2021-01-27, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Så du tycker alltså att Malcom är stygg? Utveckla.

Jag tror du kan bläddra tillbaka lite så ser du vad jag anser.

Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterharmoni
Jag har varken nämt offentliga uppgifter eller förtal eller talat om rättsliga åtgärder det där är dina hjärnspöken. Du verkar misstänkt engagerad i att efterkonstruera och förklara hur och varför Haveristerna agerat som de gjort. Vad jag frågade var om en två år gammal post på Facebook där Malcom kallar en tonåring "autistisk glasögonorm" som han korrigerar samma dag är samma metod som att nyligen ha sökt upp och skickat efter 10 år gamla domstolsprotokoll för att sen ägna flera timmar åt att spy galla över Malcoms medicinska historia och tillstånd. Jag är helt torr i ögonen när jag ställer den frågan. Nu har du svarat att du tycker det första är värre vilket tyder på att du inte resonerar helt klart kring det här. Haveristerna blev granskade och nu sitter du och efterkonstruerar. Är det av skam eller ren psykopati du gör det?

Nej, det var kanske nån annan smurf, jag håller inte så noga reda på det. Men du skrev väl "förtalspodd" tror jag? 10 år gamla domstolsprotokoll är offentliga uppgifter, jag ser inte varför man ska lägga någon värdering i varför nån sitter och fördriver tiden med att läsa sånt. Är det elakt och dumt tycker du? Är du fuktig i ögonen får du kanske ta dina antihistaminer?

Citat:
Ursprungligen postat av media876
1. Läs innantill. Jag har inte lovat dig ett dugg.
2. Det går att hota på fler sätt än ett.
3. Vad Blomsterharmoni sa.

1. Nej, det var kanske nån annan smurf, jag håller inte så noga reda på er. Henrik verkar som sagt bo hyresfritt i väldigt många människors huvuden. Men då får du kanske själv beskriva vad du menar är belägg för det du påstår. Den andra skribenten sa väl att man skulle ta det för vad det är - internetrykten, än så länge. Är det internetrykten du bygger dina påståenden på?
2. Är det någon som hotat här så vill jag gärna att du citerar eller länkar och visar hur du tolkar in ett hot. Är det nån annanstans får du kanske peka mig i rätt riktning?
3. OK, se svar längre upp.
Senast redigerad av TranasByNight 2021-01-27 kl. 10:38.
Citera
2021-01-27, 10:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av media876
alltså släpp kylskåpet och minikukskompensationsbeteendet. Jag rodnar av sekundärskam. Samtidigt hoppas jag på, eftersom ni inte har några argument värda något, att ni höjer tonläget än mer. Trots allt är hotandet och gapandet det absolut enda ni har. Vi ser ju alla nu hur mycket Henrik Johanssons ord är värda: inget. Han ljuger och skarvar och förvrider, och räknar med att inte bli synad. Nu blir han det, och det visar sig att han är en ljugande, patetisk, elak gaphals som skyddas av bekväma personer etablerade i svensk antirasism, som inte vill få Henko på sig och därför väljer att hålla käft och smöra vidare.

Jag ser inte ett enda vänsterkonto med lite tyngd försvara Haveristerna trots att Nyheter Idags granskning är delad av i stort sett hela höger-Twitter. Alla vet att Henko är ett svin.
Citera
2021-01-27, 11:39
Medlem
Feedback66s avatar
Citat:
Jag ser inte ett enda vänsterkonto med lite tyngd försvara Haveristerna trots att Nyheter Idags granskning är delad av i stort sett hela höger-Twitter. Alla vet att Henko är ett svin.

Ja, visst är det lite lustigt? Trots att det är en hemsk FASCIST-tidning som publicerat granskandet. Också roligt att inte en enda opinionsbildare med tyngd hakade på när Henko försökte dreva mot Malcom, detta trots att Malcom redan var en kontroversiell person i vänsterkretsar. Såg bara två personer som hakade på drevet då och det var det absoluta bottenskrapet i tunnan, Eric Rosén från Politism och Mattias Wåg.
Citera
2021-01-27, 11:57
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feedback66
Ja, visst är det lite lustigt? Trots att det är en hemsk FASCIST-tidning som publicerat granskandet. Också roligt att inte en enda opinionsbildare med tyngd hakade på när Henko försökte dreva mot Malcom, detta trots att Malcom redan var en kontroversiell person i vänsterkretsar. Såg bara två personer som hakade på drevet då och det var det absoluta bottenskrapet i tunnan, Eric Rosén från Politism och Mattias Wåg.

Mathias Fredriksson verkade bumpa upp sin patreon, annars har stödet uteblivit.

Btw går IRM i graven nu? https://twitter.com/mrhenko123/status/1354351727412129793
Citera
2021-01-27, 12:31
Medlem
Citat:

Jag förstår att gruppkramargänget kring den multihandikappade Malcom tycker att det är viktigt att gråta ut hos varann och visa stöd i nåt slags ömkligt cirkelrunk, men varför skulle en podcast definieras av vem som stöder den på sociala medier? Vilka "tunga högerkonton" har visat stöd för Marcus&Malcoms podd? Vad för gott har det gjort dem? De har 100 patreons, eller ungefär 3% av det stöd Haveristerna har.

