Rätt så ljummen serie tyvärr. Henry Cavill är bra och Geralt/Ciri-relationen är intressant men allt annat känns som en blanding av kass 90-talsfantasy och de senare säsongerna av GoT. Bryr mig inte ett skit om de politiska intrigerna och när trollkarlarna har styrelsemöte utan zonar ut helt så fort det klipper till dem. Dåligt skrivet, dåligt regisserat och många skådespelarinsatser lämnar mycket att önska. Det är knappast GoT säsong 1-4-kvalité på denna serie.
Hon som spelar Yennefer är inte snygg nog. Ja, kanske en onödig grej att klaga på men jag stör mig på det.

Dessutom ska väl hon vara vit och inte pakistanier eller vad hon skådisen är? Alla ska väl vara vita egentligen. Det blir alldeles för mycket till slut och då är jag inte ens så nassig av mig.
Jaskier ger liv och nödvändig comic relief till en i övrigt grå serie. Varför hans sånger låter som modern popmusik vet jag inte dock. Också irriterande.
Hade hela serien varit Geralt, Ciri, Jaskier och Yennefer som gick på "monster of the week"-äventyr hade i varje fall jag gillat den mycket mer. Släng in Wild Hunt som big bad också och bygg upp till det. Nu försöker den vara GoT light men misslyckas totalt.