Citat:
Ursprungligen postat av
MorbIda
De behöver inte ha varit i närheten av brottet, eller platsen, för att misstänkas för de brotten. Kanske har de hjälpt mördaren att gömma kroppen och hjälpt honom genom att inte berätta om det han berättat för dem om vad som hänt.
Dom kommer avskrivas helt det är min uppfattning och dom säger alltid att dom fortfarande är misstänkta bla bla, men det är bara en standardfras. Hade dom varit miiiiiinsta misstänkta och det var några oklarheter skulle dom få en veckas häktning det krävs inget större för en utredningsvecka.
Så nej, jag har svårt att tro att man inom några dygn släpper två ynglingar som är misstänkta för inblandning i ett mord.
GP
Citat:
"Det löser sig"
Enligt åklagare Christer Sammens verkar de två andra männen inte ha varit inblandade i mordet, men misstankarna är ännu inte avskrivna.
– Min klient har från början sagt att: "om jag berättar vad jag har gjort så kommer det att lösa sig". Att det nu bekräftas att polisen kontrollerat hans uppgifter och att allt stämmer, det är klart att det är en lättnad, säger Jakob Machuca, försvarsadvokat åt en av dem som släpps.