2009-03-27, 19:17
Medlem
LågOchLångsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av underr
Jodå gott om hänglås har jag hemma så får väl låsa efter mig.
Men du har inte varit nere där och kollat eller var du bara ute?

Har bara varit utanför.

Vad jag vet är det inte larmat. Säg till om du behöver sällskap!
Citera
2009-04-05, 23:34
Medlem
SvartaPuckens avatar
Jag har jobbat flera sommrar på teknikum, med huvudnycklar, och har varit i stort sätt överallt nere i källarlokalerna. jag kan ju dock inte säga att jag har hittat någon tunnel. men ja det kanske finns en men ingen ja har snackat med vet något om det. ska kolla med vaktmästarna.
Citera
2009-04-05, 23:41
Medlem
underrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaPucken
Jag har jobbat flera sommrar på teknikum, med huvudnycklar, och har varit i stort sätt överallt nere i källarlokalerna. jag kan ju dock inte säga att jag har hittat någon tunnel. men ja det kanske finns en men ingen ja har snackat med vet något om det. ska kolla med vaktmästarna.

Det är lite intressant faktiskt. Man hör bara om folk som letar från Katedral men inte Teknikum hehe.
Citera
2009-04-06, 04:19
Medlem
SvartaPuckens avatar
Citat:
Det är lite intressant faktiskt. Man hör bara om folk som letar från Katedral men inte Teknikum hehe.

Hehe ja har faktiskt inte läst sådär jättemycket om denna tunneln, är väldigt ny inom UE.
Jag har varit med o städat i culvertena (hur det nu stavas) under själva skolan. och där hittade vi en massa roligt skräp.
Det var dock inge roligt att gå hukad när singlet var så högt som en halvmeter från taket.

Men ja om det är något annat som undras om teknikum så ska jag nog kunna komma in och ta mig en titt och kanske få reda på lite mer info.
Citera
2009-04-06, 07:09
Medlem
Eitzels avatar
Katedral byggdes på 50-talet och Teknikum på 60-talet (Beslutet att bygga Teknikum togs inte förrän ett par år efter Katedral hade invigts).

Enligt en av syrrans bekanta (som jobbat på Katedral) tillhör dessutom de kulvertar som eleverna brukar utforska den byggnad som tillbyggdes på 70-talet. Tydligen har man grävt ut källare under skolorna i takt med att utrymmen behövts.

sorry, tunnel = myt
Citera
2009-04-06, 12:19
Medlem
LågOchLångsams avatar
Citat:

Jag har varit nere under teknikum och kan säga att det finns, med största säkerhet, ingen tunnel. Där finns många och långa gångar, men inga som leder mot filialen.
Citera
2009-04-06, 12:47
Medlem
underrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LågOchLångsam
Jag har varit nere under teknikum och kan säga att det finns, med största säkerhet, ingen tunnel. Där finns många och långa gångar, men inga som leder mot filialen.

Okey, men jag måste bara fråga om skyddsrummet du postade i din blogg som skulle vara lokaliserad bakom posten. Var där och kollade lite men kände mig jävligt borta, menade du den i centrum?

Edit; http://i42.tinypic.com/2jcd4w9.jpg Är jag på rätt plats?
Senast redigerad av underr 2009-04-06 kl. 12:54.
Citera
2009-04-06, 14:21
Medlem
LågOchLångsams avatar
Citat:
Okey, men jag måste bara fråga om skyddsrummet du postade i din blogg som skulle vara lokaliserad bakom posten. Var där och kollade lite men kände mig jävligt borta, menade du den i centrum?

Edit; http://i42.tinypic.com/2jcd4w9.jpg Är jag på rätt plats?

Du kan inte vara mer rätt
Citera
2009-04-06, 15:04
Medlem
SvartaPuckens avatar
Tänkte bara kolla ifall det var någon som hade lust att ge en nu UEare en liten guide en eftermiddag nu när det är så fint väder. har bil o körkort så.

Ps kollade lite till idag med de på teknikum och det ska inte finnas någon tunnel, enligt vaktmästaren.
Citera
2009-04-06, 19:31
Medlem
underrs avatar
Var där nere nyss och kollade runt och tittade lite på låset osv. Tog några bilder och ska nog in där nästa vecka ung.

http://i39.tinypic.com/10sauci.jpg
http://i40.tinypic.com/i6i7vk.jpg
http://i43.tinypic.com/2rdvwr4.jpg (för att visa kompisen som ska knäcka upp skiten)

Jag såg skyddsrums skylten och där stod det att den hade senast blivit granskad år2007. Så det borde betyda att den kan användas fortfarande och borde finnas saker där som är värt att titta på
Citera
2009-04-06, 20:01
Moderator
Tystnads avatar
Skyddsrum

Har varit inne i en faslig massa skyddsrum i vanliga bostadsfastigheter genom jobbet .Och kan säga att så upphetsande är dem inte

Antingen är dem helt tomma eller fulla med skit (möbler-lådor-luckor och fan vet) som någon ställt in .
Blir det krig är skräpet väl skyddat i alla fall
Citera
2009-04-06, 21:57
Medlem
LågOchLångsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaPucken
Tänkte bara kolla ifall det var någon som hade lust att ge en nu UEare en liten guide en eftermiddag nu när det är så fint väder. har bil o körkort så.

Ps kollade lite till idag med de på teknikum och det ska inte finnas någon tunnel, enligt vaktmästaren.

I Växjö finns inte så mycket

Då var det som jag trodde, myten är spräckt en gång för alla!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in