Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-03, 02:36
  #1
Medlem
jagharsvarens avatar
ärligt nu feminister, ni kan inte förneka den här punkten. man skrapar ihop "eliten", och vad får man?

* petra mede! vad i helvete O_o värre attention whore har jag aldrig sett. kör med konstiga fraser som "är jag i norge eller är jag i norge?", "tack och förlåt!" och bara allmänt konstiga skämt. inte blir det bättre av hennes konstgjorda hyenliknande garv när någon annan säger något roligt.

* annika lantz? kom igen! en egotrippad fd radiopratare som kallar sig själv komiker och tragiskt nog har släppts in i branschen, levererar aldrig något roligt och vars röst och tonfall är en katastrof.

* sissela kyle - är hon rolig då? nej! en mildare version av annika lantz som jag ser henne.

* pia johansson - ytterligare en av annika lantz tragiska lärlingar.

* marika carlsson, den värsta av dem allihop. säger endast uppseendeväckande saker utan syfte, och är så tråkig att hon måste anstränga sig med rösten genom att prata högt och långsamt i kombination med ett lika patetiskt kroppsspråk och ansiktsuttryck.

slutsats: då var det väl bara babben larsson kvar då. jag kan visserligen erkänna att babben faktiskt ÄR riktigt rolig och professionell, men å andra sidan är hon ju inte riktigt kvinna om man säger så. även annika andersson klarar sig som rolig, men hon är ändå tyvärr lite i klass med måns möller.

är det här ärligt talat allt ni tjejer har att ge oss?
Citera
2011-05-03, 02:40
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagharsvaren
ärligt nu feminister, ni kan inte förneka den här punkten. man skrapar ihop "eliten", och vad får man?

* petra mede! vad i helvete O_o värre attention whore har jag aldrig sett. kör med konstiga fraser som "är jag i norge eller är jag i norge?", "tack och förlåt!" och bara allmänt konstiga skämt. inte blir det bättre av hennes konstgjorda hyenliknande garv när någon annan säger något roligt.

* annika lantz? kom igen! en egotrippad fd radiopratare som kallar sig själv komiker och tragiskt nog har släppts in i branschen, levererar aldrig något roligt och vars röst och tonfall är en katastrof.

* sissela kyle - är hon rolig då? nej! en mildare version av annika lantz som jag ser henne.

* pia johansson - ytterligare en av annika lantz tragiska lärlingar.

* marika carlsson, den värsta av dem allihop. säger endast uppseendeväckande saker utan syfte, och är så tråkig att hon måste anstränga sig med rösten genom att prata högt och långsamt i kombination med ett lika patetiskt kroppsspråk och ansiktsuttryck.

slutsats: då var det väl bara babben larsson kvar då. jag kan visserligen erkänna att babben faktiskt ÄR riktigt rolig och professionell, men å andra sidan är hon ju inte riktigt kvinna om man säger så. även annika andersson klarar sig som rolig, men hon är ändå tyvärr lite i klass med måns möller.

är det här ärligt talat allt ni tjejer har att ge oss?

Du talar sanning! kvinnor ska vara i köket inte leka komiker!!!
Citera
2011-05-03, 02:46
  #3
Medlem
Funderarmusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
Du talar sanning! kvinnor ska vara i köket inte leka komiker!!!

Precis, du talar sanning! Det finns seriöst ingen kvinnlig komiker som är bra!
Citera
2011-05-03, 02:47
  #4
Medlem
ScrantonStranglers avatar
Jag kan väl bara säga att jag håller med.
Jag kan faktiskt inte komma på en enda nu som jag tycker är rolig. Kommer faktiskt inte på någon alls hur långt tillbaka i tiden jag letar.
För mig känns det som att de med sämre humor kan tycka att de är roliga.
Men humor är ju väldigt individuellt så andra får gärna tycka att kvinnliga komiker är asbra.
Inget jag vill ta del av, gör mig bara irriterad.
Citera
2011-05-03, 02:51
  #5
Medlem
Krim1s avatar
Kommer inte heller på någon kvinnlig svensk komiker som är bra sådär på rak arm.
Vad gäller utländska kvinnliga komiker så har jag aldrig ens hört talas om någon som ska vara speciellt bra.

När man ser kvinnliga komiker i t.ex. parlamentet så mår man mest dåligt och undrar vafan dom gör där.
Stand-up pallar jag nog fan inte ens med att titta på tror jag.
Citera
2011-05-03, 02:54
  #6
Avstängd
Flauws avatar
Kan inte annat än hålla med. Sissela Kyle kan dock vara rätt så rolig ibland.
Citera
2011-05-03, 02:56
  #7
Medlem
sant
Citera
2011-05-03, 03:48
  #8
Avstängd
MinStarkaSidas avatar
Babben Larsson är fan rolig.
Citera
2011-05-03, 03:51
  #9
Avstängd
Somalisk-pizzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinStarkaSida
Babben Larsson är fan rolig.

Tyvärr tycker jag att hennes "bäst före datum" varit för länge sedan.
Till er som inte gillar ovan nämnda komiker, kan ni nämna någon bra svensk man? Kommer själv bara på dåren P.Wahlbäck och han är något ojämn. Svensk stand up är oftast förbaskat B.
Citera
2011-05-03, 03:55
  #10
Medlem
*Någon utger sig för att vara Maud Olofsson i Aftonbladets chat*

Petra Mede: "Jag har hört att Maud sväljer när man runkar henne i munnen"

Citera
2011-05-03, 05:12
  #11
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KitKatBlomman
*Någon utger sig för att vara Maud Olofsson i Aftonbladets chat*

Petra Mede: "Jag har hört att Maud sväljer när man runkar henne i munnen"


Känns som många kvinnliga komiker vill visa att "kvinnor kan minsann också vara vulgära".
Men det blir bara vulgärt och inte roligt.

De försöker vara så extrema som möjligt och tror det är roligt.
Kvinnorna i Parlamentet tror att de är roliga bara för att de skriker.

I USA finns judinnan Sarah Silverman som är precis lika värdelös.

I Sverige verkar alla kvinnliga komiker vara extrema feminister. Klagas hela tiden på mansdominansen inom humorn.
Citera
2011-05-03, 07:24
  #12
Medlem
Humor är ju subjektivt, men jag har i alla fall skrattat en hel del åt Mia och Klara och Lorrygänget med bl.a. Suzanne Reuter, Ulla Skoog och Gunnel Fred är ju bland det bästa som finns.

Men jag antar att du väl egentligen, som för det mesta här, bara vill få bekräftat att män är bättre än kvinnor, som alltid är värdelösa på allt? Bortse från mitt inlägg om det stör.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback