Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-16, 20:33
Medlem
Varför krånglar alla till det? Det är förmodligen så enkelt som att det brast för pojkvännen av någon anledning. Troligtvis svartsjuka. I fyllan och eventuellt knarkrus så fick de alla panik och hjälptes åt att dölja kroppen.
Citera
2017-05-16, 20:36
Medlem
.ermins avatar
En av dem anhållna ska tidigare misshandlat henne och även vara anmäld för det.

Kvinnomisshandlare kommer tas hand om mycket väl på kåken. Karma
Citera
2017-05-16, 20:37
Medlem
Lazeeboys avatar
Väldigt lätt för killen att dra till med "vi är alla insyltade i det här nu, fattar ni inte det?" Alternativt att han hotat med att dra med i allt och smussla in att kompisarna även knarkar. Ganska lätt att hitta rätt knappar på folk man känner. Men mest sjukt att alla tre misstänkta känner Tova, vilket gör att det krävs en del att sänka henne i vattnet. Dock är det väl som sagt något som hänt i stundens hetta och jag tror att allting har gått väldigt fort, helt ogenomtänkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av betzyy
Jag har läst den här tråden flitigt ända sen Tova blev efterlyst. Men idag har jag missat en massa. Jag har försökt kolla om någon redan haft den teorin som jag har, men jag har inte sett nåt. Så förlåt för upprepning isåfall. Men det jag funderat länge på är varför dom var på sjön redan runt 17.00, när hon ringt en vän senare på kvällen. Det är ju fler än jag som tänkt på detta. Men kan det vara så att det är en tredje inblandad? Jag tänker att han/dom kanske hade ihjäl henne tidigt på dagen, fick panik och behövde nåt alibi. Så de drog in en tjejkompis i detta, som fick ringa feån hennes telefon senare på kvällen, för att vilseleda. Tjejen kanske lät som Tova och passade på att förklara att hon var glad och mådde bra. Kan det va så?

Osannolikt...hennes vän skulle nog höra skillnad..
De kanske rekade plats. Men det känns också osannolikt. Tror snarare de var ute på sjön senare, vittnet säger efter 17 men han kunde inte säga klockslag och tänk på att det är ljust på kvällarna..så man tänker att det är tidigare än vad det är kanske. Tror hon ringde samtalet själv alltså.
Citera
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Knark är väl dopingbrott? Tror inte stt hon använde droger.

Knark är doping?? Kan säkert vara så i vissa fall, är ingen expert på området.
Varför tror du hon inte drogade efter att ha hängt med en pundare i flera år?
Citera
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Nej, du förstod inte - det var endast ett svar på din fråga där du inte kunde se att det gick att mörda någon av misstag - vilket det faktiskt gör.

Utan att känna till fallet Tove annat än genom denna tråd o media, tror jag någon av killarna i fyllan, haschrus eller ilska haft ihjäl henne - kanske sannolikast hennes ex Billy. Därefter har de alla tre hjälpts åt att dumpa kroppen när de nyktrat till något. En som dräpt och två medhjälpare att gömma kroppen.
10-12-13 år för Billy beroende på hur tungt has misshandelsanmälan väger och 1-2 år för de övriga två - under förutsättning att de pratar i förhören. Tipset är att Jimmy pratar först.

Fan, tack för tippset! Jag tror som du nu men vad tror du om att Tova möjligen satte en haschbit i halsen och kvävdes. Y-männen blir paranoida och bestämmer sig för att gömma kroppen?
Citera
Medlem
SeanAverys avatar
Hon skulle deltagit i en simtävling på söndagen, eller var det träning? Hon var även en av två simmare från klubben som skulle simma norrlandsmästerskapen? Om några veckor, hon känns ju seriös med sin simning, varför ska hon ut och supa och möjligtvis ta droger dagen före? Att hon förväntades på en annan fest hon aldrig dök upp till talar dock emot det jag säger.
Citera
2017-05-16, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazeeboy
Haha. Denna tråd blir bara alltmer komisk.

Alla dessa teorier. Det är inte världens mest avancerade brott som har begåtts. Handlar om pojkvännen, svartsjuka och sen en hemsk kombination av de båda. Ingenting annat. Så sluta förstöra tråden med en massa nonsens.

Vet någon under vilken tid Tova och pojkvännen var tillsammans? När gjorde de slut? Tyckte jag läste någon som sa att de var i hop när de var yngre...Är pojkvännen en Epa-traktor, stora bilar-kille eller bara de båda andra...? Svårt tänka sig att Tova varit tillsammans med typer av det här slaget...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Har du egna barn? Då vet du nog hur lätt det är att FÖRBJUDA - om inte, så vet du inte, helt enkelt..!
Det är inte lätt men det går faktiskt få hjälp från Soc. Min dotter fick det i en liknande situation som 14-åring. Fick gå bra program och bröt med killen som idag är 30 år, fortfarande pundar och har aldrig haft ett jobb.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Det är ju det "vi" skriver. Gruppvåldtäkt är alternativ 2. Läser du inte innan du postar, morgonstjärna...

Jag trodde du skrev att det var en gruppvåldtäkt som ledde till mord och då kontrade jag med att det aldrig i modern tid skett en gruppvåldtäkt som lett till mord i Sverige. Inte ens med blattar. Förstod jag fel? Däremot har det skett mord där pojkvän/ex dödat sin flickvän/ex och sedan fått sina vänner att hjälpa till att forsla bort kroppen.

När det gäller gruppvåldtäkt så verkar det inte troligt. Billy var kvinnomisshandlare och hade varit ihop med Tova länge. Kvinnomisshandlare är svartsjuka och brukar som regel inte uppskatta att ett ex har sex med någon annan efter avslutat förhållande. Sånt brukar leda till ilska. Att då låta sina vänner sätta på en kvinna som han och bara han äger låter helt orimligt. Men du får gärna hänvisa till något fall i Sverige där det hänt.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-05-16 kl. 20:43.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .ermin
En av dem anhållna ska tidigare misshandlat henne och även vara anmäld för det.

Kvinnomisshandlare kommer tas hand om mycket väl på kåken. Karma
haha så va vet du hur många kvinnomisshandlare vi har inspärrade ganska stor del och de har inga större problem , skulle sätta att en 80% av de som sitter för knark/våldsbrott har någon gång dömts för kvinnomisshandel
Citera
2017-05-16, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazeeboy
Väldigt lätt för killen att dra till med "vi är alla insyltade i det här nu, fattar ni inte det?" Alternativt att han hotat med att dra med i allt och smussla in att kompisarna även knarkar. Ganska lätt att hitta rätt knappar på folk man känner. Men mest sjukt att alla tre misstänkta känner Tova, vilket gör att det krävs en del att sänka henne i vattnet. Dock är det väl som sagt något som hänt i stundens hetta och jag tror att allting har gått väldigt fort, helt ogenomtänkt.
Du och jag tänker lika , behöver inte va krångligare en så som sagt tror 1 har utfört sen fått de andra hjälpa till. Statisken skulle jag gissa står på varan sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in