Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-16, 20:28
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Varför tror du med flera detta? Tänk om Billy var den svaga länken av de 3 killarna? Ser inte ut som en ledartyp precis.
Jag ser ett annat tänkbart scenario. De andra 2 tvingar Billy att lura ut Tova till hans hem i skogen. Planerad våldtäkt. Hållhake knarkskuld eller nya fälgar till epan vad vet jag. De andra 2 var inte kompis med henne på FB tyckte jag mig läst till.

Eller så pippade hon en av de andra i canabisångorna och tumult uppstår, blir skadad och de ska gömma henne.

Eller så är hon skyldig knarkpengar och de ska lära henne en läxa och det spårar. Dvs alla 3 är med på det.

Eftersom Billy misshandlat Tova är det lätt att tänka sig att han är kontrollerande och svartsjuk. Då vill han inte att någon annan har sex med henne. Inte ens när det är slut. Så brukat kvinnomisshandlare fungera. Har inte hört talas om motsatsen, men du får görna visa på ett fall med en kvinnomisshandlare som låtit vännerna straffknulla sin tjej.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av betzyy
Jag har läst den här tråden flitigt ända sen Tova blev efterlyst. Men idag har jag missat en massa. Jag har försökt kolla om någon redan haft den teorin som jag har, men jag har inte sett nåt. Så förlåt för upprepning isåfall. Men det jag funderat länge på är varför dom var på sjön redan runt 17.00, när hon ringt en vän senare på kvällen. Det är ju fler än jag som tänkt på detta. Men kan det vara så att det är en tredje inblandad? Jag tänker att han/dom kanske hade ihjäl henne tidigt på dagen, fick panik och behövde nåt alibi. Så de drog in en tjejkompis i detta, som fick ringa feån hennes telefon senare på kvällen, för att vilseleda. Tjejen kanske lät som Tova och passade på att förklara att hon var glad och mådde bra. Kan det va så?

En fjärde inblandad ska de stå
Citera
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Lite värme från henne från helikopterns värmekamera?

Det fanns väl indikationer om att mgm hade varit ute på sjön? I så fall kan likhundar använts. De kan sniffa från båt.
Citera
2017-05-16, 20:29
Medlem
Lazeeboys avatar
Haha. Denna tråd blir bara alltmer komisk.

Alla dessa teorier. Det är inte världens mest avancerade brott som har begåtts. Handlar om pojkvännen, svartsjuka och sen en hemsk kombination av de båda. Ingenting annat. Så sluta förstöra tråden med en massa nonsens.
Citera
2017-05-16, 20:29
Medlem
de.Montforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manbat
Dom från diskobranden har alla nya namn och skyddad identitet, en av dom flydde utomlands och resten vågar knappt gå ut ur dörren även om dom har skyddad identitet och ingen vet vart dom är.

Låter som att du har bättre insikt än skvaller som kommit fram i tråden.

Min poäng för att hålla mig ot är att en brottsling sällan slipper ett öga för öga repressalier. Många talar om blodshämnd något som sällan blir verklighet. I svenska fängelser är brottslingar skyddade. Englas mördare sitter med brottslingar som är dömda för liknande brott. Större chans att andra fångar i samma avdelning sympatiserar med Eklund.

Om gm med kamrater är under 21år är livstidsstraff uteslutet.

(FB) Diskoteksbranden i Göteborg 1998, hur ser det ut idag?
Citera
2017-05-16, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av betzyy
En fjärde inblandad ska de stå

Tjockisar med babyface brukar kunna få flickröst. Och då tänker jag på den misstänkte.
Senast redigerad av werdo 2017-05-16 kl. 20:32.
Citera
2017-05-16, 20:30
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Hade de verkligen hittat henne där i sjön så snabbt om ingen av killarna pekat ut platsen redan?

Antingen det eller yttre vittne. Eller både och.
Klart verkar vara att polisen väldigt snabbt fick vattendraget framför sig och riktade insatsen som sådan.
Man verkar nästan lika snabbt fått upp mer specifika delar av vattendraget.
Citera
2017-05-16, 20:31
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazeeboy
Haha. Denna tråd blir bara alltmer komisk.

