Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-17, 10:41
Medlem
Får inte ihop det här med båten och att den skulle ha använts. Då borde man väl i så fall har sett till att dumpa kroppen en bra bit från huset och land. Rätta mig om jag har fel, men allt tyder väl på att den hittades nära land bara några hundra meter från huset. Då tippar jag snarare på att han/de har hivat i kroppen från land.

Jag tror någon har dragit lite för stora slutsatser av den där båtobservationen.

Och angående att flytta kroppen. Jag tror inte det är något problem för en vuxen man att bära en rätt smal 19-årig tjej några hundra meter. Behövs inga fyrhjulingar för det.
Citera
2017-05-17, 10:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Att en 19-åring lägger mindre tid på sport och får andra intressen, jag tror att det passar in på kanske 90 % av alla Svenskar? Kanske fler?
Det är ju i sig inget märkligt med att personer i slutet av tonåren erhåller andra intressen än idrott.
Så är det självklart, men hon har varit med honom sedan iallfall 2014, misstänker att både skola och idrotten har sakta sakta dalat och hon med tillslut så lyckas pappan få till något hållbart som gör att hon bryter sig lös från "gänget".

Hade hon inte dött hade hon säkert fortsatt med honom bakom ryggen på pappa, tjejer är ofta sådana tyvärr.
Citera
2017-05-17, 10:46
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord-Nothing
Får inte ihop det här med båten och att den skulle ha använts. Då borde man väl i så fall har sett till att dumpa kroppen en bra bit från huset och land. Rätta mig om jag har fel, men allt tyder väl på att den hittades nära land bara några hundra meter från huset. Då tippar jag snarare på att han/de har hivat i kroppen från land.

Jag tror någon har dragit lite för stora slutsatser av den där båtobservationen.

Och angående att flytta kroppen. Jag tror inte det är något problem för en vuxen man att bära en rätt smal 19-årig tjej några hundra meter. Behövs inga fyrhjulingar för det.

I början när båttipset kom upp tyckte jag det var intressant för jag fick för mig att det var ett planerat mord och dom varit ute i förväg med båten för att kolla var man ska gömma kroppen. Men min uppfattning har ändrats efter det. Dock fattar jag inte vad fan dom alla tre gjorde ute med båt och körde så konstigt för. En gåta.
Citera
2017-05-17, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazeeboy
Rent generellt så kan det ha sett ut såhär;

Exet hänger med grabbarna på gården, drar ut med båten, kanske hittar på något sattyg. Grabbarna drar sedan därifrån, Tova kommer förbi - diskussion uppstår och hon mister sitt liv. Exet agerar på egen hand och dumpar henne i sjön (tänk som sagt på att det är väldigt ödsligt och han har kunnat jobba på egen hand). Det hela innebär att grabbarna inte har något med det hela att göra. Men, anledningen till att man plockat in hela ligan är för att grannen sett dem tidigare på lördagen och eftersom detta är ett gäng så tar man in alla direkt. Ingen direkt omöjlighet, eftersom en av dessa lagt upp på Instagram under söndagen. Dock finns observationer om att man sett dem gått ut ur skogen; men den uppgiften känns inte lika stabil och stark som den med båten. Men som sagt - man vet aldrig. Tova var en liten och späd tjej, så att exet på egen hand släpat henne till båt och sen dumpat, det ser jag inte som en omöjlighet.

Det som polisen vet är förmodligen redan nu, signaleringslistor från närmaste basstation, där kan man se när flickan kom till huset. Sista kontakten sägs vara ett "samtal" med någon vän. Polisen skrev i sin efterlysning, "sågs senast 21.30 på lördagskvällen", vem har då sett henne ?? Kan samtalet vara ett videosamtal ??, var det ett muntligt samtal ?? eller ett sms, vid sistnämnda så vet man inte med säkerhet vem som skickar sms.

Eller är 21.30 uppgiften också grundad på vad exet framfört, t.ex. "hon tog taxi den tiden ungefär" för det är nog hyfsat sannolikt att han vet ungefärlig tid på hennes möjliga sista samtal/kontakt om han befunnit sig i hennes närhet vilket är att förmoda.

Vilket som så är när hon anländer av intresse för iakttagelsen om båtresan ca 17-tiden, om hon ringde muntligt 21.30 så var det iaf ingen dumpningsresa om dessa ynglingar var i båten.

Nu har länsman betydligt mer info än vad media har och har nog redan en ganska klar bild hur detta gått till, nu är det bara att få dem att sjunga ut.
Citera
2017-05-17, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord-Nothing

Håller med. Den där båtutflykten har nog inget med Tovas död att göra. Båtutflykten gjorde bara att det "olyckligtvis" blev sedda tillsammans. Ulf lade nog ihop 1+1 när hade tipsade polisen.
Citera
2017-05-17, 10:49
Medlem
Citat:
En intressant fråga.

