2017-04-08, 06:43
Medlem
Jag tror antalet offer var för få för att påverka nämnvärt.
Citera
2017-04-08, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag vet inte hur det kommer att påverka, om det ens påverkar, förutom att det eventuellt kan marginellt minska stödet för regimen och PK-etablissemanget beroende lite på vem/vilka som är GM, om det är enbart islamistiskt motiverat o.s.v. Liknande terrordåd, speciellt de vi kommer att få se i framtiden, samt även det övriga våldet och inte minst det dödliga samhällshaveri vi kommer att få uppleva (t.ex. lär den självvalda svenska vårdkrisen resultera i bra många fler tusentals svenskars död än alla enskilda, framtida kriminella och terrorismmotiverade våldsdåd tillsammans, så länge den förda svenska politiken inte har ännu resulterat i en mer omfattande väpnad konflikt, ett regelrätt inbördeskrig eller en eventuell invasion från främmande makt), är ju bara det helt förutsedda resultatet av den politik som har bedrivits de senaste dryga 20 åren.

Däremot kan jag med säkerhet förutsäga att min syn på svenskarna som det utan någon jämförelse mest degenerade och efterblivna folket bland alla folk i i-länderna lär i alla fall förbli orubbad, precis som varje dag hittills de senaste årtiondena, oavsett utveckling. Jag menar, vilket av alla tänkbara scenarion får inte de regimlojala PK-svenskarna att framstå som antingen gravt efterblivna, psykotiska eller som psykopatiska lögnare och hycklare? Att de under det ökande våldet och samhällshaveriet fortsätter med sin PK-förnekelse? Eller att enskilda våldsdåd får dem att helt ändra uppfattning, trots att det handlar om enskilda fall som var rätt förväntade, som av naturliga skäl har förutsetts av flera som de naturliga konsekvenserna av den förda svenska politiken, samt trots att exakt samma PK-svenskar har i ett par årtionden antingen deltagit i, eller åtminstone applåderat, att man har använt offentliga medel för att förfölja och bestraffa många av de som påpekat eller varnat för att den förda politiken kommer att få dessa konsekvenser?

Jag tror inte att det kommer att påverka stödet för PK-linjen i negativ riktning, tvärtom. Media kommer att ta detta som ett bevis för att den striktare invandringspolitiken driver människor till desperata handlingar. Mannen hade familjen i Uzbekistan och kunde inte tjäna ihop nog för att få ta hit dem. Tårdrypande spaltmeter kommer att skrivas om detta stackars oskyldiga offer som drevs till vansinne av det fascistiska Sverige...
Citera
2017-04-08, 06:49
Medlem
Det går inte att göra något åt Sverige. Medias och politikers och myndigheters systematiska förstörelse av Sverige i minst 30 år är här för att stanna, och bli värre.

Märk väl: det är väljarna som givit sina ombud i Riksdagen mandat till vanstyret i 30 år.
Om väljarna insett faran i tid och röstat för Sverige istället, hade media av självbevarelsedrift och populism – finns inga större populister och flockfolk än journalister – ändrat sin agenda i enlighet därmed.

Vad skall de folkvaldas ombud i riksdagen göra nu? Riva upp medborgarskap i organiserad form och utvisa en masse?
Svenska folket har röstat fram vårt nya Sverige och får nu erkänna sin farlighet och skuld.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2017-04-08 kl. 06:51.
Citera
2017-04-08, 06:55
Medlem
pinger99s avatar
Jag tror inte att det här kommer att gynna allianspartierna.

Allianspartierna har under flera år inte bara ignorerat signalerna, utan också motverkat alla som velat ha ordning och reda i invandringspolitiken.
Som grädde på moset tillsatte man Mona Sahlin som nationell samordnare mot våldsbejakande extremism.

Jag är övertygad om att socialdemokraterna nu är livrädda för väljartapp till SD, och att det kommer att märkas på helgens kongress.
Citera
2017-04-08, 07:02
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Ett är säkert, det kommer mera - tunnelbanan är ett hett tips, ur ett överlevnadsperspektiv skulle jag avråda från folktäta platser.

Allt handlar om resurser och prioriteringar. PK-politruker som brummar iväg i sina bilar från sina lugna - och av polisen skyddade! - villaområden till sommarstugan på landet, efter att ha utfört sitt "arbete" hemma, behöver inte fundera på sådant. De knegare som inte råkar äga en bil (eller ens körkort), som åker kollektivt genom centrala Stockholm till sina jobb från sin förort som statsmakten har lämnat i de kriminellas och islamisternas händer ("för att inte söka konfrontation", som polisledningen brukar säga när polisen avlägsnar sig vid upploppen och de omfattande bränderna), har nog svårare att göra den prioriteringen.

