2020-11-22, 15:04
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Örebro är udda då det är så jävla avlångt och sedan så har du den ökända gnällbältesdialekten. Men det är klart - i Sverige så finns det inte speciellt många "stora" städer förutom Stockholm, Göteborg och Malmö egentligen och även dessa är ju små i förhållande till metropoler runt om i världen.
Se min editering av förra posten.

Men hörde du ens vad Axel sa? han trodde att Örebro beboddes av 15000! invånare årets felhöftning, eller så ljuger han strategiskt för att förleda sina unga geografiskt obildade vänsterlyssnande tjejer att inte oroa sig, men vad säger inte denna devalvering om vilket hot Axel upplever om en ort skulle råka ha 120 650 invånare som Marcus Allard blir i kontroll över.

Vad får du ut? av att beskriva Örebros ytmässiga avsmalning? (förnekelsen av en tät-ort) samt att ställa Sveriges folkmängd mot andra länder i värden när det är på svenska förhållanden politiken ska appliceras. Örebro är alltså en storstad precis som Uppsala, punkt!.

Du verkar tänka precis som Axel, allt utgår från Stockholm
Senast redigerad av Crapmagic 2020-11-22 kl. 15:19.
Citera
2020-11-22, 15:21
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Se min editering av förra posten.

Men hörde du vad Axel sa, han tror att Örebro bebos av 15000! invånare årets felhöftning...eller så ljuger han strategiskt för att förleda sina vänsterlyssnare att inte oroa sig..men vad säger inte denna devalvering om vilket hot Axel upplever om en ort skulle råka ha 120 650 invånare som Marcus Allard blir i kontroll över.

Vad får du ut? av att beskriva Örebros ytmässiga avsmalning? (förnekelsen av en tät-ort) samt att ställa Sveriges folkmängd mot andra länder i värden när det är på svenska förhållanden politiken ska appliceras. Örebro är alltså en storstad precis som Uppsala, punkt!.

Du verkar tänka precis som Axel, allt utgår från Stockholm

Erm, jag har växt upp i närheten av Örebro. Jag skulle kalla det och Västerås som "mellanstora" städer för att dra till ett luddigt begrepp, dock inte en storstad; i princip så skulle jag väl säga Malmö, Göteborg och Stockholm är de enda städer som passar in i "storstads"-begreppet. Men nej, jag håller inte med honom om att det är en liten "skithåla". Det begreppet passar väl typ Karlskoga eller Kungsör bättre in på (även om jag skulle säga att Kungsör är charmigt, om endast för det faktumet att Kungsörs KanotKlubb är en grej).
Citera
2020-11-22, 15:25
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Erm, jag har växt upp i närheten av Örebro. Jag skulle kalla det och Västerås som "mellanstora" städer för att dra till ett luddigt begrepp, dock inte en storstad; i princip så skulle jag väl säga Malmö, Göteborg och Stockholm är de enda städer som passar in i "storstads"-begreppet. Men nej, jag håller inte med honom om att det är en liten "skithåla". Det begreppet passar väl typ Karlskoga eller Kungsör bättre in på (även om jag skulle säga att Kungsör är charmigt, om endast för det faktumet att Kungsörs KanotKlubb är en grej).
Okay då får vi förbli oense där.

Men du inser väl iaf att Axel är livrädd för att Örebro ska utsättas för Örebropartiet eftersom det kan väl knappast ha undgått ens Axel att Örebro är invandrartätt värre numera & pekas ut som skräckexemplet på vad massinvandring av fel grupper kan medföra.
Citera
2020-11-22, 15:29
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Okay då får vi förbli oense där.

Men du inser väl iaf att Axel är livrädd för att Örebro ska utsättas för Örebropartiet eftersom det kan väl knappast ha undgått ens Axel att Örebro är invandrartätt värre numera & pekas ut som skräckexemplet på vad massinvandring av fel grupper kan medföra.

Jag är väl medveten om problemen i Örebro (i synnerhet Vivalla) och visst, problemen kring migration är helt enkelt vänsterns största svaghet och det visar Haveristerna på gång på gång varje gång de halvhjärtat försöker "ta debatten". De vet varken ut eller in i frågan helt enkelt och därför så blir det fel kryddat med menlösa plattityder.

Sedan så får man väl säga att deras analys av både Allard och Kyeyune är fel och infantila och det pekar på deras simplistiska omvärldsanalys - ingen av dom är "svärjisar" som Henko gillar att gapa om. Det som de båda är är däremot marxistiska revolutionsromantiker och utifrån det så kan man se klart varför de säger/beter sig som de gör.
Senast redigerad av moralhora 2020-11-22 kl. 15:34.
Citera
2020-11-22, 16:45
Medlem
Crapmagics avatar
Henrik är minst vänsterradikal i trion & har störst munkavel på sig eftersom han i grunden är mest vettig, vilket inte säger mycket mer än att dom andra två är helt fördärvade.