Vad skall alla 3 erkänna, mord?

Som många andra i tråden så tror jag att en av männen hade ihjäl Tova och de övriga 2 drogs med i eländet.
Två av gärningsmännen kommer därför att uppriktigt neka till "mord" utan att så att säga vara några lögnare.

För att klara skinnet så kommer nog 2 gärningsmän att skylla på den tredje.

Det skall bli väldigt intressant att få se vad de 3 gärningsmännen begärs häktade för och enligt vilken misstankegrad de häktas enligt?

Det är ju också så att de förhör killarna enskilt. De har inte fått träffa varandra alls sedan anhållandet. Efter varje förhör skall dessa skrivas ut. Därefter skall dessa läsas igenom. De skall också jämföra förhören. De måste få en bild vad som hänt. Det är inte så att de får en bild av händelsen om de inte kan jämföra förhör. Talar killarna sanning så stämmer förhören överens. Om nån ljuger så blir det diskrepans och då måste man rota mer i det hela. inte lätt detta.
Citera
2017-05-17, 10:49
Medlem
Ingen har haft tanken att alla har varit samlade i ett rum var på Tova och ex:et går till annat rum för att ta en diskussion, Bimbo och Fredrik sitter kvar i deras rum och dricker bärs och spelar musik på högsta nivå. Tove och Billys diskussion urartar och Tova dör, om kroppen gick att identifiera snabbt är det väl inte omöjligt att hon kan ha blivit strypt? Billy får panik och dumpar henne i vattnet för att det ska se ut som en drunkning, detta skiter sig då man kan se blåmärken på halsen från stryptag.

När han kommer tillbaka säger han att Tova tog en taxi hem (förklarar varför han sa så till polisen) och ber Fredrik och Bimbo att åka hem, med en olustig känsla i magen om vart Tova kan befinna sig men litar på Billys ord. Vittnet på andra sidan sjön har sett alla pojkarna på sjön innan, var på alla blir gripna för de kan bevisa att de har umgåtts med Billy under kvällen.

Edit: Vittnet på andra sidan sjön med teleskopet, inte grannen.
Senast redigerad av sgranne 2017-05-17 kl. 10:55.
Citera
2017-05-17, 10:51
Bannlyst
Citat:
En intressant fråga.

Vad skall alla 3 erkänna, mord?

Som många andra i tråden så tror jag att en av männen hade ihjäl Tova och de övriga 2 drogs med i eländet.
Två av gärningsmännen kommer därför att uppriktigt neka till "mord" utan att så att säga vara några lögnare.

För att klara skinnet så kommer nog 2 gärningsmän att skylla på den tredje.

Det skall bli väldigt intressant att få se vad de 3 gärningsmännen begärs häktade för och enligt vilken misstankegrad de häktas enligt?

äntligen ett vettigt inlägg.....
Citera
2017-05-17, 10:52
Medlem
F3ttans avatar
Kanske tagits upp i tråden, men vem är den 3e som är anhållen?
Citera
2017-05-17, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sgranne
Ingen har haft tanken att alla har varit samlade i ett rum var på Tova och ex:et går till annat rum för att ta en diskussion, Bimbo och Fredrik sitter kvar i deras rum och dricker bärs och spelar musik på högsta nivå. Tove och Billys diskussion urartar och Tova dör, om kroppen gick att identifiera snabbt är det väl inte omöjligt att hon kan ha blivit strypt? Billy får panik och dumpar henne i vattnet för att det ska se ut som en drunkning, detta skiter sig då man kan se blåmärken på halsen från stryptag.

När han kommer tillbaka säger han att Tova tog en taxi hem (förklarar varför han sa så till polisen) och ber Fredrik och Bimbo att åka hem, med en olustig känsla i magen om vart Tova kan befinna sig men litar på Billys ord. Grannen har sett alla pojkarna på gården innan, var på alla blir gripna.

Fast det finns ingen "granne" som sett dem på gården. Vittnet i fråga har ett sommarhus, på andra sidan sjön.
Citera
2017-05-17, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elweli
Fast det finns ingen "granne" som sett dem på gården. Vittnet i fråga har ett sommarhus, på andra sidan sjön.

Syftar på vittnet på andra sidan sjön👍
Citera
2017-05-17, 10:58
Medlem
L0cos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F3ttan
Kanske tagits upp i tråden, men vem är den 3e som är anhållen?

Fr*drik H*dman
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in