Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-16, 20:42
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corsair64
Varför krånglar alla till det? Det är förmodligen så enkelt som att det brast för pojkvännen av någon anledning. Troligtvis svartsjuka. I fyllan och eventuellt knarkrus så fick de alla panik och hjälptes åt att dölja kroppen.

Jag är med dig till 100%. De flesta mord är väldigt enkla. Det märker man när man läst ett antal FUP:ar. Svartsjuka är en vanlig orsak, fylla en annan. Det känns självklart att det är Billy som dödat Tova och de andra hjälpt till att forsla bort kroppen. Något annat skulle förvåna mig stort.
Citera
2017-05-16, 20:42
Medlem
Tragiskt att det finns en misshandelsanmälan.
Man tänker ju på Lotta Rudholm.
Hon kan inte ha känns sig hotad till livet om hon frivilligt åkt för att träffa honom.
Citera
2017-05-16, 20:43
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsan1212
haha så va vet du hur många kvinnomisshandlare vi har inspärrade ganska stor del och de har inga större problem , skulle sätta att en 80% av de som sitter för knark/våldsbrott har någon gång dömts för kvinnomisshandel

Exakt, hänger ihop det där (även om det finns nyktra misshandlare och mördare - de brukar väl ofta vara av typ; Anders Eklund-typen?)
Citera
2017-05-16, 20:44
Medlem
Jag skulle nog tro att det handlar om ett dråp, antagligen utfört av BF som tidigare varit aggressiv emot Tova.
Kanske för att hon inte ville återuppta det tidigare förhållandet, eller kanske svartsjuka om hon börjat falla för någon ny.

Det jag inte riktigt förstår mig på är de andra två, var dom på plats när det hände, såg dom det till och med? Och varför hjälpte dom till att dumpa kroppen i sjön? Varför ringde inte dom polisen, eller bara stack därifrån?

Köper inte att någon av dom skulle ha dragit på sig någon knarkskuld på röka eller benzo.
Citera
2017-05-16, 20:44
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prupplisa
Tragiskt att det finns en misshandelsanmälan.
Man tänker ju på Lotta Rudholm.
Hon kan inte ha känns sig hotad till livet om hon frivilligt åkt för att träffa honom.

Det var hennes föräldrar som anmälde honom för misshandel. Tova gjorde inte det. Hon ville väl tro han skulle förbättra sig.
Citera
2017-05-16, 20:45
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Eftersom Billy misshandlat Tova är det lätt att tänka sig att han är kontrollerande och svartsjuk. Då vill han inte att någon annan har sex med henne. Inte ens när det är slut. Så brukat kvinnomisshandlare fungera. Har inte hört talas om motsatsen, men du får görna visa på ett fall med en kvinnomisshandlare som låtit vännerna straffknulla sin tjej.

Nu är jag inte GW och sitter på statistiken. Men ser det som långsökt att Billy the kid flippar ensam och tvingar de 2 andra hjälpa honom mörka det och de går med på det. Han ser inte så skräckinjagande ut precis.
Men jag kan ha fel.
Citera
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ermin
En av dem anhållna ska tidigare misshandlat henne och även vara anmäld för det.

Kvinnomisshandlare kommer tas hand om mycket väl på kåken. Karma

Det känns som att var och varannan på kåken har dunkat på någon kvinna. Det kryllar ju av anabola, knarkmissbrukande biffar med kort stubin där.
Att någon gång ha slagit sin flickvän är nog mer eller mindre norm inne på anstalterna.
Citera
Medlem
Mythknaeckarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betzyy
Jag har läst den här tråden flitigt ända sen Tova blev efterlyst. Men idag har jag missat en massa. Jag har försökt kolla om någon redan haft den teorin som jag har, men jag har inte sett nåt. Så förlåt för upprepning isåfall. Men det jag funderat länge på är varför dom var på sjön redan runt 17.00, när hon ringt en vän senare på kvällen. Det är ju fler än jag som tänkt på detta. Men kan det vara så att det är en tredje inblandad? Jag tänker att han/dom kanske hade ihjäl henne tidigt på dagen, fick panik och behövde nåt alibi. Så de drog in en tjejkompis i detta, som fick ringa feån hennes telefon senare på kvällen, för att vilseleda. Tjejen kanske lät som Tova och passade på att förklara att hon var glad och mådde bra. Kan det va så?

