Citat:
Ursprungligen postat av
Plow
Är nog fler än du som idiotförklarat mig
Vi borde kanske starta en ny tråd där vi diskuterar de olika utbudet av fonder som pensionsbolagen erbjuder.
Måste väl vara fler än jag som vill ha en strategi som går att använda där utbudet är begränsat.
Ja du kan ju starta en ny tråd med samma frågeställning som du ställde här, så får du mer direkta svar.
Denna tråd har ju nästan 200 sidor så din fråga blir lite begravd bland andras frågor och diverse sidospår.
Antagligen finns det någon här på FB som redan klurat ut vilket det bästa pensionsbolaget är samt en bra fördelning i portföljen på hos dem.
Du har inget att förlora på det iallafall
Då jag själv är under 30 är detta någonting jag aldrig ens funderat på än faktiskt.
Annars har kanske pensionsbolaget du valt redan utformat en optimal portfölj med fonderna de har att erbjuda som de anser är den bästa fördelningen/värdeökning.
Eller möjligtvis en service där du kan se hur majoriteten av deras andra kunder har fördelat sina fonder och vilka fonder som är de mest ägda osv.
Om du nu går i tankar att byta till AMF kan du kanske ringa ditt nuvarande pensionsbolag innan ett byte och se om det erbjuder att visa hur majoriteten av deras kunders portföljer ser ut och helt enkelt välja samma fonder och slippa huvudvärken att behöva kolla upp och jämföra vad som verkar bäst själv.
Mvh