Flashback bygger pepparkakshus!
2021-12-20, 18:45
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
De har en chans att förstora upp det här i säsong tre men då måste de fan hitta ett sätt att döda av sidokaraktärer, för nu börjar det närma sig GoT-mått. Det behövs inte! Fokusera på det bra för fan! Om de inte klarar av att fokusera ihop det här till tillräckligt få grupper så... fan för mjölkning. 5-7 minuter med Geralt duger inte. Punkt slut.

Jag är så jävla less att inga manusförfattare vågar trycka plattan i botten lite mer. Visst, inte för fort, men det här var tvåans växel på E4:an.

På 8 avsnitt bör två stora händelser ske enligt mig. En stor händelse i slutet av varje säsong är för svagt. Visst, man kan ha en repertoar av karaktärer som man följer men behöver det vara en oändlig kö?
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2021-12-20 kl. 18:55.
Citera
2021-12-20, 21:16
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Tyckte precis som du att första säsongen bara var ok så jag tänkte att jag surfar in här och kollar om det är någon idé att kolla säsong 2. Men om den duger för Doris så duger den för mig!
Dorifer ger tummen upp.

Doris är förövrigt döpt efter en av Sveriges bästa sångerskor någonsin som kom från Göteborg som du. https://m.youtube.com/watch?v=crNtwZ8JVCc

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2021-12-20, 21:25
Medlem
FujitsuNakajimas avatar
Räkna med en väldigt stor skillnad från böckerna och spelen.

Säsong två var oerhört mycket intressantare än säsong ett. Förstår att många fastnade för avsnitt ett med Kristofer Hivju. Om alla karaktärer vore så mystiska, hemlighetsfulla och luriga så skulle serien må bra mycket högre mått. I nuläget hintas det väldigt mycket om vilken väg diverse karaktärer kommer att välja.

Men så mycket pengar produktionen har lagt ner på detta så förstår man att detta kommer att sträcka sig i många år och säsonger framöver. Likt GoT, vilket är vad serien tyvärr kommer att jämföras med oavsett vad, så kommer troligtvis de stigar karaktärerna i denna säsong vandrar förändras fullständigt i kommande säsonger. Tolkar det som att man medvetet lägger upp en strategi om en, som någon sade E4 på tvåans växel för att i säsong tre dra i handbromsen, svänga om och köra i motsatt riktning tills kraschen är oundviklig eller ämnad.
Citera
2021-12-20, 21:56
Medlem
Smutzs avatar
Är på avsnitt 6 nu och lärde mig precis något nytt:

Får ingen bra feeling av alverna generellt. Är väl bra att de inte alla ser ut som fotomodeller, pratar som waldorfskolfröknar och kan skjuta 100 pilar i sekunden likt LOTR men lite mer särprägel gentemot människorna tycker jag de kan få.
Citera
2021-12-21, 11:36
Medlem
Nu har man sett färdigt på 2 säsongen och självklart så lägger dom en jävla cliffhanger på slutet.

Slotten och miljöerna är bra gjorda.
Monstrerna är ok
Fight scener är ok

Intrigerna är inte lika bra som GOT men det har nog mycket med att det är fel skådisar överallt.
Varför kan dom inte ha alla raser för sig måste dom blanda i alla raser. Det hade gjort så jävla mycket för mystiken om alla såg likadana ut i sin ras.

Alverna som tydligen var först på plats, är precis som vilken människa som helst samma sak med dvärgarna. Inga direkt dvärgar som lord of the rings, som faktiskt ser ut som att kunna fightas.

Jag gillar faktiskt den lilla tjejen, helt sjukt vilken förvandling hon gjorde från liten unge, till ung kvinna. Hon har bra blick också så hon kan se lite farlig ut. Hon är perfekt för huvudrollen i en annan äventyrsfilm som just nu är bara böcker av Sara J Maas.
Citera
2021-12-21, 12:21
Medlem
Jag är förbryllad över att någon kan finna denna serie underhållande. Annat än som pekoral. Visst är det bra filmat, och visst har man välsydda kostymer, men någonstans där tar det positiva slut.

Man har ändrat en hel del från källmaterialet, och till det sämre utan synbar anledning. Det verkar som att man vill göra allting mer dramatiskt genom dessa ändringar. Uppenbarligen saknar man talang att göra det genom skådespeleriet. Och det för oss till seriens svagaste punkt: skådespelarna. Förutom att målet verkar ha varit en "gott och blandat"-påse av hudpigment tycks man ha premierat så usla insatser som möjligt. Kanske är det inte skådisarna utan regissören man bör beskylla?

Det är pinsamt att se på serien. Ingen talar som en vanlig människa: alla kvinnor halvviskar dramatiskt, alla män, i synnerhet Geralt, verkar ha strupcancer. Ingen har någonsin ett neutralt ansiktsuttryck, utan måste ständigt uttrycka något slags överdramatiserad känsla.

Och trots att serien kryper fram i snigelfart lyckas man ändå gå för fort fram vad gäller relationerna. Den enda relationen som känns något genuin är mellan Geralt och Ciri, ev. Geralt-Yennefer. Alla andra relationer känns helt överflödiga - de får inte något utrymme att utvecklas naturligt och känns hastigt påklistrade eftersom storyn kräver det.

Jag har två avsnitt kvar och skall försöka plåga mig igenom dem. Sedan blir det till att läsa böckerna och hoppas att de håller högre kvalitet.
Citera
2021-12-21, 14:11
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Mindre naket i denna omgång. Det enda man såg var axlar och fötter. Varför tycker de inte att kvinnobröst och kvinnorumpa är värt att visa? Så besviken.
Citera
2021-12-22, 17:52
Medlem
Apollinaires avatar
Varför är Filippa Eilhart mulatt? Jag bad specifikt om att slippa se en totalförändrad Filippa inför den andra säsongen. Hennes roll hade varit perfekt för en judinna som Selma Blair..
Citera
2021-12-22, 18:04
Medlem
Medves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apollinaire
Varför är Filippa Eilhart mulatt? Jag bad specifikt om att slippa se en totalförändrad Filippa inför den andra säsongen. Hennes roll hade varit perfekt för en judinna som Selma Blair..

Det är Netflix, de vill blanda så mycket som möjligt.
Citera
2021-12-22, 20:25
Medlem
Jannebigplays avatar
Snyggt filmat och vackra miljöer. Den stora nackdelen varför jag kämpar med denna serien är att jag helt enkelt inte bryr mig om några karaktärer förutom Geralt, Ciri och Yennefer. Det största minuset är dock att huvudstoryn avbryts av att varje avsnitt innehåller någon form av sidoquest som inte för handlingen framåt. Känns lite som ett avsnitt av CSI fast i fantasymiljö. "Oj här har någon slaktat halva byn? Det får vi ta tag i. Oj, det morras på vinden, vad kan det vara? Det var visst ett träd".
Citera
2021-12-22, 20:48
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Snyggt filmat och vackra miljöer. Den stora nackdelen varför jag kämpar med denna serien är att jag helt enkelt inte bryr mig om några karaktärer förutom Geralt, Ciri och Yennefer. Det största minuset är dock att huvudstoryn avbryts av att varje avsnitt innehåller någon form av sidoquest som inte för handlingen framåt. Känns lite som ett avsnitt av CSI fast i fantasymiljö. "Oj här har någon slaktat halva byn? Det får vi ta tag i. Oj, det morras på vinden, vad kan det vara? Det var visst ett träd".

Var väl mer eller mindre bara ett sidoquest i avsnitt 1?
Citera
2021-12-22, 20:52
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Var väl mer eller mindre bara ett sidoquest i avsnitt 1?

Jo, men det är ett sidoquest i varje avsnitt och det tar ofta upp mycket tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in