2017-04-10, 09:25
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Jag tror personligen det skulle bli betydligt mer terror om SD kom till makten. Men om vi leker med tanken att terrorattentaten inte har med invandring att göra så har socialdemkoraterna nu visat att vi kan lita på dem vid en sån här kris. Dessutom har polisen visat att de är mer än kapabla att snabbt lösa en sån här situation.

Den största orsaken till terrorism är hat och SD är det mest hatiska partiet. Nä, jag känner mig mycket tryggare med S vid styrspakarna.

Du är givetvis fri att tro det, då särskilt när motsatsen inte kan bevisas (ty SD har inte haft makten).

Däremot vet vi, bortom allt tvivel, att sittande politikers politik lett fram till terrordådet.

Polisen har visat att de klarar en akut krissituation, helt riktigt. Däremot har politikerna visat att de inte klarar av alla utvisningar som krävs genom att inte ge polisen tillräckligt med resurser för att klara av dessa. En av anledningarna till att detta terrorbrott kunde inträffa.

Den största anledningen till terrorism är inte hat utan det är betydligt enklare än så; att vissa länder och stater tillåter uppenbart hatiska personer att befinna sig i landet. Om det är hat enligt dig att inte vilja ha människor i samhället som vill det och dess medborgare illa så låt gå.
Citera
2017-04-10, 10:14
Medlem
Citat:
Jag tror personligen det skulle bli betydligt mer terror om SD kom till makten. Men om vi leker med tanken att terrorattentaten inte har med invandring att göra så har socialdemkoraterna nu visat att vi kan lita på dem vid en sån här kris. Dessutom har polisen visat att de är mer än kapabla att snabbt lösa en sån här situation.

Den största orsaken till terrorism är hat och SD är det mest hatiska partiet. Nä, jag känner mig mycket tryggare med S vid styrspakarna.

skämtare där, sen undrar jag vilka socialdemkoraterna är
Senast redigerad av a11byndy 2017-04-10 kl. 10:16.
Citera
2017-04-10, 10:23
Medlem
Citat:

Inte ens nu... kan man släppa SD.

Sittande regering med svetsarn´ i spetsen är ansvariga för det som hänt. Punkt. Massinvandringen som de initierade med fri asyl till de som lyckades ta sig hit, DET har lett till detta. INGET annat. SD kan förhoppningsvis börja vända skeppet som S styrt käpp rätt åt helvete. Men det räcker inte med 1 mandatperiod, kanske inte ens 2. Jag hoppas att Sverige för Hollands senaste val där S och vänstern dras ner till minimala nivåer där de knappt kan påverka. Jag hoppas att fler vänster-folk öppnar ögon och ser till att nyvalet 2018 leder till förändring, en riktig förändring.
Citera
2017-04-10, 10:26
Medlem
Citat:

Ja, uzbeken sympatiserade säkerligen med Sverigedemokraterna. Deras svans verkar växa sig större och större för varje dag som går. De där jävlarna låg säkert bakom kyrkbombningen i Egypten också.
Citera
2017-04-10, 10:27
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Du är givetvis fri att tro det, då särskilt när motsatsen inte kan bevisas (ty SD har inte haft makten).

Däremot vet vi, bortom allt tvivel, att sittande politikers politik lett fram till terrordådet.

Polisen har visat att de klarar en akut krissituation, helt riktigt. Däremot har politikerna visat att de inte klarar av alla utvisningar som krävs genom att inte ge polisen tillräckligt med resurser för att klara av dessa. En av anledningarna till att detta terrorbrott kunde inträffa.

Den största anledningen till terrorism är inte hat utan det är betydligt enklare än så; att vissa länder och stater tillåter uppenbart hatiska personer att befinna sig i landet. Om det är hat enligt dig att inte vilja ha människor i samhället som vill det och dess medborgare illa så låt gå.

Det vi vet om SD är att de ofta inte tar chansen till makt i de olika kommunalfullmäktige runt om i Sverige där de faktiskt har makt.

