2009-06-04, 20:59
Medlem
Rostmannens avatar
HaHaHaHa

Citat:
Ursprungligen postat av MrSean
Min video!

Citat:
Ursprungligen postat av psyko_killer
http://www.youtube.com/watch?v=Fm90vwDjdnc

Tjyv!

Citera
2009-06-04, 22:37
Medlem
MrSeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LågOchLångsam
Ja, en del.

Bra initiativ med videon, synd att gångarna verkar gå en en cirkel.

Ja, det är inget speciellt med de gångarna faktiskt. Man kommer inte så långt.. Det är läskigt dock att det finns ett rum längst in med massa trasiga möbler, bord mm. Lite halft igenrasat.

Finns ett annat rum också nere i källaren där det är ett stort klippblock eller en stor sten av något slag. Verkar som att när de byggde skolan tog de inte bort den stenen utan de valde att bygga runt den och göra ett rum av de. Skumt är det i alla fall.
Citera
2009-06-05, 11:36
Medlem
LågOchLångsams avatar
Citat:
Ja, det är inget speciellt med de gångarna faktiskt. Man kommer inte så långt.. Det är läskigt dock att det finns ett rum längst in med massa trasiga möbler, bord mm. Lite halft igenrasat.

Finns ett annat rum också nere i källaren där det är ett stort klippblock eller en stor sten av något slag. Verkar som att när de byggde skolan tog de inte bort den stenen utan de valde att bygga runt den och göra ett rum av de. Skumt är det i alla fall.

Ofan. Har varit nere under teknikum en gång och där gäller samma sak, bara rum och makadamgolv där takhöjden varierar mellan 3m och 20cm.
Citera
2009-07-09, 22:31
Medlem
mishimas avatar
Har någon besökt Lidhems Golfklubb några mil söder om Växjö? Kanske inte är något intressant objekt än, men det kommer absolut att bli.
Citera
2009-07-11, 12:56
Medlem
LågOchLångsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Har någon besökt Lidhems Golfklubb några mil söder om Växjö? Kanske inte är något intressant objekt än, men det kommer absolut att bli.

Ja, många gånger både under tiden den var igång och efter konkursen. Jag var där i veckan, kom en dag försent, alla skyltar var borta, alla tee på korthålen lika så. Pratade lite med herr Leijonhufvud som var där och "räddade" saker han kunde behöva och han sa ungefär det som stod i tidningen, mer visste han inte. Han hade ingen aning om vad som skulle hända med sin mark eftersom det är 17år kvar på kontraktet och ingen vet hurvida någon kommer köpa eller ej, vem/om någon ska återställa marken. Frågorna är många.

Kommer skriva ihop en text på bloggen under helgen och kanske öven leta upp några gamla bilder från tiden då det begav sig.
Citera
2009-07-17, 19:48
Medlem
xiqs avatar
Citat:

Det gick rykten om att vaktmästarna på Katedral hade sitt fikarum i rummet med de trasiga möblerna. Fanns det en TV i samma rum? Det har jag nämligen också hört talas om.
Citera
2009-07-19, 21:15
Medlem
LågOchLångsams avatar
Citat:

En veckan försenat, men här har vi bilder och lite historia
Jag bjuder:
http://smaland.blogs.se/2009/07/19/lidhem-ett-offer-foer-golfdoeden-6548722/
Citera
2009-07-22, 13:07
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LågOchLångsam
En veckan försenat, men här har vi bilder och lite historia
Jag bjuder:
http://smaland.blogs.se/2009/07/19/lidhem-ett-offer-foer-golfdoeden-6548722/

Tackar, det var trevliga bilder.

Det ska bli intressanta att följa fortsättningen. Om det blir en ny golfbana eller om det blir ängsmark.
Citera
2009-07-22, 20:37
Medlem
LågOchLångsams avatar
Citat:
Tackar, det var trevliga bilder.

Det ska bli intressanta att följa fortsättningen. Om det blir en ny golfbana eller om det blir ängsmark.

Tack själv, alltid kul med positiva omdömen.

Skulle tro att det lutar åt ängsmark, tyvärr. Inget mer spontangolfande på Lidhem.
Citera
2009-08-02, 15:01
Medlem
euromixerss avatar
Hm detta stället kanske vore något.

http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/en-handelstradgard-gick-till-historien%281450720%29.gm

Under bild två ståre: Hovs sista handelsträdgård ha stängt och väntar på rivning. http://www.smp.se/multimedia/dynamic/00596/lhb-ohmans003_jpg_596857b.jpg

Här ligger det, http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?Vkiid=4NI8EGt3pXvMGThrrL3NlA% 253d%253d&vad=%f6hman&var=v%e4xj%f6
Senast redigerad av euromixers 2009-08-02 kl. 15:05.
Citera
2009-09-15, 14:48
Medlem
UE utanför Tingsryd

Har nyligen fått upp intresset för UE och speciellt militära objekt. Intresset svalnade inte direkt när jag läst "Kalla krigets Kronoberg" kan jag säga. Sjukt intressant bok och jag rekommenderar den verkligen för er som inte läst den.

Jag kom då ihåg att för sisådär 10 år sedan när jag var ute och cyklade i mina hemtrackter kring tingsryd fann jag en radarmast på en höjd ute i skogen. Bredvid låg en mindre byggnad och något som kan liknas vid en vapenkasern. Vid närmare undersökningar så visade det sig att punkten är den högsta i kommunen och kallas för Pinnabacken. Någon som varit där eller vet vad jag pratar om. Den verkar i allra högsta grad vara i drift iaf.
Citera
2009-09-15, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Tingan-
Har nyligen fått upp intresset för UE och speciellt militära objekt. Intresset svalnade inte direkt när jag läst "Kalla krigets Kronoberg" kan jag säga. Sjukt intressant bok och jag rekommenderar den verkligen för er som inte läst den.

Jag kom då ihåg att för sisådär 10 år sedan när jag var ute och cyklade i mina hemtrackter kring tingsryd fann jag en radarmast på en höjd ute i skogen. Bredvid låg en mindre byggnad och något som kan liknas vid en vapenkasern. Vid närmare undersökningar så visade det sig att punkten är den högsta i kommunen och kallas för Pinnabacken. Någon som varit där eller vet vad jag pratar om. Den verkar i allra högsta grad vara i drift iaf.

Kan bara instämma boken är väldigt intressant.

Angående masten du har hittat så har den inget med radar att göra. Den står beskriven in kalla krigets kronoberg vad det är. Dock så är placeringen inte utskrivendet av den anledningen att det är Skyddsobjekt och bör inte diskuteras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in