Dessutom är och förblir nog sannolikheten avsevärt större att en själv blir av med livet under ett personrån, en misshandel och/eller en våldtäkt, åtminstone om man nu efter jobbet får gå hem från tunnelbanan i en av dessa mindre gemytliga förorter, än att man skulle bli dödad under en större terroristattack. Ja, som sagt, om man nu är en knegare som bor i en förort och reser kollektivt till sitt jobb. Risken för att en PK-politruk ska utsättas för detta i sin bil mellan hemmet och sommarstugan är väl klart mindre.

Notera även hur de flesta realistiska sätt för en sådan knegare att skydda sig bestraffas av svenska staten, t.ex. att snabbt skaffa sig ett handeldvapen för att bära med sig som personligt skydd för både en själv och ens närmaste. Desto mer vanliga, skötsamma medborgare utsätts för våld, desto hårdare blir lagstiftningen mot de som väljer att försvara sig. Inte minst senaste regeringen har varit het för att införa hårdare straff för illegala vapen som folk kan tänkas använda sig av för att skydda sig mot importerade kriminella klaner, jihadister, livsstilskriminella m.fl., i samma mån som man inte är het för att sluta importera kriminella klaner, jihadister, livsstilskriminella m.fl. Inte minst är det värt att notera hur just laglydiga medborgare kan få väldigt hårda straff för innehav av t.ex. skjutvapen utan licens, medan tunga kriminella som använder dem för att skjuta hej vilt omkring sig kan helt slippa straff för innehavet tack vare straffrabatten. Av samma anledningen har man inte heller haft lika bråttom att lagstifta mot handgranater, då det är ett vapen som i första hand används av kriminella och islamister, inte av vanliga medborgare som försöker försvara sig själva och sina närmaste.
Senast redigerad av Europe 2017-04-08 kl. 07:07.
Citera
2017-04-08, 07:07
Medlem
Det finns ingen svensk gemenskap och det kommer inte finnas heller. Svenskar har alltid legat i krig med sina egna landsmän tycker jag. Det ska klagas nedåt hela tiden och aldrig uppåt. Det ska gnällas på "white trash" det ska gnällas på arbetarklassen.

De enda som slår och vågar slå uppåt är ju arbetarklassen. nej och nu när invandringen är här som folk varnat för sedan 80-talet så ska alla komma med "gemenskap"
Vart var gemenskapen 2014? Jag blev bara bespottad på för att rösta SD då vilket var mitt första röstberättigade år, och nu kommer kappvändare och talar om "Gemenskap" och SD 2018?!?!

Naej jag har tappat hoppet om mina egna landsmän. Ett land som ska vara besatt av klassklyftor och pengar är värt att gå under för att stiga på nytt åter igen.
Ni fåtal äkta svenska som finns kvar i detta land, all heder till er! <3
Senast redigerad av Stigvandrare 2017-04-08 kl. 07:20.
Citera
2017-04-08, 07:07
Medlem
MrSokratess avatar
Inte otänkbart att terrordådet gynnar S i opinionen.
Det statsbärande partiet brukar gynnas efter nationella katastrofer.
Statsministern framstår mer som en landsfader.
Citera
2017-04-08, 07:11
Bannlyst
Killen har 4 barn som ser ut att må bra- arbete i Sverige som snickare ser rätt lyckliga ut.
Överallt i Sverige idag har vi liknande familjer som lämnar sina barn på dagis-Där vi intalat oss -De kan bli svenskar detta är nog bra Löwen vill oss väl mångkultur är bra för alla.
Nog känns det olustigt när man inte kan se på en människa om han är terrorist-han dricker inte knarkar inte saker som vi förr kunde se en farlig misslyckad person i Sverige-Nu står han där med sina vackra barn.-Kan vi lita på barnen har han smittat dem med sina åsikter? Hur länge ska vi som Löwen säger vi kommer aldrig va rädda eller sluta oss-Hur länge kommer löwen säga så -tills han blir avsatt-Vågar vi ha massinvandring när det sker sånt här-det finns 2 lösningar-Gigantisk övervakning av varje människas åsikter-allt för att commersen ska kunna fortsätta allt i globalisternas tankevärld. Mer ska säljas för ett fåtal i toppen ska tjäna mer-Mer fattiga i Sverige skall komma till oss för att leva på vår standard för att globalisterna ska få mer lån till sina bankmaffias. Nätverk med terrorister maffiosos ska exploatera våra barn -Vi Vita kommer dö ut. Bruna o svartas makt kommer gradvis stiga tills de helt tar över men då är de ansvariga sedan länge döda på sina lyxresorter i söderhavet. Ändå står vår ledare där att allt ska fortsätta som förut-tyvärr kommer mer o mer terror inträffa -vi måste göra ett vägval-stoppa invandringen och skicka tillbaka dem-sluta att gå globalisterna som wallenberg busch rootschilds väg-Sverige åt svenskarna var rätt-Polisiär övervakning o totalitärt styre är det som kommer som ett brev posten-Stoppa invandringen och börja skicka hen dem är enda lösningen. Globalisterna kan bygga upp deras länder istället för att bomba sönder deras länder o locka dem hit.

