2007-10-16, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojjesthlm
Var går man ner då? Va fanns det där då?

Precis framför dungen så är det ett blått torn på en kulle, bakom alla husen. där går man in. det var bara fläktar som veab hade hand om.. var inget specialt att se där nere.
Citera
2007-10-16, 15:39
Medlem
LågOchLångsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neosfar
Jo, när jag tänker efter så var det nog längst bort i den korridoren, enliten dörr om jag inte minns fel. deet är som sagt över tio år sen vi var nere där.

men jag kommer fortfarande ihåg när vi kom upp efter vårt lilla sabotage och dataläraren var förtvivlad över att hans elevers arbete hade gått förlorat..

Haha, fy fan va kul de skulla va att ha gjort nått sånt

Extra kul om det var något riktigt stort arbete
Citera
2007-10-16, 19:05
Medlem
k4r4t3k4n4k4ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eddan89
Precis framför dungen så är det ett blått torn på en kulle, bakom alla husen. där går man in. det var bara fläktar som veab hade hand om.. var inget specialt att se där nere.
Men varför har man ventilationen under en kulle utanför själva skolan?
Citera
2007-10-16, 19:07
Medlem
underrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k4r4t3k4n4k4s
Men varför har man ventilationen under en kulle utanför själva skolan?

hahha undrar jag med
Det ser ut som en liten fyr
Citera
2007-10-19, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eddan89

Måste erkänna att jag inte besökt Växjö på 10 år. Och Hovshagaskolan kan man
nog lägga till ytterligare 10 år sen jag besökte.

Vart exakt menar du på skolgården? Säg gärna något som ligger brevid som ska jag nog minnas.
Jag har för mig att det ligger (låg?) några stora skorstenar mitt över bussvägen
o nån fjärrvärmegrej dit vi klättrade in ibland på det glada 80-talet o undrade
va det va
Citera
2007-10-19, 07:21
Medlem
underrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojjesthlm
Måste erkänna att jag inte besökt Växjö på 10 år. Och Hovshagaskolan kan man
nog lägga till ytterligare 10 år sen jag besökte.

Vart exakt menar du på skolgården? Säg gärna något som ligger brevid som ska jag nog minnas.
Jag har för mig att det ligger (låg?) några stora skorstenar mitt över bussvägen
o nån fjärrvärmegrej dit vi klättrade in ibland på det glada 80-talet o undrade
va det va

Asså, om du går dit så går det inte att missa den. Det fyrliknande tornet är runt 2,5m högt och är på en liten backe.
Citera
2007-10-19, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av underr
Asså, om du går dit så går det inte att missa den. Det fyrliknande tornet är runt 2,5m högt och är på en liten backe.

Nu är problemet att jag bor i Stockholm sen en miljon år tillbax och inte kan gå dit. Om det är så enkelt och hitta så kan du oxå berätta vart dom är via text
Citera
2007-10-19, 11:53
Medlem
Undrar om det är någon som kommer ihåg hur det såg ut i området mellan lokstallarna, (där experimenthuset låg) och biljardpalatset,Zeldas? Nu är det parkering och nya hus men för ca 10 år sen låg där en gammal industrilokal som var riktigt mysig att utforska. Bla annat har det nog legat ett slakteri där, det fanns frysrum i källaren, som hämtade ur the Shining...en del var även brandskadade. fanns nån form av klubblokal, förmodligen några yngre förmågor fullt med klotter osv...Nån som känner till det hela eller har varit där?
Citera
2007-12-03, 19:09
Medlem
LågOchLångsams avatar
I sommras hittade jag en mystisk kulle med två luckor och ventilation, såg dem nu när jag gick igenom mina bilder. Det hörs inget från dem så det rör sig nog inte om någon pumpstation. Det ligger på I11s fd övningsområde, ca 1km från Sundet (om man kommer från stan, precis innan skogen börjar)

http://img180.imageshack.us/my.php?image=p8160537ez8.jpg

http://img180.imageshack.us/my.php?image=p8160540fo4.jpg

http://img408.imageshack.us/my.php?image=p8160539bl5.jpg
Citera
2007-12-08, 11:27
Medlem
gils avatar
Min debutpost på detta forum:

Ligger det nära den stora grusparkeringen? Kan väl ha med avlopp att göra med tanke på närheten till reningsverket.
Ska finnas några igenfyllda eller borttagna värn utmed den vägen och husen nordöst om Sundet är väl före detta militära.Iaf enligt en släkting.
Jag har inte varit förbi själv , men det blir en runda när det har torkat upp lite.

Norr om skjutfältet i Notteryd ska det finnas något utmed vägen också.Bommarnas placering på Eniro stämmer tydligen inte, utan det ska gå att köra väster om skjutfältet.
Citera
2007-12-08, 13:58
Medlem
LågOchLångsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gil
Min debutpost på detta forum:

Ligger det nära den stora grusparkeringen? Kan väl ha med avlopp att göra med tanke på närheten till reningsverket.
Ska finnas några igenfyllda eller borttagna värn utmed den vägen och husen nordöst om Sundet är väl före detta militära.Iaf enligt en släkting.
Jag har inte varit förbi själv , men det blir en runda när det har torkat upp lite.

Norr om skjutfältet i Notteryd ska det finnas något utmed vägen också.Bommarnas placering på Eniro stämmer tydligen inte, utan det ska gå att köra väster om skjutfältet.

Jo jag misstänkte det först, men det hörs inga ljud från pumpar eller dyl. Ja, det ligger nära grusparkeringen. Funderar på att ta hojen på en runda ute på området till våren.

Edit*
http://kartor.eniro.se/query?&what=map_adr&mop=aq&searchInMap=2&mapstate= 8%3B14.887566%3B56.908785%3Bh%3B14.881628%3B56.911 589%3B14.893503%3B56.905981%3B881%3B785&mapcomp=%3 B%3B%3BNotteryd%3B%3B%3B35592%3BV%C4XJ%D6%3B%3B%3B %3B%3B14.886061412102844%3B56.9007288326 8454%3B0%3B0%3B%3BV%C4XJ%D6%3Bmaps_place.161655.21 %3B0&geo_area=Notteryd&stq=0&pis=0

Skjutfältet?

Vilka hus menar du, nordväst om sundet?
www.lowandslow.pixbox.se finns det lite bilder, kolla på skjutbanan.
Citera
2007-12-08, 15:50
Medlem
gils avatar
Jag menar husen 400m NNÖ om sundet.
Har som sagt inte kollat själv.

Angående skjutfältet så skulle det finnas en del saker norr om, på udden(näset).
Har redan plöjt bilderna du länkade till men fattade inte att det var du som låg bakom dom, nu klickade det dock.Mycket intressant
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in