Citat:
Ursprungligen postat av
Taufatt
Jag tycker faktiskt säsongen var riktigt bra, minst lika bra som tidigare. Visst var gamla Geralt bättre än nya och de gällde Vasimir också. Men jag stördes inte så mycket av bytet. Lite konstigt och tråkigt med gubben som berättade sagan för barnen och det avsnittet de lagade mat och pratade var mindre bra. Bonhart var lite för tuff och stereotyp men fungerade som skurk. Jag kände igen mycket från böckerna och skulle gärna sett fler säsonger.
Lite roligt med småväxta/dvärgar som ska spela rasen dvärg i fantasy. Jag förstår att det är billigt att hoppa över cgi mm och inkluderande som allt ska var nu men de ser lite roligt ut. Fantasy dvärgar ska oftast vara grova, starka och bra krigare men mänskliga dvärgar rultar och vaggar fram så de ser inte så farliga ut. Men positivt att Zoltan dök upp.
Helt klart en bra säsong och bra story, och lite förvånad själv att bytet gick såpass bra ändå.
Sen är ju Henry klart bättre, men Liam var där bakom helt klart.
Vesemir tyckte jag dock inte var ett fungerande byte, och pga han gick ifrån vara en stark och vilja, och skådespelaren verkligen andades ut detta.
Medan nya kändes mer som en mysfarbror i jämförelsen.
Och när han dog så var det bara jaha för mig och ingen saknad alls.
Tänkte på det med och "halta" runt, jag funderade på om det var skådespeleri eller om han inte kunde gå bättre.
Fick känslan av att det var han inte kunde gå bättre, inte för det har någon betydelse för Tv-serien som så, bara att vi såg inte så himla mycket av dessa scener, mest hur det avslutades motståndaren.
Jaja, inte så betydelsefullt.