Allt är möjligt än så länge. Men det är inte fastslaget att det var de misstänkta som var på sjön vid aktuellt klockslag. Det kan ha varit andra personer, i helt legitima ärenden. En mer oroväckande och konspiratorisk teori är att de rekade efter en plats att dumpa en kropp (om det nu är de misstänkta som är skyldiga). Då skulle det förstås innebära iskall planering och ett medvetet uppsåt att senare mörda flickan.
Citera
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ermin
En av dem anhållna ska tidigare misshandlat henne och även vara anmäld för det.

Kvinnomisshandlare kommer tas hand om mycket väl på kåken. Karma
Inte numer. Idag är det 95% blattar som sitter inne och de har inte något emot män som spöar sina kvinnor. Det tillhör deras kultur. Möjligtvis åker de på spö för att de är svennar...
Citera
2017-05-16, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Jag håller med dig i ditt resonemang och har själv funderat i dessa banor vad det kommer sig att
hon dragits till att umgås med dessa personer som då står i så stor kontrast till hur hennes egen familjebild ser ut. Pappan med fin utbildning, själv med aktivt idrottsliv och ansvarstagande genom sin lärarroll.
Som jag skrivit tidigare, något måste ligga bakom som går flera år tillbaka i tiden i dessa relationer, Tova resp MGM, och Tova resp familjen.
En väl fungerande familj med sund syn på lämpliga kompisar och relationer hade kunnat lösa problemen redan i de tidigare år då de umgåtts. Självklart finns ingen tolerans att låta sitt barn umgås så nära med kriminella ungar. Går inte att bortförklara med att tjejen var myndig nu, skulle som sagt ha lösts tidigare av familjen när de började umgås i 14.15 års åldern som angetts. Något gjorde att hon fortsatte
umgås med en person som gjorde henne illa och hennes familj agerade inte kraftfullt nog för att få stopp på det i tid. Punkt. Det är min syn och uppfattning.
Handlar inte om att skuldbelägga eller rätt och fel. Handlar om gränssättningar vilket är svårt nog att komma tillrätta med, men vid liknande allvarliga fall som detta med tidigare misshandel och anmälan, så gäller endast hårt mot hårt.

Pappan har ju klokt nog anmält pojkvännen som jag förstår det och kan knappast godkänt att hon åkte till honom...? Men tonåringar drar iväg och gör saker utan att berätta det också. Många har ett lite hemligt liv, vilket numera underlättas av Kik, Snap chat osv.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dr.munos
Jag skulle nog tro att det handlar om ett dråp, antagligen utfört av BF som tidigare varit aggressiv emot Tova.
Kanske för att hon inte ville återuppta det tidigare förhållandet, eller kanske svartsjuka om hon börjat falla för någon ny.

Det jag inte riktigt förstår mig på är de andra två, var dom på plats när det hände, såg dom det till och med? Och varför hjälpte dom till att dumpa kroppen i sjön? Varför ringde inte dom polisen, eller bara stack därifrån?

Köper inte att någon av dom skulle ha dragit på sig någon knarkskuld på röka eller benzo.

Någon slags lojalitet måste det vara. Det har hänt förr att vänner ställt upp och forslat bort döda flickvänner och ex. De har inte kunnat säga nej även om de velat. Eller så har de tyckt att man stöttar en vän i allt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Knark är doping?? Kan säkert vara så i vissa fall, är ingen expert på området.
Varför tror du hon inte drogade efter att ha hängt med en pundare i flera år?

Hon var väl både simmare och simtränare? Då måste man ju vilja bli bäst i sin idrott och vara föredöme som tränare.

Använde Lotta som blev mördad av martin jonsson droger?
Senast redigerad av werdo 2017-05-16 kl. 20:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in