Flashback bygger pepparkakshus!
2012-02-28, 20:50
Medlem
Har fått den bilden via media, och man hör massa idioter predika att tjejer behöver mer hjälp inom skolan inom detta ämne.
Är det så här?
Hur kan det komma sig, jag suger personligen och jag är man, är inte det indevid inriktat?
Citera
2012-02-28, 20:55
Medlem
RosaRutigPennas avatar
Män är överlag bättre på matte och kvinnor inom språk
Citera
2012-02-28, 21:01
Medlem
Läskigs avatar
Generellt sätt så presterar kvinnor bättre än män på matematik i Sverige, i andra länder är det tvärtom ett av få ämen som män presterar bättre i, allt som allt så är det nog en liten skillnad och allt handlar om vilka inlärningsmetoder och uppfostran som gäller.
Citera
2012-02-28, 21:06
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Läskig
Generellt sätt så presterar kvinnor bättre än män på matematik i Sverige, i andra länder är det tvärtom ett av få ämen som män presterar bättre i, allt som allt så är det nog en liten skillnad och allt handlar om vilka inlärningsmetoder och uppfostran som gäller.
Fast att ha högt betyg i matte är ingen garanti för hög matematisk förståelse. Jag har till exempel aldrig riktigt begripit Pythagoras sats, trots att jag sett 18 olika bevis för den, men nog fan kan jag den både utantill och innantill.
Citera
2012-02-28, 21:06
Medlem
Detta är väll prestations statestik. Är det verkligen bevisat i neurologiskt perspektiv?
Ligger väll mycket i intresset och feedbacken från lärare, kan ej förstå skillnaden då språk också utgörs av vissa logiska regler.
Citera
2012-02-28, 21:07
Medlem
Whitewidow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Läskig

Frågan är väl om det ens har någon som helst betydelse att dra undersökningar från Sverige, ty om man utgick från hur vi presterar i Sverige skulle det också betyda att kvinnor är bättre i allt, om man nu dra slutsatsen att skolan är helt objektiv. Det kan väl tolkas om något att skolan inte är en pålitlig källa, då den verkar gynna kvinnor mer än män, eller är du av åsikt att kvinnor är bättre i det mesta?
Citera
2012-02-28, 21:13
Medlem
persbrandt2ks avatar
Det har nu bevisats att kvinnliga lärare ger pojkar lägre betyg än vad de förtjänar och eftersom majoriteten utav lärare är kvinnor så leder detta till att pojkar får sämre betyg än flickor i matematik.
Citera
2012-02-28, 21:14
Medlem
Jaha det är bevisat, det är nog inte kul för gammla nazister att ha judiska chefer.
Kvinnor har inte samma hormon produktion som män under puberteten vilket gör att de kan fokusera på skolan bättre.
Annars är det nog ingen skillnad.
Citera
2012-02-28, 21:16
Medlem
persbrandt2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Fast att ha högt betyg i matte är ingen garanti för hög matematisk förståelse. Jag har till exempel aldrig riktigt begripit Pythagoras sats, trots att jag sett 18 olika bevis för den, men nog fan kan jag den både utantill och innantill.

Det verkar som du har ett bra minne.
Citera
2012-02-28, 21:18
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persbrandt2k
Det verkar som du har ett bra minne.
Tack, men jag använder den typ varje dag, då jag studerar. Men många studenter pluggar bara in formlerna och struntar i djupare förståelse. Har man en sådan, så kan man själv härleda fram formlerna.
Citera
2012-02-28, 21:21
Medlem
persbrandt2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Tack, men jag använder den typ varje dag, då jag studerar. Men många studenter pluggar bara in formlerna och struntar i djupare förståelse. Har man en sådan, så kan man själv härleda fram formlerna.

Aha, jag kommer inte ihåg ett skit ifrån matte böckerna man läst. Jag antar att jag har ett värdelöst minne, men sen är jag inte direkt intresserad utav matematik och då blir minnesbiten ännu sämre. :P
Citera
2012-02-28, 21:35
Medlem
Whitewidow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persbrandt2k
Det har nu bevisats att kvinnliga lärare ger pojkar lägre betyg än vad de förtjänar och eftersom majoriteten utav lärare är kvinnor så leder detta till att pojkar får sämre betyg än flickor i matematik.

Hela utformningen av skolväsendet är uppbyggt på ett sätt som inte alls gynnar pojkar, det kan de flesta hålla med om, och på toppen av allt elände har vi bevisligen en över majoritet av kvinnliga lärare som är oförmögna att betygsätta på ett objektivt sätt. Då jag och många andra var övertygade om att kvinnor var smartare under en stor del av hela min tid på låg och framför allt mellanstadiet tyder ju på hur psykologiskt ned brytande skolan är för pojkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in