Nästa lilla verklighetsflykt från Axel är alltså att han villfarligt tror att stat och kyrka i Sverige
skildes åt för" facking 500 år sedan".
Och Henrik vill inte totalt göra ner sin trolovade så han lägger sig konformistiskt fel mitt-i-mellan sanningen genom att tillrättavisa Luo lite halvdumt med att "det var väl? på 1900-talet"
(praktisk taget 1901 istället för år 2000 så att inga vänstertjejer behöver dubbelkolla)

Man är bevisligen illa ute om man inte vill ha koll på Sveriges historia samtidigt som man vill leka politiskt insatt, då Axels enorma progressiva iver tycks orsaka tids-rums överhopp av basala kunskaper rörande Örebro...förlåt Arboga! & annat statsveteri.
Senast redigerad av Crapmagic 2020-11-22 kl. 17:01.
Citera
2020-11-22, 18:47
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Nästa lilla verklighetsflykt från Axel är alltså att han villfarligt tror att stat och kyrka i Sverige
skildes åt för" facking 500 år sedan".
Och Henrik vill inte totalt göra ner sin trolovade så han lägger sig konformistiskt fel mitt-i-mellan sanningen genom att tillrättavisa Luo lite halvdumt med att "det var väl? på 1900-talet"
(praktisk taget 1901 istället för år 2000 så att inga vänstertjejer behöver dubbelkolla)

Man är bevisligen illa ute om man inte vill ha koll på Sveriges historia samtidigt som man vill leka politiskt insatt, då Axels enorma progressiva iver tycks orsaka tids-rums överhopp av basala kunskaper rörande Örebro...förlåt Arboga! & annat statsveteri.

Det sorgliga är att Axel faktiskt borde veta om när staten och kyrkan skiljdes åt då det hände när han var typ 20. Jag är ett par år yngre än honom och jag kommer ihåg det för att det var en stor "fakking deal" när det hände.

Å andra sidan borde Axel inte sitta i vad som ser ut som ett patetiskt pojkrum när han är "fakking" 40.
Citera
2020-11-22, 19:04
Medlem
Negerollons avatar
...

Citat:
Ursprungligen postat av skilleras på discord kl 3 på natten
och eftersom jag gärna strör salt i alla sår jag ser: vi toppade på över 300 samtidiga tittare, vilket är mer än någon stream vi tidigare haft
självklart finns det ett överlapp av folk som vill se myras streams och våra streams
myra brukar ligga runt 60-80 samtidiga tittare
tokigt hur hon inte tog sig över 30 ikväll
kan det ha varit för att vi streamade för våra patrons och de föredrog att se vår stream
nu tror ni säkert att jag är en smula småaktig och lite av en fitta
om ni bara visste, det här är bara början på vilken småaktig jävla fitta jag kan vara
helst hade jag sluppit det här, men det var många månader sedan
att myra är ett äckel och att hennes simps inte kan hålla käft är anledningen till att det blir så här
men som ni vet, barn, jag är inte den som är den
klart att vi ska åka
Citera
2020-11-22, 19:14
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerollon
...

Jag undrade vad Myras tweet tidigare handlade om:

Citat:
Ursprungligen postat av Myra Åhbeck Öhrman
Fantastiskt hur det inte verkar finnas någon sorts botten för vissas småaktiga nedrighet och hur lågt de är villiga att sjunka. Blir ständigt förvånad.

https://twitter.com/Myrannosaurus/status/1330507467147661314 (Arkiv)
Citera
2020-11-22, 20:13
Medlem
Citat:
Jag undrade vad Myras tweet tidigare handlade om:
https://twitter.com/Myrannosaurus/status/1330507467147661314 (Arkiv)
Axels tirad författades tre på natten enligt de dumpar jag sett (de cirkulerar i lite olika kretsar) så det är möjligt att en snaps eller två hade smugit sig innanför västen och bättrat på omdömet. Vet ärligt talat inte om jag tycker det gör grejen mer eller mindre patetisk.

Mig veterligen har Myra själv aldrig hävdat att det var främst hon som gjorde podden intressant utan det är en åsikt som kommer från andra håll (nu senast från Hanif). Varför Axel tycker att Myra förtjänar skit och hån för vad en riksdagsledamot skrivit i en replik till Henko vet nog bara han själv.
Citera
2020-11-22, 20:36
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Axels tirad författades tre på natten enligt de dumpar jag sett (de cirkulerar i lite olika kretsar) så det är möjligt att en snaps eller två hade smugit sig innanför västen och bättrat på omdömet. Vet ärligt talat inte om jag tycker det gör grejen mer eller mindre patetisk.

Mig veterligen har Myra själv aldrig hävdat att det var främst hon som gjorde podden intressant utan det är en åsikt som kommer från andra håll (nu senast från Hanif). Varför Axel tycker att Myra förtjänar skit och hån för vad en riksdagsledamot skrivit i en replik till Henko vet nog bara han själv.

Ja, det är onekligen så att Axel krökat när han skickade det meddelandet.

Det läskiga i det hela är väl att han uppenbarligen håller stenkoll på Myra då det börjar se lite smått stalker-aktigt ut. Även om Myra inte direkt sagt åt dom att inte kontakta henne så är det vanligt folkvett att inte sitta och hålla koll på någon man har "gjort slut med". Myra förtjänar att gå vidare med sitt liv och har mig veterligen inte nämnt dom.

Nåja, här är hennes YouTube för dom som vill klicka på "subscribe"-knappen:

https://www.youtube.com/c/Myrannosaurus

Hon streamar uppenbarligen just nu.
Citera
2020-11-22, 20:47
Medlem
Känner mig lite som Olof Palme om Vietnam... fast tvärt om. Tar inte ställning. Jag är för f̶r̶e̶d̶ krig.

...men seriöst, även om alla inblandade är bra och gör bra grejer, så är det pedagogiskt gött att bara let it all out i svenneland. Man ska inte ta en massa skit och koka i tysthet, oavsett vad det handlar om.
Citera
2020-11-22, 20:54
Medlem
Losdrivarexistenss avatar
Det har måste ju vara några av de kanske oskönaste människor som någonsin spelat in en s.k. podcast i vårt avlånga land. Fula i munnen och missunnsamma, obehagligt flåsiga små fittor. Jag tycker inte om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in