2017-04-08, 13:01
Medlem
8711s avatar
Här är massa vänsterfånars reaktioner på terrordådet och att det ger SD rätt:

https://nyheteridag.se/stor-oro-for-att-sd-gynnas-av-attacken-jag-orkar-inte/
Citera
2017-04-08, 13:03
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Förhoppningen är att S och M vaknar till, stärker polisen och tar krafttag mot islamism.

Det sannolika är huvudet upp i arslet igen och SD som största parti 2018.
Citera
2017-04-08, 13:09
Bannlyst
https://www.youtube.com/watch?v=MGvesysTtxA

https://www.youtube.com/watch?v=u7kbwmiF5DM

Svårt att glömma. Ungefär såhär tror jag stockholmarna kommer reagera när de väl hämtat- och organiserat sig...

Tar polisen en liten extra titt på MP och deras kopplingar nu?
Citera
2017-04-08, 13:28
Medlem
Vem som helst förstår väl att man inte kan dra alla invandrare över en kam när 1-2 personer utför nåt sånt här. Men det är en påminnelse om vad många har varnat för i många många år, att en alltför generös invandringspolitik (en av de slappaste i Europa) med noll koll på vilka som kommer in kommer att orsaka problem. Det är ett misslyckade ur både invandrings- och integrationssynpunkt. Bli inte förvånad om gärningsmannnen är någon som fick sin asylansökan avslagen.
Sen finns det minst 100 återvändande IS-terrorister i Sverige samt deras sympatisörer, som man inte får åtala. Det är helt åt helvete.
Men det är bara början på vad som är fel med det här landet och regeringen. Att vi i Sverige har moskéer som hyr in imaner som förespråkar sharialagar (som dessutom skattepengar har gått till), IS-krigare återvänder till Sverige och blir erbjuden läkarvård, fler och fler förorter som förvandlats till no-go zoner för poliserna (poliser som är till för att stärka och skydda vårt samhälle), tydligt ökat våld, misshandel och våldtäktsfall över hela landet (flaggat av polisen Peter Springare i Örebro t.ex), för att inte tala om allt annat i samhället som drabbas av att enorma pengar läggs på invandring.

Bara fullständigt hjärndöda och naiva idealister som inte förstår bättre kommer att fortsätta säga att vi ska behålla invandring som vår högsta prioritet. Det är bara att be för att detta leder till att SD vinner nästa val. Finns inget annat politiskt parti som är villig att ta i med hårdhandskarna.
Citera
2017-04-08, 13:29
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Tror tyvärr inte att MedelSvensson kommer att "vakna" i någon större utsträckning.

PK-hjärntvätten sitter fortfarande djupt i det svenska folket och majoriteten saknar förmåga (eller bryr sig inte om) att se utanför den egna medelklass-bubblan på läget i landet som helhet.
Citera
2017-04-08, 13:33
Medlem
Sqrbankens avatar
Oj vad Löfvén solar sig i PR just nu på drottninggatan. Att inte besöka platsen under medieuppbåd hade varit tjänstefel givetvis, inte det jag menar, men han ser verkligen ut att stortrivas på ett lömskt vis.
Citera
2017-04-08, 13:38
Medlem
Faszoms avatar
Jag kollade pá svt livesändning hela kvällen igár frán ungern.
Nästan alla intervjuade sa att det inte var oväntat..
Det var trákigt att se att hela landet blev livrätt. Jag tyckte inte regeringen, polisen uppträdde tillräckligt självsäkert. Löfven höll tal sent pá kvällen, och säger att vi ska fortsätta leva vára liv, och inte visa rädsla, samtidigt som alla biografer ( i stockholm?) meddelat att de kommer ha stängt osv.
Stockholm var livrätt igár, och det var hemskt att se.

Missförstá mig inte, jag märkte hur mycket jag faktiskt älskar sverige igár, och jag vill inte "snacka skit", utan är bara förfärad över hur oskyddat landet känns. Det känns inte som att svenska staten kan skydda befolkningen. Tyvärr är det inte mánga länder som kan uppträda som Frankrike, Tyskland eller Britterna deras säkerhetstjänster är ju i en klass för sig. Hoppas sverige tar tag i polis problemen, för dem pratar pá nyheterna om vad dem gör, men det ända jag kan tänka pá är hur, med vem??