Alla dessa teorier. Det är inte världens mest avancerade brott som har begåtts. Handlar om pojkvännen, svartsjuka och sen en hemsk kombination av de båda. Ingenting annat. Så sluta förstöra tråden med en massa nonsens.
Jag håller med. Kan vi inte bara snacka litet skit om de misstänkta. Det verkar vara riktigt skräp. Fyll på, grannar och släktingar.
Citera
2017-05-16, 20:31
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Klart som korvspad att någon har fallit till föga

Inte nödvändigtvis att nån "tjallat" redan. Var ju stort pådrag tidigt från polisen, grabbarna var fulla/drogade när dom dumpa kvinnan (gjorde det klantigt). Dessutom den där grannen som såg båten med 3 grabbar ute på sjön.

Dom kanske försökte sänka henne med tyngder (hemska tanke).
Citera
2017-05-16, 20:33
Medlem
Lazeeboys avatar
Angående sjön, så valde man att börja där av den enkla anledningen att ett vittne sett de tre misstänka irra runt på sjön i en båt, därav 1+1. Har varit stora mängder polis på plats, vilket underlättat arbete med att kunna söka både på land och i vatten.

Men jag tror absolut att någon av herrarna har börjat prata. Var man för sig själv, vilket man nog snabbt inser. Väldigt lätt för den som håller förhöret att vända dem mot varandra, vilket gör att de tappar kontroll och inte vet vad sin kompis bakom den andra väggen. Kan man dessutom få en "bra deal" av förhörsledaren för att säga sanningen, tror jag inte att någon av dem är särskilt seg med att säga som det är.

Att det däremot inte står en massa i media är helt enkelt för att nu är man inom väggarna på polishuset och kan arbeta ostört utan en massa snokande journalister, vilket gör att man helt kan styra vad som ska komma ut och framförallt när.

Tålamod.
Citera
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Eftersom någon påstod att hon blivit mördad av misstag, så innebär det då i dina ögon att de tänkt döda någon annan, men råkade mörda Tova? Att man tänkt döda någon av de tre, men lyckats slå till Tova med en hammare eller vad det nu kan vara för mordvapen? Ja, det vore ju ett erkännande som heter duga. Jag tänkte döda Jimmy, men dödade Tova istället.

Nu tror jag inte på detta för om de tänkt döda någon - varför då ta dit Tova? Hon skulle ju bli vittne till mordet.

Nej, du förstod inte - det var endast ett svar på din fråga där du inte kunde se att det gick att mörda någon av misstag - vilket det faktiskt gör.

Utan att känna till fallet Tove annat än genom denna tråd o media, tror jag någon av killarna i fyllan, haschrus eller ilska haft ihjäl henne - kanske sannolikast hennes ex Billy. Därefter har de alla tre hjälpts åt att dumpa kroppen när de nyktrat till något. En som dräpt och två medhjälpare att gömma kroppen.
10-12-13 år för Billy beroende på hur tungt hans misshandelsanmälan väger och 1-2 år för de övriga två - under förutsättning att de pratar i förhören. Tipset är att Jimmy pratar först.
Senast redigerad av Solglittret 2017-05-16 kl. 20:36.
Citera
Medlem
jag tror inte på gruppvåldtäkt för det är väll etnisk svenskar vi talar om ? Iaf så torde det vara först gången typ.
Tror teorin någon stryp / slagit henne under haschdimman som rådde. Fick panik när hon skrek . Slog eller ströp ihjäl henne i paniken .

Eventuellt nån av dem försökte våldta henne fick panik å råka döda henne . När polarna kom sa han inget om våldtäkt försöket .Och sa att allt var en olyckshändelse och de av rädsla att åka dit hjälper att dölja det hela.

I mina scenario är det en som gjort det hela de andra hjälpte te att dölja brottet. Gärningsmannen ljög för dem och sa att allt var en olyckshändelse i båda scenariona och de av rädsla hjälper till.
Senast redigerad av hejsan1212 2017-05-16 kl. 20:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in