Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-12, 19:31
  #13
Medlem
Man får nog vackert acceptera att det inte tas seriöst överhuvudtaget, och att just denna forumsdel verkar svämma över av troll och för att tala klarspråk en hel drös idioter.

hade modset lyckats med bragden hålla dessa borta från detta forum via mer konsekventa avstängnigar för upprepad låg kvalitet ex så hade vi förmodligen fått ett rätt dött forum.

Personligen från ett feministisk synvinkel så går det ju även se detta lite positivt.

1) Feminism verkar vara en "kraft" att räkna med eftersom den är en nagel i ögat på så pass många.

2) Motståndet till feminism bevisar sin undermålighet, (i vart fall på detta forum.)
Finns trots allt inget så bra sätt att visa vad man går för som på ett anonymt forum där endast den skrivna tanken och retoriken räknas och alla kan bilda sin uppfattning därefter.

Jag anser också att forumet borde byta namn till antifeminism, hade man åtminstone fått rätt rubrik på innehållet. Sen kunde man byta namn på jämställdhets forumet till: misogyni.

vill adm. verkligen försöka förbättra kvaliteten så är enda åtgärden att man får bort de värsta trollen på detta forum, den stora andel inläggare som bara blajjar nonsens/ personpåhopp/ trams over and over again.
jag har lagt massor med tid att rapportera innan, men har nu gett upp, händer i 90% av fallen absolut ingenting.

utan dessa så kanske, kanske!...fler vettiga debatter kunde ta plats och ur detta våga sig hit lite fler som kan debattera och har något att säga i saken.
Citera
2017-05-12, 19:37
  #14
Medlem
OnlyTimeWillTells avatar
är väl få människor på jorden som tar feminister seriöst kanske därför ?
Citera
2017-05-12, 19:46
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyTimeWillTell
är väl få människor på jorden som tar feminister seriöst kanske därför ?
Här har vi typexempel på denna typ av fullkomligen apbajs till svar....

1. vi diskuterar ett svenskt forum, graden av hur övriga världen tar feminism på allvar eller inte spelar mycket liten roll i denna diskussion, eftersom resten av världen sitte rinte här och debatterar. hade varit kul men no.
Så återstår frågan hur seriöst tar Sverige feminism? Vad tycker du det verkar som?

Sen återstår frågan är det "skäligt" att inte ta en politisk ideologi som feminism seriöst?
Den ahr trots allt funnit i några hundra år, den gäller halva mänskligheten ( eller hela beroende på hur man tänker) och den står på jävligt stadig statistik och fakta grund. Det underläge som kvinnor har haft och har världen över kontra män är liksom inget litet "hittepå".

Så? inte värt tas seriöst?
Citera
2017-05-12, 20:03
  #16
Medlem
Endast PK-feminister ska få komma till tals. Att det är det som är avsikten märks tydligt på att trams, troll och antifeminism tas upp som problem i samma andetag.
Citera
2017-05-12, 20:11
  #17
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Jag startar min tråd med utgångspunkt i denna.
(FB) (vad menas med "jämställdhet" i forumet "feminism och jämställdhet"? /mod)
Forumet Feminist och Jämställdhet kritiserades för att inte hysa trådar som berör feminism eller politik. Detta ledde till en diskussion om forumets låga kvalitet. Som glädjande resultat gav Admin gehör och gjorde Feminism till ett eget forum under Politik och gjorde Jämställdhet och Diskriminering till ett eget under Samhälle.



Tyvärr är forumet fortfarande något av en slaskhink för en viss typ av användare som fortsätter lägga tråd efter tråd som är felplacerad och of topic. Och där trådarna innehåller både OT och trams. Dessa användare förstår tydligen inte vad forumet är och förklarar någon det för dem så att de slutar?

Min fråga är. Ska vi ge upp om forumet feminism och acceptera att det inte tas seriöst eller städas?

Trådar från första sidan som inte hör hemma i feminism
Och så här fortsätter det.

Jag förstår frustrationen och att många trådar och inlägg håller en väldigt låg standard. Och kvinnohat begriper jag bara inte. Att det öht finns kvinnor är ju rena rama gudagåvan.

Kan det möjligen vara lite oklart vad ägarna/admins egentligen vill ha vissa forum till? Ofta är det ju inte alls tänkt att t ex bara akademiker ska få yttra sig och hålla sig till någon akademisk diskurs. Om någon har väldigt underliga och aggressiva idéer om feminism och feminister så tror jag att admins VILL att såna frågor OCKSÅ ska ha en given plats på Feminism.

