2017-04-08, 12:42
Medlem
ProfessorAnuss avatar
Vet någon om MGM kränkts i häktet eller fick hans sitt kvällsmål igår samt frukost och lunch idag? Skulle tippa på att han endast äter halalstyckat fint kött m.mm. Någon som vet?
Citera
2017-04-08, 12:43
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejtillskatt
Svårt att bygga polisstat när man inte har råd med poliser.

Råd med Poliser kommer de att ha, vad man gör nu är att introducera lagarna och övervakningssystemen.
Citera
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Jag pratar förstås om friheter som ingår i mänskliga rättigheter. Däri ingår inte majoritetens frihet att förtrycka minoritetens mänskliga rättigheter, oavsett hur den majoriteten må se ut. Att vi i Sverige värnar för frihet betyder inte att man får göra som man vill. Ingen får till exempel köra in med lastbil i en folkmassa. Det inkräktar på andra människors frihet.

Det är ingen mänsklig rättighet att varje land måste bli minoritet i sitt egna land. Du vantolkar denna rättighet. Det är inte ens en mänsklig rättighet att bevilja alla asylsökningar.

Källa: Alla andra länder i hela världen.

Jag skulle också vilja påstå att vi inskränker vår egna frihet när vi tillåter terrorism att frodas fritt i samhället. Så om du värnar om frihet bör du kanske inte värna om ideologier som främst går ut på att minska vår frihet och bl a är för saker som dödsstraff för homosexuella osv (se bara hur dessa behandlas i länder som har Islam som statsreligion).

Terroristerna skiter givetvis fullständigt i vad man inte får göra. Du låter lite som Annie Lööf då hon proklamerade "Det är olagligt att begå brott". http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3718&artikel=4980987

Denna naivitet som du och många bär på måste få ett omedelbart stopp om vi ska kunna bevara den frihet vi faktiskt åtnjuter. Vår frihet är betydligt viktigare än andras som dessutom vill inskränka vår frihet, detta bör vara fullständigt självklart och om inte fullständigt logiskt.
Citera
Medlem
Gontars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stigvandrare
Jag skulle kunna utveckla det, men det är otroligt svårt och komplext att förklara bara sådär om du inte heller redan är insatt.

Får man rekommendera en dokumentär till herrn kanske?

Jag vet inte vad som får dig att tro att jag inte är insatt, men om du har en dokumentär du tror skulle kunna upplysa mig om något jag inte redan känner till så kör i vind.
Citera
2017-04-08, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imastrangerhere
Håller med om att man bör ställa krav och mer noggrant kontrollera folks bakgrund, men att låta oskyldiga barn och kvinnor kvävas av kemiska stridsmedel utan möjlighet till flykt är så jävla bisarrt, hatiskt och rasistiskt.Det är ju precis det ni sitter och önskar verkar det som.

Du menar såna som svensk press visar på bilder när de poängterar hur viktigt det är att vi tar emot flyktingar?

Det är bara det att de som kommer är unga män i deras bästa år som lämnar kvinnor och barn i sticket i hemlandet. Dessa vill jag inte ha in i landet alls.
Citera
2017-04-08, 12:46
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Det är ingen mänsklig rättighet att varje land måste bli minoritet i sitt egna land.

Det har jag aldrig påstått heller. Resten av ditt argument bygger på detta falsarium, så det är bara att ignorera. Kom tillbaka när du har ett argument som inte bygger på falska premisser.
Citera
2017-04-08, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Detta borde helt enkelt leda till en attack mot en moské så blir det lite balans.

Ja, där ser man! Undrar ibland om inte du skulle reagerat många gånger värre än lastbilsmannens gelikar. Om du hade bott i MÖ hade du nog haft samma känsla mot väst, för balansens skull!
Citera
2017-04-08, 12:51
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Därför att mödravård, spädbarnsvård, tvångssteriliseringar (en kort men betydelsefull tid) och BUP gjort Anton sällsynt, men i migrantströmmarna är galningarna extra många, för de kommer från länder utan allt det där, och består i stor utsträckning av såna som gjort sig omöjliga hemma och därför gett sig iväg.

Därför skall man göra skillnad på grupper av människor beroende på ursprung OCH rörlighet, för i vissa är dåliga människor filtrerade bort, i andra är de filtrerade in.
Tja så jävla ovanlig är han ju inte. Mangs, Lasermannen, Breivik och alla andra som verkar dela dessas sjuka åsikter bara på dessa sidor
Citera
2017-04-08, 12:56
Bannlyst
Fy fan vad det skulle slå hårt om det kommer ännu en slakt-attack idag. Vad rädda om era nära och kära.
Citera
2017-04-08, 12:56
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Detta borde helt enkelt leda till en attack mot en moské så blir det lite balans.
Ja men titta, här har vi en förmodad Nationalist med ett fundamentalt muslimskt tankesätt. Mysigt. Om vi slapp sådana här idioter så skulle det vara en tryggare värld.
Citera
2017-04-08, 12:58
Medlem
ticktackss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imastrangerhere
Håller med om att man bör ställa krav och mer noggrant kontrollera folks bakgrund, men att låta oskyldiga barn och kvinnor kvävas av kemiska stridsmedel utan möjlighet till flykt är så jävla bisarrt, hatiskt och rasistiskt.Det är ju precis det ni sitter och önskar verkar det som.

Det är naturligtvis ingen som önskar det? Hur kan du skriva så? Den uppfattningen om något är just bisarr.

Varför ska det som sker i Mellanöstern alltid bli Sveriges och Svenskarnas sak? Har du funderat på det någon gång?
Citera
2017-04-08, 13:01
Medlem
_Dante_s avatar
Det kommer att påverka såtillvida att de äntligen kommer att diskutera saker och ting vid sina riktiga namn. Terrordåd kommer att bytas ut mot vad det
egentligen handlar om nämligen Islamsk Extremism och vi kommer närmaste tiden ha imamer i morgonsofforna i alla TV-kanaler som får försvara varför de hänger fast vid en mördarreligion.
Jag tror Malou Von Sivers blir först ut att ställa dem mot väggen.
Senast redigerad av _Dante_ 2017-04-08 kl. 13:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in