2003-10-04, 20:10
Medlem
Någon som vet något angående Växjö.

T.ex "city", araby eller hovshaga och även allt annat såklart.
Finns det något "av intresse"

mvh
Citera
2003-10-06, 22:37
Medlem
Verkligen ingen? snyft...
Citera
2003-10-06, 23:56
Medlem
Fläskbak(kille)s avatar
* Flygvapnets gamla sambandscentral mitt emot simhallen
* I11:s gamla övningsområde, värn o bunkrar
Citera
2003-10-07, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fläskbak(kille)
* Flygvapnets gamla sambandscentral mitt emot simhallen
* I11:s gamla övningsområde, värn o bunkrar

Hmm du menar andra sidan växjösjön? E allt de nedlaggt eller?
Citera
2003-10-07, 10:56
Awaiting Email Confirmation
Krokodildons avatar
Flygvapnets lednC är igenfylld. Har detta från säker källa (FortV). De anläggningar som finns kvar är såpass bevakade (vapenförråd etc.) att det inte finns en chans att ta sig in.

På I11 fanns några gamla motståndsnästen att öva i men de är inte så upphetsande.

Under storgatan ska det finnas en del kulvertar för el o vvs, även borta vid Valand City (nästan ända borta vid stadsbiblioteket) finns det lite grann. Vet inte hur mycket dock, förmodligen inte så upphetsande.
Citera
2003-10-08, 19:51
Medlem
det ligger ett inhängnat område märkt skyddsobjekt vid typ öjaby. Nån av er som har koll på det? har bara åkt förbi och sett lite barracker osådär, antaligen nått förråd.
Citera
2003-10-09, 07:59
Krokodildons avatar
Öjaby

Tänker du på anläggningen åt Räppehållet?

Hett tips:

Försök inte ens där. Även om du tar dig in på området osedd är anläggningen BARA öppen då det pågår arbete därinne. Annars är det helt omöjligt, feta ståldörrar etc. etc.

Och du fattar ju att träbarackerna inte innehåller ngt intressant, eller hur?
Citera
2003-10-09, 11:04
Medlem
kroko: nee du... hade inte tänkt nått sånnt, inte ens detaljer, var mer intresserad av vad eller vem den tillhörde. Jag trodde inte det var nån speciell aktivitet i växjö längre, mer än det på aerotech.
Citera
2003-10-09, 13:06
Medlem
Finns ju bra mycket tunnlar under Katedralskolan, fast jag vet inte hur lätt det är att komma åt dom efter dom byggt om i källaren. Har ju alltid gått rykten om att det går att ta sig hela vägen bort till teknikum men jag vet inte hur mycket sanning det ligger i det, var dock nere under katedral när dom höll på att bygga om för ett antal år sedan och tunnlarna verkade sträcka sig rätt långt.

Under torget sägs det också att det finns tunnlar som går mellan residenset och Statt, men jag vet ine om det är sant heller.

Något jag har funderat på är vad som finns under stationstrappan, vet inte hur det ser ut efter dom byggt det nya stationshuset men innan var det ju två feta ståldörrar där, borde varit en trappa som ledde nedåt bakom...
Citera
2003-10-09, 13:14
Medlem
Fläskbak(kille)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokodildon
Tänker du på anläggningen åt Räppehållet?

Hett tips:

Försök inte ens där. Även om du tar dig in på området osedd är anläggningen BARA öppen då det pågår arbete därinne. Annars är det helt omöjligt, feta ståldörrar etc. etc.

Och du fattar ju att träbarackerna inte innehåller ngt intressant, eller hur?

Japp, under barackerna finns det enorma utrymmen men ingenting för obehöriga. Det är militärt skyddsområde så att det sjunger om det.
Citera
2003-10-09, 14:55
Krokodildons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cbe
kroko: nee du... hade inte tänkt nått sånnt, inte ens detaljer, var mer intresserad av vad eller vem den tillhörde. Jag trodde inte det var nån speciell aktivitet i växjö längre, mer än det på aerotech.

Det är en anläggning för lagring, under 2:a världskriget var det en underjordisk ammunitionsfabrik. Och med tanke på saker som militären lagrar, kan du ju fundera på vilka säkerhetsåtgärder där finns.

Om jag skulle ha varit inne i anläggningen nån gång så skulle det vara förbjudet för mig att beskriva vad jag sett eftersom det är ett militärt skyddsobjekt.
Citera
2003-10-09, 22:29
Medlem
tack, det var bra svar.
jag vet vad sekretesslagen och lagen om samhällsviktiga anläggningar säger och respekterar det och det är ju bra att fler mer gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in