Citat:
Ursprungligen postat av
Tradern69
De hade varit ihop i flera år där den ene knarkst i 5 år. De blev ihop när hon var 14-15 år. Under den här tiden har två av dem begått flera kriminella handlingar. Föräldrarna vet naturligtvis om detta då sådana saker sprids snabbt.
Att föräldrar tillåter sina barn att umgås med sådana här killar. Mellan 14-18 år har föräldrarna ansvaret. Japp, tragiskt fall.. på många sätt..
Jag håller med dig i ditt resonemang och har själv funderat i dessa banor vad det kommer sig att
hon dragits till att umgås med dessa personer som då står i så stor kontrast till hur hennes egen familjebild ser ut. Pappan med fin utbildning, själv med aktivt idrottsliv och ansvarstagande genom sin lärarroll.
Som jag skrivit tidigare, något måste ligga bakom som går flera år tillbaka i tiden i dessa relationer, Tova resp MGM, och Tova resp familjen.
En väl fungerande familj med sund syn på lämpliga kompisar och relationer hade kunnat lösa problemen redan i de tidigare år då de umgåtts. Självklart finns ingen tolerans att låta sitt barn umgås så nära med kriminella ungar. Går inte att bortförklara med att tjejen var myndig nu, skulle som sagt ha lösts tidigare av familjen när de började umgås i 14.15 års åldern som angetts. Något gjorde att hon fortsatte
umgås med en person som gjorde henne illa och hennes familj agerade inte kraftfullt nog för att få stopp på det i tid. Punkt. Det är min syn och uppfattning.
Handlar inte om att skuldbelägga eller rätt och fel. Handlar om gränssättningar vilket är svårt nog att komma tillrätta med, men vid liknande allvarliga fall som detta med tidigare misshandel och anmälan, så gäller endast hårt mot hårt.