Citat:
Ursprungligen postat av
Sook
Hat är farligt men å andra sidan är jag rätt bekymrad över alla som delar ut blommor i Stockholm också. Typ som om jorden gått under för att fyra människor och en hund gått hädan. Vem försöker man lura liksom. Men hur som helst så är kärlek bättre än hat.
Jag tror vi är relativt eniga förutom när det kommer vilka specifika partier vi litar på respektive inte. Jag litar inte på att SD löser problemen dock, jag litar bara
mindre på att S gör det.
Vi ska inte heller förväxla hat med viljan att vara pragmatisk. Vi vet vilka grupper som i världen just nu begår terrorbrott; om detta måste vi ändå kunna vara eniga.
Givetvis är hat bättre än kärlek, vem är det som påstår något annat?
Men är kärlek till terrorister den mest pragmatiska vägen att gå; på vilket sätt löser det några problem överhuvudtaget?
Motsatsen till "kärlek till terroristerna" är visserligen "hat till terroristerna". Det många pratar om handlar dock inte om hat utan om lösningar för att folk inte ska begå terrorbrott. Hat eller ej, kärlek eller ej -- sunt förnuft är något helt annat.
Det hela blir också lite absurt för terroristerna skiter fullständigt i huruvida du eller jag pysslar med någon typ av kärlekskampanj eller ej så detta med kärlek/hat ter sig högst irrelevant precis som du faktiskt själv lite är inne på.