Politikerna har uppenbart inte tagit tag ordentligt i utvisningarna. Vilket man nog borde göra nu. Dock ska man alltid sätta saker i perspektiv, något som sverigedemokrater ofta inte gör. Även om ett terroristattentat är ett för mycket så är det också kanske en engångshändelse. Man behöver inte dra för överdrivet stora slutsatser av detta enda attentat. Men jag tycker liksom du att det är viktigt att de som nekas asyl antingen utvisas omedelbart alternativt sätts i finkan till dess att de frivilligt eller ofrivilligt lämnar landet.

Hat är farligt men å andra sidan är jag rätt bekymrad över alla som delar ut blommor i Stockholm också. Typ som om jorden gått under för att fyra människor och en hund gått hädan. Vem försöker man lura liksom. Men hur som helst så är kärlek bättre än hat.
Citera
2017-04-10, 10:31
Avslutad
https://youtu.be/WINDtlPXmmE

Denna film kom ut för 40 år sen men det är så här jag fan känner. Svenskarna måste ta och bli upprörda och vissa att man ej tolerar denna idioti längre
Citera
2017-04-10, 10:41
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
så har socialdemkoraterna nu visat att vi kan lita på dem vid en sån här kris.

Vad innebär det konkret???

Citat:
Nä, jag känner mig mycket tryggare med S vid styrspakarna.

Stockholmssyndromet.
Citera
2017-04-10, 10:43
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Hat är farligt men å andra sidan är jag rätt bekymrad över alla som delar ut blommor i Stockholm också. Typ som om jorden gått under för att fyra människor och en hund gått hädan. Vem försöker man lura liksom.

Precis. Vi har råd!
Citera
2017-04-10, 11:01
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Hat är farligt men å andra sidan är jag rätt bekymrad över alla som delar ut blommor i Stockholm också. Typ som om jorden gått under för att fyra människor och en hund gått hädan. Vem försöker man lura liksom. Men hur som helst så är kärlek bättre än hat.

Jag tror vi är relativt eniga förutom när det kommer vilka specifika partier vi litar på respektive inte. Jag litar inte på att SD löser problemen dock, jag litar bara mindre på att S gör det.

Vi ska inte heller förväxla hat med viljan att vara pragmatisk. Vi vet vilka grupper som i världen just nu begår terrorbrott; om detta måste vi ändå kunna vara eniga.

Givetvis är hat bättre än kärlek, vem är det som påstår något annat?
Men är kärlek till terrorister den mest pragmatiska vägen att gå; på vilket sätt löser det några problem överhuvudtaget?

Motsatsen till "kärlek till terroristerna" är visserligen "hat till terroristerna". Det många pratar om handlar dock inte om hat utan om lösningar för att folk inte ska begå terrorbrott. Hat eller ej, kärlek eller ej -- sunt förnuft är något helt annat.

Det hela blir också lite absurt för terroristerna skiter fullständigt i huruvida du eller jag pysslar med någon typ av kärlekskampanj eller ej så detta med kärlek/hat ter sig högst irrelevant precis som du faktiskt själv lite är inne på.
Citera
2017-04-10, 11:06
Medlem
Sverige är inte lika homogent som på 60-70 talet längre. Politikerna har velat och sett till
att vi nu är ett mångkulturellt land i Norra europa. Människor med vitt skilda religioner
och åsikter ska försöka samsas . Det går sådär kan man säga.(och knappast ej i andra länder)
Många delar vårt demokratiska synsätt , men tyvär många delar den inte alls tex synen
kvinnor mm mm , inte minst trätorna mellan olika tros inriktningar i mellanöstern finns nu
även här.
Allt detta gör att vår ordningsmakt och rättssystem måste uppgraderas för matcha det
nya samhälle vi har. Var jag sjuklöver politiker idag vore jag inte stolt.
Citera
2017-04-10, 11:16
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Jag förväntar mig att de som är vid sunda vätskor överger islam, därför är jag beredd att inledningsvis nöja mig med skepsis.

De har islam i ryggmärgen ingen kan överge islam, de dör med den.
Citera
2017-04-10, 11:16
Avslutad
Allt annat än 30% + för SD är otänkbart.

Kan det vara slut på vurmandet nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in