För att dra paralell med ungern, mitt andra hemland. Antar att ungern hade skött en liknande situation sämre, varken ungern eller sverige har stor erfarenhet av liknande situationer, som tur är sáklart.
Igár syntes det hur stor skillnad det är mellan ländernas säkerhetstjänster (frankrike och andra stora länder vs smá länder som sverige och ungern). Enda skillnaden är att jag är 100% säker pá att ungerska regeringen hade gett ett mer aggresivt svar, till skillnad frán sverige har ungern mer än tillräckligt med poliser, och ett mindre land, sá mobiliseringen hade skett snabbare kan jag tänka mig.

Ungern känns säkrare för mig, för jag vet att regeringen här sätter hárt mot hárt, vill ni skada oss, kan vi försvara oss. Det är det jag saknar frán svenska regeringen, jag vet att det gár emot svenska värderingar, men hade kännt mig säkrare om svenska staten hade gjort det underförstátt att dem inte tolererar att nágon försöker skada deras medborgare. Igár kände jag inte att staten meddelade detta varken till sin egna befolkning eller världen som ság pá. Istället ság jag rädlsa och panik, tyvärr.
Citera
2017-04-08, 13:39
Medlem
Imastrangerheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ticktacks
Det är naturligtvis ingen som önskar det? Hur kan du skriva så? Den uppfattningen om något är just bisarr.

Varför ska det som sker i Mellanöstern alltid bli Sveriges och Svenskarnas sak? Har du funderat på det någon gång?

Önskar kanske är fel ord, men det kommer bli kontentan av SD:s politik.

"Sverige och svenskarnas sak" om man läser mellan raderna får jag det till att du hellre ser folk gasas ihjäl än att Sverige hjälper till nu när få andra länder verkar vilja det.Fräscht!
Citera
2017-04-08, 13:41
Medlem
Giggsys avatar
Någon som har koll på när nästa partiledardebatt äger rum?
Citera
2017-04-08, 13:47
Medlem
Eliasson har hållit sig ovanligt osynlig i smb med senaste terroristattacken, har han avgått???
Citera
2017-04-08, 13:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Imastrangerhere
Önskar kanske är fel ord, men det kommer bli kontentan av SD:s politik.

"Sverige och svenskarnas sak" om man läser mellan raderna får jag det till att du hellre ser folk gasas ihjäl än att Sverige hjälper till nu när få andra länder verkar vilja det.Fräscht!

Behöver inte alls bli så om SD vinner, Sverige har med råge redan uppfyllt flyktingkvoten. Folk kanske förstår nu varför Brexit blev ett faktum samtidigt har vi länder som Norge, Schweiz och Island utanför EU som tycka klara sig bra på egen hand. Om 10 år kanske sverige också önskar ett urträde ut ur EU om det blir oroligare tider i Europa, vore smartare om vi gick med i Nato då. EUs glansdagar är räknade tror jag iaf om det blir krav på att hjälpa mer flyktingar.
Citera
2017-04-08, 13:51
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imastrangerhere
Nej, jag begriper inte hur man kan tycka att lösningen på ett problem är hat och rasism.
Att media behandlar SD som dom gör är helt grundlöst menar du? Bokbål, järnrör, kulsprutor och judeskämt är ingenting som skulle behöva ligga till grund för en skeptisk syn?

Du vet mycket väl att i dagens samhälle så är det 7-klövern som står för bokbålen. Kolla bara hur Tino Sanandajis bok blivit hanterad av bibliotek som är för politiskt styrda. Järnrör? Sist jag kollade så var det en blatte som slog ihjäl en pojke och en gammal gumma på än äng. Kulsprutor? De flesta är väl från balkanflyktingar. Judeskämt? Som om inte varenda svensk som lever idag har berättat, eller hört, åtminstone ett roligt skämt om judar.

Vet inte vad du ville ha sagt, men det du nog inte själv heller. Härligt att se hur du håller med om allt jag skrev eftersom du inte bemöter det på något vis alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in