Vi har sett en våldspiral med mord och gruppvåldtäckter i många år-Våra ledare som arbetar för globalisterna hellre än sitt folk. Folkslagen som kommer hit vill inte leva sida vid sida de vill ha pojkar bak i bussen o tjejer fram de vill ha mindcontroll i böneskolor och slöjbeklädda kvinnor-Dags att stoppa o skicka hem med start idag. Tyvärr kommer det inte hända.

Makten som äger båda sidorna är förberedda på inbördeskrig eller liknande. De sitte redan på vapnen chippen som blir nästa steg i att tjäna pengar på oss. Vårt land kommer nog bli som Annie Lööf ville 30-40 miljoner inom några år. Här ska pengar göras tänker globalisterna-Först tjänar bankglobalistero matglobalister sen kommer deras brorsor in o säljer övervakningsprylar till staten Vi betalar hela tiden Vi betalar hela tiden..............
Senast redigerad av janostortan 2017-04-08 kl. 07:21.
Citera
2017-04-08, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Inte otänkbart att terrordådet gynnar S i opinionen.
Det statsbärande partiet brukar gynnas efter nationella katastrofer.
Statsministern framstår mer som en landsfader.

Aldrig i hela mitt liv att jag kommer se någon gelik i 8-klövern som en landsfader.
Citera
2017-04-08, 07:19
Medlem
Rasseltasss avatar
Jag tror att åsikterna om globalism och mångkultur kommer att förändras på ett fundamentalt sätt efter det här. Allt fler kommer att lyckas att lägga ihop ett plus ett och dra följande slutsats:

Citat:
Det är politikernas fel att vi alla i Sverige nu är måltavlor för terrorister. Man har svikit det mest grundläggande uppdraget för staten: att skydda medborgarna. Man har öppnat gränserna och släppt in folk som hatar västvärldens livsstil. Nu har några fått betala det ultimata priset för denna öppenhet.

Jag blir förbannad på dem som säger att vi inte ska låta oss påverkas. Säg det till de anhöriga!! Nonchalansen för förlusten av människoliv är svinaktig.

Politikerna har släppt in hatet. Nu har de bara beklaganden att komma med. Det borde man tänkt på innan man öppnade gränserna för den omvärld som alltid varit brutalare, osäkrare och otryggare än Sverige och Europa.
http://erixon.com/blogg/2017/04/andra-gangen/
Citera
2017-04-08, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Jag tror att åsikterna om globalism och mångkultur kommer att förändras på ett fundamentalt sätt efter det här. Allt fler kommer att lyckas att lägga ihop ett plus ett och dra följande slutsats:

http://erixon.com/blogg/2017/04/andra-gangen/

joo men jag vill inte höra ett ord om "Gemenskap" från kappvändare, jag ser inget gemensamt med dem.
Citera
2017-04-08, 07:30
Medlem
Iljusins avatar
Sverige är fortfarande ett land som vid en jämförelse är och har varit väldigt förskonat från terrorism. Jag tänker på vad som drabbat Ryssland, UK, Frankrike och Norge för att ta några exempel i Europa. Går man utanför Europa så blir detta ännu tydligare .

Hotbilden har sen ökat under senare år men det beror snarare på att Sverige låtit sig dras in i konflikter i Mellan Östern och Afghanistan än flyktingkrisen 2015.

SD kommer säkert att göra allt för att splittra landet precis som de gjort tidigare men jag tror inte det här kommer att påverka opinionen på sikt. De flesta svenskar vill leva i ett öppet och demokratiskt samhälle och lär inte låta sig luras av deras svartmålning av Sverige.

Iljusin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in