Dock uppfattar jag det nu som att Feminism fullkomligt är översvämmat av sånt, och det kan ju inte gärna heller vara intentionen. Eftersom detta ju faktiskt hindrar en allsidig diskussion.

Ang trådarna, kan man inte samla ihop de kvinnohatande trådarna till bara några få samlingstrådar? Samlingstrådar används ju iaf flitigt i flera andra FB-forum för att styra upp lite.

Och så möjligen även skärpa upp bevakningen av att trådarna håller sig OnT.
Citera
2017-05-12, 20:54
  #18
Medlem
henrikos avatar
En lösning vore kanske att dela upp i två forum?

Jämställdhet
Där diskussioner om både traditionell feminism och orättvisor åt båda hållen kan diskuteras.

Modern femism
Där allt ologiskt trams kan avhandlas, som sänkta krav för kvinnliga brandmän, och olika skatt enbart baserat på könstillhörighet, lögner om att muskelmassa och rumsuppfattning odyl är en social konstruktion, försök till att undvika att pressa vissa enstaka barn in i fel könsroll som istället resulterar i att majoriteten av barnen pressas in i fel könsroll, osv.

De här två ideoligiska inriktningarna har ju inte så mycket med varandra att göra.
__________________
Senast redigerad av henriko 2017-05-12 kl. 21:01.
Citera
2017-05-12, 21:07
  #19
Medlem
Disciplinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Ang trådarna, kan man inte samla ihop de kvinnohatande trådarna till bara några få samlingstrådar? Samlingstrådar används ju iaf flitigt i flera andra FB-forum för att styra upp lite.

Och så möjligen även skärpa upp bevakningen av att trådarna håller sig OnT.
Det har redan föreslagits i det förflutna, men alltså, återigen, huvudproblemet är att intresset för den typen av åtgärder som kan tänkas styra upp forumet är noll och intet.

Citat:
Ursprungligen postat av henriko
En lösning vore kanske att dela upp i två forum?
Du menar exakt det som redan gjorts, bara för att vi skulle få två forum där gnälliga kvinnohatartrådar förhärskar?
Citera
2017-05-12, 21:31
  #20
Medlem
DatorRunkarns avatar
Det är feministerna som står för tramset.

När sedan de mer seriösa sedan ska svara på detta trams så blir det därefter också.

Enligt feministerna så är allt "hat", även välformulerade inlägg betraktas som "hat".
Citera
2017-05-12, 21:44
  #21
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Ja. Ge upp. Det förändras aldrig. Eller jo, möjligtvis skulle jag säga att forumet försämrats över tid.

Eller jo, senast vi klagade fick vi en lite märklig forumdelning som resulterat i två identiska delforum, där 90 % av aktiviteten i det ena kommer från trådar som flyttas från det andra forumet på lite godtycklig basis. Det var ju en stor förbättring. Inga tekniska åtgärder kommer lösa det här, forumet har nått det stadium där ingen sansad människa längre skulle försöka diskutera seriöst där, det råder permanent intellektuellt lågvatten (eller nej, det är en plaskdamm som bäst) och kulturen som uppstått skulle fan inte gå att förändra om vi så stängde av hälften av de aktiva användarna. TS vet ju själv hur det gått när vi klagat i det förflutna - det är helt enkelt ingen som är intresserad av en seriös plattform för att diskutera feminism och jämställdhet här.

Jag tycker du har rätt i din kritik.

Samtidigt så är det fortfarande så att det till syvende och sist är upp till användarna att skapa seriösa diskussioner. Hur många oseriösa trådar som finns är det ändå möjligt för den som önskar att diskutera seriöst och med de motdebattörer man ser som seriösa.

Om du exempelvis startar en seriös tråd om något som akademisk feminism faktiskt diskuterar ökar incitamentet att moderera hårdare efter ämnet.

För en sak jag sett över tid är att samma användare som vill ha en seriösare debatt ändå väldigt ofta väldigt gärna ser sig nödsakade att diskutera med just dem som de anser drar ned nivån på forumet.

Jag vill också tillägga att jag helst hade sett ett delforum för Feminism under humaniora och inte under politik. Då skulle diskussionerna begränsas där till enbart mer seriösa med en utgångspunkt från feminismens egna villkor och inte från den politiska anti-feminismen. Jag har inte fått gehör för denna önskan.

