2017-05-17, 15:06
Medlem
santacls avatar
https://variety.com/2017/tv/news/the...es-1202430136/

Netflix is bringing popular fantasy series “The Witcher” to life.

On Wednesday, the streaming company said it was developing and producing a new drama series based on the novels from polish author Andrzej Sapkowski.

Sapkowski’s eight novels and story collections, which spawned a major video game franchise, center on “witchers” — hunters who develop supernatural abilities at a young age to battle deadly monsters.

Sean Daniel will exec produce through his banner along with his Sean Daniel Company partner Jason Brown. Tomek Baginski and Jarek Sawko of Platige Image will also exec produce.

“The Witcher stories follow an unconventional family that comes together to fight for truth in a dangerous world,” said Sean Daniel and Jason Brown.
Senast redigerad av santacl 2017-05-17 kl. 15:19.
Citera
2017-05-17, 17:48
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Schysst. Kommer förmodligen suga hästpung men ändå.

Idriss Elba som Geralt, Riz Ahmed som Dandelion, Neil Patrick Harris som en homosexuell Zoltan.
Citera
2017-05-17, 17:50
Medlem
Han.Jelins avatar
Har längtat efter det här men det kommer antagligen suga kuk. Jag hade hellre sett HBO bakom det här.
Citera
2017-05-17, 18:03
Medlem
BernardLoutres avatar
Jag har sett den polska orginalserien och den var ju öh... annorlunda...

http://www.imdb.com/title/tt1070742/?ref_=fn_al_tt_3
Citera
2017-05-17, 22:27
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Han.Jelin
Har längtat efter det här men det kommer antagligen suga kuk. Jag hade hellre sett HBO bakom det här.

Har ingen större koll men hade dom haft råd ? Är ju snack om 4 eventuella GOT uppföljare tex.
Citera
2017-05-18, 18:50
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Han.Jelin
Fast Netflix har ju lyckats med flera egenproducerade serier. Om de tillåter serien att bli så grov som den behöver bli - med våld, sex och allt annat som förekommer i storyn - så tror jag den kan bli riktigt bra.
Citera
2017-05-19, 03:13
Medlem
Korders avatar
Tror det är en skapelse som är väldigt svår att översätta till film/TV, men jag blir gärna motbevisad. Spontant luktar det dock flopp.

Lite lustigt hur mycket det snackas om vem som ska spela Geralt för övrigt. Som om det spelar någon roll. Mer lättspelad huvudroll är nog svår att hitta, bara att plocka random skådis som kan se hård ut.
Citera
2017-05-19, 17:09
Medlem
Han.Jelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Fast Netflix har ju lyckats med flera egenproducerade serier. Om de tillåter serien att bli så grov som den behöver bli - med våld, sex och allt annat som förekommer i storyn - så tror jag den kan bli riktigt bra.
Ja, det kan blir bra om de backar upp serien med pengarna för att få bra skådespelare, CGI och inte gör det barnvänligt. Jag har Netflix. De har en del lågproducerade skitserier där. Men jag hade hellre sett det av HBO efter Game of Thrones är slut. Men jag får se om det blir bra. Hoppas det iallafall.
Citera
2017-05-19, 19:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Schysst. Kommer förmodligen suga hästpung men ändå.

Idriss Elba som Geralt, Riz Ahmed som Dandelion, Neil Patrick Harris som en homosexuell Zoltan.
Nu har jag inte lirat spelet men är inte Geralt vit?
Citera
2017-05-19, 22:55
Medlem
bringeroflights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teguin
Jo, vit man med långt vitt hår. Han kallas även ibland White Wolf så hoppas verkligen inte det stämmer att de kastar en svart skådis.
Citera
2017-05-19, 23:58
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teguin

Han drev ju.
Citera
2017-05-24, 11:45
Medlem
Fishurs avatar
Har bara spelat Witcher 3 så vet inte så mycket om storyn. Men känns som det har potential att bli något så länge de gör som några redan skrivit här dvs ej barnvänligt (så jävla trött på det i varenda förbannade film och serie) och en mörk stämning och bra effekter. Håller tummarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in