Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-05-16, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
De hade varit ihop i flera år där den ene knarkst i 5 år. De blev ihop när hon var 14-15 år. Under den här tiden har två av dem begått flera kriminella handlingar. Föräldrarna vet naturligtvis om detta då sådana saker sprids snabbt.
Att föräldrar tillåter sina barn att umgås med sådana här killar. Mellan 14-18 år har föräldrarna ansvaret. Japp, tragiskt fall.. på många sätt..

Har du egna barn? Då vet du nog hur lätt det är att FÖRBJUDA - om inte, så vet du inte, helt enkelt..!
Citera
2017-05-16, 20:07
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Du vet inte vad du bubblar om.
De förhörs självfallet idag och det beror på att åklagaren har kort tid innan han begär de häktade.
Det är väldigt intensivt just nu.

Så du menar att jag har fel om att ifall någon sjungit ut så måste polisen reda ut det hela och inte bara tro blint på det hela eftersom du säger att jag inte vet vad jag talar om. I så fall tror jag att du inte vet vad du talar om. Självklart gör de så. De tar inte ett erkännande för givet.

När det gäller eventuella förhör vet vi inget om hur ofta de förhör de anhållna. Jag har läst FUP där förhör med den anhållne dröjt någon dag eller inte skett varje dag i början. Så på just den punkten vet du och jag lika mycket.
Citera
2017-05-16, 20:07
Medlem
Att Tova är drogliberal och att hon ev. har /haft självskadeproblematik i kombination med att hon inte bryter helt med en kille som misshandlat henne väcker frågor, med det inte sagt att det var rätt att mörda henne, men hon tycks ha hamnat i fel kretsar. Mycket tråkigt.
Citera
2017-05-16, 20:08
Medlem
SeanAverys avatar
Nä nån gruppvåldtäkt tror jag inte på, billy är väl svartsjuk av sig, då hade det legat två till i den där sjön, att tjockisen lyckas få till det ser jag som osannolikt, alldeles för mycket projekt med att kavla fram den.
Citera
Medlem
crimescenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Du lever i villfarelsen att Gunnvald Larsson kommer från Stockholm och slänger killarna i bordet?...
Jösses att det finns så korkade människor...

I så här uppmärksammade fall, när det är unga människor eller när det finns komplicerade omständigheter är det inte ovanligt att man skickar de bästa förhörsledarna. Det finns ju ett tiotal som är riktigt erfarna och som fått flera hårdnekande misstänkta, att berätta sanningen.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johansson1992
Jag förstår din poäng att de har blivit myndiga men samtidigt är de föräldrarnas jobb och ansvar att vägleda sina barn för vad som skall komma när de är myndiga. inte att gå ut o droga samt begå mord.

Och de kanske de gjort. De var ju ändå föräldrarna som polisanmälde exet. Inte Tova själv. Ändå verkar hon inte kunnat se honom med samma ögon som föräldrarna.
Citera
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
De hade varit ihop i flera år där den ene knarkst i 5 år. De blev ihop när hon var 14-15 år. Under den här tiden har två av dem begått flera kriminella handlingar. Föräldrarna vet naturligtvis om detta då sådana saker sprids snabbt.
Att föräldrar tillåter sina barn att umgås med sådana här killar. Mellan 14-18 år har föräldrarna ansvaret. Japp, tragiskt fall.. på många sätt..

Jag håller med dig i ditt resonemang och har själv funderat i dessa banor vad det kommer sig att
hon dragits till att umgås med dessa personer som då står i så stor kontrast till hur hennes egen familjebild ser ut. Pappan med fin utbildning, själv med aktivt idrottsliv och ansvarstagande genom sin lärarroll.
Som jag skrivit tidigare, något måste ligga bakom som går flera år tillbaka i tiden i dessa relationer, Tova resp MGM, och Tova resp familjen.
En väl fungerande familj med sund syn på lämpliga kompisar och relationer hade kunnat lösa problemen redan i de tidigare år då de umgåtts. Självklart finns ingen tolerans att låta sitt barn umgås så nära med kriminella ungar. Går inte att bortförklara med att tjejen var myndig nu, skulle som sagt ha lösts tidigare av familjen när de började umgås i 14.15 års åldern som angetts. Något gjorde att hon fortsatte
umgås med en person som gjorde henne illa och hennes familj agerade inte kraftfullt nog för att få stopp på det i tid. Punkt. Det är min syn och uppfattning.
Handlar inte om att skuldbelägga eller rätt och fel. Handlar om gränssättningar vilket är svårt nog att komma tillrätta med, men vid liknande allvarliga fall som detta med tidigare misshandel och anmälan, så gäller endast hårt mot hårt.
Citera
2017-05-16, 20:09
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Gruppvåldtäkt som lett till mord har inte förekommit under modern tid vad jag vet i Sverige. Kom gärna med ett exempel om du vet. Däremot finns det exempel på unga män som dödat sina flickvänner/ex och fått hjälp av en kompis att dumpa kroppen.

Det är ju det "vi" skriver. Gruppvåldtäkt är alternativ 2. Läser du inte innan du postar, morgonstjärna...
Citera
2017-05-16, 20:11
Medlem
Champagneoclocks avatar
Det är ju så här seru att åklagaren ska göra häktningsframställan till tingsrätten senast kl 12 tredje dagen efter anhållningsbeslutet och då måste han ha fått fram information som pekar på huruvida han ska frifota eller begära personen häktad.
Och att då låta den anhållne sitta inlåst utan att hålla förhör ger inte så mycket.
Förstår du nu Mogna-Meloner?
Citera
2017-05-16, 20:11
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bojorgen
Tror att Billy blåst polarna genom att tvinga dom att hjälpa han få kroppen gömd

Det tror jag också. Billy har plötsligt dödat henne när dom andra var närvarande och sen har han övertalat de andra att dom kommer att åka dit för medhjälp till mord och på så sätt lurat dom att hjälpa till med att gömma kroppen.
Citera
2017-05-16, 20:12
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Nä nån gruppvåldtäkt tror jag inte på, billy är väl svartsjuk av sig, då hade det legat två till i den där sjön, att tjockisen lyckas få till det ser jag som osannolikt, alldeles för mycket projekt med att kavla fram den.

En överlagd våldtäkt känns inte helt otänkbar ändå. Billy har övertalat Jumbo att han får fitta om han ställer upp på att våldta henne. Jumbo har varit sugen i åratal och ser sin chans när han slipper göra det ensam.
Citera
2017-05-16, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nocturne.no2
Väldigt överdrivet. En 19 årig tjej som tycker droger är spännande och coolt och har en förkärlek för raggaridioter är inte en "pundare", det är inte heller en 22-årig fuckup utan framtid som rökt gräs i några år. Gräs "snetänder" man inte på och det finns ingen anledning att tro att de höll på med något annat än det, som sagt.
Det är inte bara gräsrelaterade bilder som gillats, även andra droger så som LSD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in