Som det nu är så är min uppfattning att hur illa formulerade och dumma antifeministiska vinklar det än är så hör de i många fall till delforumet Feminism. Och då flyttar jag en mängd trådar till Jämställdhet och diskriminering istället.
Citera
2017-05-12, 21:47
  #22
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Jag startar min tråd med utgångspunkt i denna.
(FB) (vad menas med "jämställdhet" i forumet "feminism och jämställdhet"? /mod)
Forumet Feminist och Jämställdhet kritiserades för att inte hysa trådar som berör feminism eller politik. Detta ledde till en diskussion om forumets låga kvalitet. Som glädjande resultat gav Admin gehör och gjorde Feminism till ett eget forum under Politik och gjorde Jämställdhet och Diskriminering till ett eget under Samhälle.

Tyvärr är forumet fortfarande något av en slaskhink för en viss typ av användare som fortsätter lägga tråd efter tråd som är felplacerad och of topic. Och där trådarna innehåller både OT och trams. Dessa användare förstår tydligen inte vad forumet är och förklarar någon det för dem så att de slutar?

Min fråga är. Ska vi ge upp om forumet feminism och acceptera att det inte tas seriöst eller städas?

Trådar från första sidan som inte hör hemma i feminism
Och så här fortsätter det.

Jag noterar ditt inlägg. Se något mitt svar ovan. Äldre trådar har jag inte alltid sett som nödvändigt att flytta utan försöker flytta nya felplacerade i första hand.

Tyvärr måste jag också åberopa den banala ursäkten tidsbrist för att jag inte offrat mer tid att styra upp trådarna bättre.
Citera
2017-05-12, 22:10
  #23
Medlem
Disciplinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag tycker du har rätt i din kritik.

Samtidigt så är det fortfarande så att det till syvende och sist är upp till användarna att skapa seriösa diskussioner. Hur många oseriösa trådar som finns är det ändå möjligt för den som önskar att diskutera seriöst och med de motdebattörer man ser som seriösa.

Om du exempelvis startar en seriös tråd om något som akademisk feminism faktiskt diskuterar ökar incitamentet att moderera hårdare efter ämnet.
Till syvende och sist är det kanske användarna som avgör, men problemet är att den dåliga modereringen över tid skapat en kultur där den frekventa användarbasen till största delen består av tramsande misogynister. Som jag sa i den andra tråden, söker man seriösa diskussioner är det uppenbarligen inte hit man kommer.

Om forumet modererades bättre hade det kanske funnits ett incitament för att starta sådana trådar. Som det är nu, varför skulle jag ge mig på att skapa en tråd om "akademisk feminism" här, när jag vet att den eventuella rännil av intellektuell diskussion som kan tänkas uppstå ändå kommer mynna ut i ett hav av trams? Nej, TS har slagit huvudet på spiken, rätt svar är att det är dags att ge upp.

Citat:
För en sak jag sett över tid är att samma användare som vill ha en seriösare debatt ändå väldigt ofta väldigt gärna ser sig nödsakade att diskutera med just dem som de anser drar ned nivån på forumet.
I vanlig ordning försöker ni skylla ifrån er. "Det är användarnas ansvar att välja att bara svara på de seriösa inläggen!" (Som utgör vadå, <1% av forumets totala aktivitet?) "Sluta bråka med oss moderatorer, allt är ju ert eget fel!"

Citat:
Jag vill också tillägga att jag helst hade sett ett delforum för Feminism under humaniora och inte under politik. Då skulle diskussionerna begränsas där till enbart mer seriösa med en utgångspunkt från feminismens egna villkor och inte från den politiska anti-feminismen. Jag har inte fått gehör för denna önskan.

Som det nu är så är min uppfattning att hur illa formulerade och dumma antifeministiska vinklar det än är så hör de i många fall till delforumet Feminism. Och då flyttar jag en mängd trådar till Jämställdhet och diskriminering istället.
OMFG yes! Starta ett till delforum, helst av allt modererat av samma sopprötter som de två andra. Om inte det hjälper så vet jag inte vad!
__________________
Senast redigerad av Disciplina 2017-05-12 kl. 22:19. Anledning: adderade citattecken för att tydliggöra sarkasm
Citera
2017-05-13, 00:57
  #24
Medlem
Libertarismuss avatar
Jag tycker att feminister och antifeminister är lika goda kålsupare. Vill ni ha ett seriöst delforum och en sansad diskussion kanske ni skulle börja respektera det faktum att ni inte är överens till att börja med. Delforumets feminister och antifeminister skriver otroligt många inlägg i varje tråd och verkar aldrig ge sig. Om man faktiskt insåg att det fanns stora meningsskiljaktigheter mellan dessa läger kanske det hade räckt med 1-2 inlägg och sedan lägga tangentbordet åt sidan.

Det blir väldigt oseriöst när båda sidorna anklagar varandra för delforumets förfall. Ni har båda ett ansvar, så gör någonting åt saken själva. Sluta peka finger åt varandra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback