhet en pervers fluktare som Henko.

Mer intressant är kanske att titta på relationen mellan personen och Axel Luo Öhman. När jag kom i kontakt med den här personen (som jag till skillnad från de flesta andra inblandade i den här soppan aldrig träffat) var hon, Axel och TT typ bästa vänner, och hade varit det i många många år, sedan sekelskiftet minst har jag för mig.

Kvinnan är idag rehabiliterad och har fru och barn, vilket är statusen under hela den period vi har varit i samma våldtäktsnazistiskatranschatt. Men under perioden då hon var man och, enligt Henkos senaste version, sprang omkring som någon slags Jack the Penis och förföljde och våldtog kvinnor över hela Stockholm var hon och Axel alltså bästa vänner. Hmmm.

Att Axel sitter och säljer ut sina före detta bästisar, och till och med hänger ut den enes brottshistorik (där han alltså varit övervakare), säger en del om hans personliga moral. Samtidigt kan man inte låta bli att gilla Axel lite ändå. Han är ett genuint svin rakt igenom och försöker inte vara något annat. Henkos kombination av de mest avskyvärda svinerier och skenhelig antirasism är desto mer stötande. När Haveristerna läggs ned skulle jag gärna höra en podcast med typ Axel och Daniel Lampinen.

Däremot borde Axel lägga ned försöken att spela hårding. Enligt mina uppgifter fryser han som ett rådjur i strålkastarljuset och tar emot smällarna under slagsmål. Det är okej Axel. Man behöver inte vara en fighter i det moderna samhället.
Citera
2021-02-12, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
Som jag redan sagt: folk ska skita i vem jag chattar med, i synnerhet en pervers fluktare som Henko.

Mer intressant är kanske att titta på relationen mellan personen och Axel Luo Öhman. När jag kom i kontakt med den här personen (som jag till skillnad från de flesta andra inblandade i den här soppan aldrig träffat) var hon, Axel och TT typ bästa vänner, och hade varit det i många många år, sedan sekelskiftet minst har jag för mig.

Kvinnan är idag rehabiliterad och har fru och barn, vilket är statusen under hela den period vi har varit i samma våldtäktsnazistiskatranschatt. Men under perioden då hon var man och, enligt Henkos senaste version, sprang omkring som någon slags Jack the Penis och förföljde och våldtog kvinnor över hela Stockholm var hon och Axel alltså bästa vänner. Hmmm.

Att Axel sitter och säljer ut sina före detta bästisar, och till och med hänger ut den enes brottshistorik (där han alltså varit övervakare), säger en del om hans personliga moral. Samtidigt kan man inte låta bli att gilla Axel lite ändå. Han är ett genuint svin rakt igenom och försöker inte vara något annat. Henkos kombination av de mest avskyvärda svinerier och skenhelig antirasism är desto mer stötande. När Haveristerna läggs ned skulle jag gärna höra en podcast med typ Axel och Daniel Lampinen.

Däremot borde Axel lägga ned försöken att spela hårding. Enligt mina uppgifter fryser han som ett rådjur i strålkastarljuset och tar emot smällarna under slagsmål. Det är okej Axel. Man behöver inte vara en fighter i det moderna samhället.

Fast, om du nu suttit i en chatt med den här stalkern (vilken inte alls är rehabiliterad" med tanke på allt hon fortfarande håller på med), Malcolm och Chang bland andra så är det ju väldigt relevant. Speciellt eftersom du utelämnat såna här viktiga detaljer i din artikel om haveristerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in