Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-07, 16:40
Avslutad
Hur kommer detta nu påverka det svenska samhället och den svenska politiken? Kommer de vanliga svensson som röstat Mp c fi S V att påverkas med deras synsätt? Hur kommer detta påverka Sverigedemokraterna samt svensk nationalism? Hur kan Löven hantera detta? Ja många saker att diskutera, men hur tror ni detta kommer påverka samhället och politiken?
Citera
2017-04-07, 16:51
Moderator
Diagorass avatar
Man ska nog inte tro att det kommer ske alltför stora förändringar i Sverige på grund av detta. Naiviteten kommer garanterat leva kvar, likaså flatheten och eftergivenheten mot destruktiva rörelser och fenomen. Sveriges lagar och institutioner är inte utformade för det samhälle som nu existerar till följd av den massiva invandringen och mångkulturen. Det kommer ta lång tid att förändra och uppdatera systemen och då kommer det inte finnas mycket kvar av det Sverige som vi en gång kände och älskade så mycket.
Senast redigerad av Diagoras 2017-04-07 kl. 16:55.
Citera
2017-04-07, 16:52
Medlem
Förmodligen ingenting. Mer bidrag till invandrarna kanske, mer gulligull. På tv4 pratar man redan om att vi inte ska reagera alls, bara fortsätta som vanligt. Dom har inte ens hunnit torka bort blodet än.
Citera
2017-04-07, 16:52
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Hur kommer detta nu påverka det svenska samhället och den svenska politiken? Kommer de vanliga svensson som röstat Mp c fi S V att påverkas med deras synsätt? Hur kommer detta påverka Sverigedemokraterna samt svensk nationalism? Hur kan Löven hantera detta? Ja många saker att diskutera, men hur tror ni detta kommer påverka samhället och politiken?

SD kommer öka, något annat vore otänkbart.
Citera
2017-04-07, 17:05
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Självklart kommer SD att öka, och detta förklaras i den här texten som jag just skrev bara för att skriva av mig:

"Jag är inte så ledsen. Jag är rasande. Jag har inte varit såhär pass arg på väldigt länge.

Det är lätt att säga att alla tankar går till offren och deras anhöriga, och visst tänker man på de stackarna, men det här är ett mycket större problem.

Jag hoppas att Stefan Löfven och Fredrik Reinfeldt vet att de har allt blod på sina händer. Allt. Varenda droppe. De har öppnat sina hjärtan så länge nu och avfärdat alla förnuftiga varningar som rasistiskt trams.

Det är fruktansvärt att de har varit tillåtna att driva Sverige till det här. Ingen hade behövt dö idag. Om Sverige inte hade gullat med terrorister så hade det här varit en otänkbar fantasi.

Snart kommer Löfven gå ut och fördöma gärningsmannen, men inget praktiskt kommer att hända. Tvärtom, han kommer vädja till människor med sitt prat om att det här är en enskild individ och att man inte ska låta detta bygga på främlingsfientligheten. Med det passiva skitsnacket så bygger han upp för ännu ett attentat. Fler människor ska dö. Frågan är inte om, frågan är när.

Tack så mycket, Stefan. Hoppas du är nöjd och sover gott."
Citera
2017-04-07, 17:13
Medlem
System-kollapss avatar
F A C K E L T Å G emot R A S I S M och F A S C I S M kommer hållas efter detta dåd.

Alla riksdagspartier utom det riksdagsparti som av vår Socialdemokratiska Statsminister och Finansminister kallats för "fascister" kommer gå med i detta stora fackeltåg emot "främlingsfientlighet" och emot "nazism".

Just nu säger "terrrorforskare" herr Hans Brun i SVT1 att det som hänt i Stockholm City idag KAN VARA ett dåd av "högerextrema" eller av en "fyllskalle" (exakt citat av herr Brun).

En False Flag, på Fyllan, för att misstänkliggöra våra fredsälskande islamister?

När, skall Sverige äntligen vakna?
Citera
2017-04-07, 17:16
Medlem
KungensGrabbars avatar
Troligtvis så får man folk att inse att problemet är att vi inte importerar tillräckligt många pensionsräddare som kommer från fredens, och godhetens religion.

Jag förutser att Alice Bha ställer upp på en intervju i en vacker duett med Kawesa eller Lövén, i tex SVT, där man förespråkar kärlek, värdegrundsarbete och rättigheter.

Jag kan givetvis ha fel, men detta är för mig det mest troliga.
Citera
2017-04-07, 17:18
Medlem
Merwinnas avatar
Jag är rädd att det kommer att fortsätta som vanligt. Det här är Sverige, för fan! Etablissemanget kommer att säga att det var en tillfällighet att några muslimer råkade göra så här, för de allra flesta muslimer är fina och goda muslimer, och därför ska vi fortsätta att ta emot muslimer och låta dem föröka sig fritt här...
Citera
2017-04-07, 17:19
Medlem
Readyfreddies avatar
Förhoppningsvis gör Alliansen slag i saken och ordnar nyval. Ber om ursäkt för Reinfeldts politik och till SD och sen kör man en hård linje i framtiden.

Mer realistiskt så blir det nog inte mycket ändring. Man kommer hitta ursäkter för denna kamelryttare, han var psykiskt störd, en lone wolf, inget stort problem, glöm inte Breivik, det kunde lika gärna varit en SD:are, det är en mansproblem, arbetslösheten, för få lekparker i förorten etc.
Citera
2017-04-07, 17:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av System-kollaps
F A C K E L T Å G emot R A S I S M och F A S C I S M kommer hållas efter detta dåd.

Alla riksdagspartier utom det riksdagsparti som av vår Socialdemokratiska Statsminister och Finansminister kallats för "fascister" kommer gå med i detta stora fackeltåg emot "främlingsfientlighet" och emot "nazism".

Just nu säger "terrrorforskare" herr Hans Brun i SVT1 att det som hänt i Stockholm City idag KAN VARA ett dåd av "högerextrema" eller av en "fyllskalle" (exakt citat av herr Brun).

En False Flag, på Fyllan, för att misstänkliggöra våra fredsälskande islamister?

När, skall Sverige äntligen vakna?

Så jävla glad att jag sa upp radiotjänsten nyligen. Jävla idiot till människa!

Jag hoppas verkligen att högerrörelsen tar fart nu, detta är fan patetiskt! NU har det hänt i Sverige, vilka ursäkter ska ni vänster människor komma med nu!?
Citera
2017-04-07, 17:25
Medlem
Jag tror att en viss framgång för SD kommer att kunna skönjas efter ett tag,efter de totalt värdelösa fackeltågen och internetjippona har tonat bort och bara hotet om nästa attack föreligger.
Tack framförallt till Reinfeldt och Ferm för dagens händelser.De hade knappast kunnat ske utan dessa personers krattande i manegen.
Citera
2017-04-07, 17:25
Moderator
Strix m/94s avatar
Innan vi vet mer om gärningsmannen, dennes eventuella kopplingar, bakgrund mm, så är det svårt att bedöma effekterna. Omedelbart är det lätt att koppla till Berlin och Nice, men med induktionsslutledning kommer vi inte så långt. Vi får helt enkelt avvakta om det skall bli en någorlunda klok bedömning.

En sak är emellertid säkert - myndigheterna kommer ha goda skäl att utvärdera allehanda agerande och se om det finns förbättringsmöjligheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in