Citat:
Ursprungligen postat av
Mogna-Meloner
Eftersom någon påstod att hon blivit mördad av misstag, så innebär det då i dina ögon att de tänkt döda någon annan, men råkade mörda Tova? Att man tänkt döda någon av de tre, men lyckats slå till Tova med en hammare eller vad det nu kan vara för mordvapen? Ja, det vore ju ett erkännande som heter duga. Jag tänkte döda Jimmy, men dödade Tova istället.
Nu tror jag inte på detta för om de tänkt döda någon - varför då ta dit Tova? Hon skulle ju bli vittne till mordet.
Nej, du förstod inte - det var endast ett svar på din fråga där du inte kunde se att det gick att mörda någon av misstag - vilket det faktiskt gör.
Utan att känna till fallet Tove annat än genom denna tråd o media, tror jag någon av killarna i fyllan, haschrus eller ilska haft ihjäl henne - kanske sannolikast hennes ex Billy. Därefter har de alla tre hjälpts åt att dumpa kroppen när de nyktrat till något. En som dräpt och två medhjälpare att gömma kroppen.
10-12-13 år för Billy beroende på hur tungt hans misshandelsanmälan väger och 1-2 år för de övriga två - under förutsättning att de pratar i förhören. Tipset är att Jimmy pratar först.