2025-11-02, 22:15
Medlem
Taufatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Siris nya plot är så jävla dåligt och fjantigt. Självklart blev hon lesbisk med en svart kvinna med woke hår. Plus medlem i ett fjantigt och löjligt rövarband.

Helvete
Allt utom att Mistle är svart är ju kanon och finns i böckerna.

Citat:
Ursprungligen postat av biljardballe
Serien blev ännu sämre nu när Henry Cavill blev utbytt.
Jag tycker dock att serien inte var något vidare från början, den ser billig ut och storyn är tråkig - konstiga och rent ointressanta saker i storyn som t.ex. "law of surprise" med igelkottmannen. Där tröttnade jag.

Dock var Henry Cavill riktigt bra som Geralt.

Ciris näsa får mig att spy i munnen.
Jag tycker inte nya Geralt är så dålig men visst är hela serien lite woke och fjantig. Witcher skulle vara vara mer mogen och utan en massa blandningar av etnicitet/färger.

Även "igelkottmannen" och law of surprise är kanon, finns i böckerna

Det blir lite konstigt när man ifrågasätter sådant som är direkt från böckerna. Huvudhistorien följer böckerna ganska bra men adaptionen till TV är inte hundra. Som sagt lite för mycket anpassning till modern tid med etnicitet och liknande gör att serien tappar i kvalité och försämrar upplevelsen av enb riktig värld.
Citera
2025-11-03, 14:56
Medlem
Sista avsnittet av säsong 4 innehöll faktiskt hela seriens klart basta scen.
När Leo Bonhart slaktar the Rats.
Leo Bonhart är en klar favorit, påminner lite om Art the clown.
Hoppas han slaktar alla andra töntar också och därefter får en egen serie.
Citera
2025-11-08, 21:40
Medlem
Taufatts avatar
Jag tycker faktiskt säsongen var riktigt bra, minst lika bra som tidigare. Visst var gamla Geralt bättre än nya och de gällde Vasimir också. Men jag stördes inte så mycket av bytet. Lite konstigt och tråkigt med gubben som berättade sagan för barnen och det avsnittet de lagade mat och pratade var mindre bra. Bonhart var lite för tuff och stereotyp men fungerade som skurk. Jag kände igen mycket från böckerna och skulle gärna sett fler säsonger.
Lite roligt med småväxta/dvärgar som ska spela rasen dvärg i fantasy. Jag förstår att det är billigt att hoppa över cgi mm och inkluderande som allt ska var nu men de ser lite roligt ut. Fantasy dvärgar ska oftast vara grova, starka och bra krigare men mänskliga dvärgar rultar och vaggar fram så de ser inte så farliga ut. Men positivt att Zoltan dök upp.
Citera
2025-11-09, 14:00
Medlem
svampdamps avatar
Är ryktet sant att Geralt blir bisexuell i nya säsongen?
Citera
Igår, 13:13
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taufatt
Jag tycker faktiskt säsongen var riktigt bra, minst lika bra som tidigare. Visst var gamla Geralt bättre än nya och de gällde Vasimir också. Men jag stördes inte så mycket av bytet. Lite konstigt och tråkigt med gubben som berättade sagan för barnen och det avsnittet de lagade mat och pratade var mindre bra. Bonhart var lite för tuff och stereotyp men fungerade som skurk. Jag kände igen mycket från böckerna och skulle gärna sett fler säsonger.
Lite roligt med småväxta/dvärgar som ska spela rasen dvärg i fantasy. Jag förstår att det är billigt att hoppa över cgi mm och inkluderande som allt ska var nu men de ser lite roligt ut. Fantasy dvärgar ska oftast vara grova, starka och bra krigare men mänskliga dvärgar rultar och vaggar fram så de ser inte så farliga ut. Men positivt att Zoltan dök upp.
Helt klart en bra säsong och bra story, och lite förvånad själv att bytet gick såpass bra ändå.
Sen är ju Henry klart bättre, men Liam var där bakom helt klart.

Vesemir tyckte jag dock inte var ett fungerande byte, och pga han gick ifrån vara en stark och vilja, och skådespelaren verkligen andades ut detta.
Medan nya kändes mer som en mysfarbror i jämförelsen.
Och när han dog så var det bara jaha för mig och ingen saknad alls.

Tänkte på det med och "halta" runt, jag funderade på om det var skådespeleri eller om han inte kunde gå bättre.
Fick känslan av att det var han inte kunde gå bättre, inte för det har någon betydelse för Tv-serien som så, bara att vi såg inte så himla mycket av dessa scener, mest hur det avslutades motståndaren.
Jaja, inte så betydelsefullt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in