Haveristerna är underhållande och hela det här ståhejet verkar inte ha påverkat deras Patreon ett dugg:

https://graphtreon.com/creator/haveristerna

De har fler prenumeranter än nånsin, 3070 st, (M&M: 100 st) ingen bryr sig om nån multihandikappad incel som hycklande gråter ut offentligt om hur mobbad han är trots att inga "tunga vänsterkonton" dragit lans för podden. Ingen bryr sig förutom några incels som kokar av ilska och upplåter ytterligare några kvadratmeter egendom i sina huvuden som podden hyresfritt får disponera

"Mobbning" säljer, det fattade Alex Schulman, 1000 apor var mobbning, vilken usel människa han var, nu har Schulman en av Sveriges största poddar och skrattar hela vägen till banken. Det här kommer sänka Haveristerna precis lika mycket som stormen mot Schulman sänkte honom.
Citera
2021-01-27, 12:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Feedback66

Det är som om hela vänstern vet att Henko är en lögnare som stinker skit och helst vill bli av med honom.
Citera
2021-01-27, 13:03
Medlem
basistensbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnutsboByNight
Jag förstår att gruppkramargänget kring den multihandikappade Malcom tycker att det är viktigt att gråta ut hos varann och visa stöd i nåt slags ömkligt cirkelrunk, men varför skulle en podcast definieras av vem som stöder den på sociala medier? Vilka "tunga högerkonton" har visat stöd för Marcus&Malcoms podd? Vad för gott har det gjort dem? De har 100 patreons, eller ungefär 3% av det stöd Haveristerna har.

Haveristerna är underhållande och hela det här ståhejet verkar inte ha påverkat deras Patreon ett dugg:

https://graphtreon.com/creator/haveristerna

De har fler prenumeranter än nånsin, 3070 st, (M&M: 100 st) ingen bryr sig om nån multihandikappad incel som hycklande gråter ut offentligt om hur mobbad han är trots att inga "tunga vänsterkonton" dragit lans för podden. Ingen bryr sig förutom några incels som kokar av ilska och upplåter ytterligare några kvadratmeter egendom i sina huvuden som podden hyresfritt får disponera

"Mobbning" säljer, det fattade Alex Schulman, 1000 apor var mobbning, vilken usel människa han var, nu har Schulman en av Sveriges största poddar och skrattar hela vägen till banken. Det här kommer sänka Haveristerna precis lika mycket som stormen mot Schulman sänkte honom.

Fat det verkar inte duga, för Henko flaxar och fäktar med armarna allt han kan för att försvara sig överallt där han ifrågasätts. Kan det vara så att den som betalar högst pris för att ha Henko boende i sitt huvud är Henko själv?
Citera
2021-01-27, 13:23
Medlem
GobberTulls avatar
Nu har de släppt samtalet med den där Jonas offentligt. Vet inte riktigt om det kommer få den effekt de önskar. Man får nog vara rätt hårt inne på team Haveristerna om man ska tycka att Axel framstår som den normala av de bägge.

Intressant att de lägger ganska mycket tid på att diskutera huruvida den aggressiva tonen tystar kritiker eller inte. Axel verkar mena att det inte är ett problem, men är det inte precis detta som mycket av den aktuella kritiken mot Henrik går ut på? Det verkar vara deras modus operandi att ge sig på olika kvinnor och mobba dem till tystnad. Men enligt Axel får de bara sträcka på sig så de "når upp till bordet".
Citera
2021-01-27, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GobberTull
Nu har de släppt samtalet med den där Jonas offentligt. Vet inte riktigt om det kommer få den effekt de önskar. Man får nog vara rätt hårt inne på team Haveristerna om man ska tycka att Axel framstår som den normala av de bägge.

Intressant att de lägger ganska mycket tid på att diskutera huruvida den aggressiva tonen tystar kritiker eller inte. Axel verkar mena att det inte är ett problem, men är det inte precis detta som mycket av den aktuella kritiken mot Henrik går ut på? Det verkar vara deras modus operandi att ge sig på olika kvinnor och mobba dem till tystnad. Men enligt Axel får de bara sträcka på sig så de "når upp till bordet".

Jag blev rätt förbluffad när jag hörde det där samtalet. Rodnade av sekundärskam när Axel skriker om att han minsann skiter i påföljder för brott pga att han minsann ändå inte vill åka till skitländer som Kanada och USA. Det absurda i hur otroligt löjligt Axel betedde sig vs reaktionen från simp-gruppen på FB var underhållande och skrämmande på samma gång.
Citera
2021-01-27, 14:11
Medlem
moralhoras avatar
Vem är "Jonas"?
Citera
2021-01-27, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av basistensbas
Fat det verkar inte duga, för Henko flaxar och fäktar med armarna allt han kan för att försvara sig överallt där han ifrågasätts. Kan det vara så att den som betalar högst pris för att ha Henko boende i sitt huvud är Henko själv?

Ja det upprepas hela tiden i det här tråden att det utförs damage control överallt hela tiden och det utlovas skärmdumpar och inspelade samtal, men var är bevisen?
Citera
2021-01-27, 14:37
Medlem
Bad inte Henke om ursäkt för att han var "funkofobisk" rätt nyss? Innan han spelade in det här avsnittet som kritiserar en av hans meningsmotståndare för att vara ett "blockmongo".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in