2017-04-07, 23:53
Medlem
Chimichangas avatar
Jag hade inte läst den här tråden när jag postade liknande tankegångar.

Återigen vägrar man prata om det egentliga problemet och för fram en agenda om ännu mer tolerans och "hatet får inte segra"-dynga som skickar oss djupare ner i skiten. Någon måste någon gång få stort gehör för att prata om verklighetens problem, även om det handlar om obekväma sanningar och sånt "medvetna" höginkomsttagare i innerstan inte vill höra.
Citera
2017-04-07, 23:53
Medlem
_Dante_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Hur kommer detta nu påverka det svenska samhället och den svenska politiken? Kommer de vanliga svensson som röstat Mp c fi S V att påverkas med deras synsätt? Hur kommer detta påverka Sverigedemokraterna samt svensk nationalism? Hur kan Löven hantera detta? Ja många saker att diskutera, men hur tror ni detta kommer påverka samhället och politiken?

Antagligen beordras det väl om en demonstration mot rasism nån nära dag här framöver så att "naiv-svenskar" ska fortsätta krama cancersvulsten som frodas och växer globalt....
Citera
2017-04-07, 23:56
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
På kort sikt... hur tror Flashback, att dådet påverkar socialdemokraternas kongress, som börjar imorgon?

Om dådet är, eller misstänks vara, en konsekvens av svenska politikers ansvarslösa invandringspolitik, kommer det att kunna påverka/dämpa stridsviljan hos de kongressdeltagare, som vill ha en återgång till det tidigare regelverket?

Nej, absolut inte. Budskapet kommer vara "ondskan kan aldrig stoppa godheten". De är sektmedlemmar och motgångar är bara prövningar av tron.
Citera
2017-04-07, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungensGrabbar
Din poäng uppfattas nog av politiker som subtil, alla vi andra ser den glasklart och skrattar i sarkasm runt matbordet!

BRA!

Ps.
Älskar min G43 som jag bär på mig varje vaken timme.
Ds.
Senast redigerad av CaptainMagenta 2017-04-08 kl. 00:02.
Citera
2017-04-07, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
SD kommer öka, något annat vore otänkbart.
Kortsiktigt kanske men så småningom fattar folk att politiska partier som SD som lever på att sprida hat och osämja inte är av godo för Sverige. Jag tror att detta dåd inte skulle ha inträffat utan SD's alltför flitiga och allmänt hjärndöda propaganda mot Sverige.
Citera
2017-04-08, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haringetliv
Det är intressant att hela mediedrevet är eniga: Det här dådet kommer inte oväntat.

Varför är detta intressant? Jo, för att det är precis som att ALLA helt plötsligt kan dra ett logiskt samband mellan massinvandring och risk för terrordåd.

Alla som röstat för denna politik har ett indirekt ansvar för det här dådet. Jag hoppas ni ser er i spegeln och inser vad ni åsamkat Sverige. Landsförrädare.

Jag hoppas innerligt att alla skadade och döda röstade rött. Det hade varit en liten tröst i denna mycket svåra stund. Det går inte att tycka synd om eller sörja de som får smaka på sin egen medicin. Hunden däremot, den är direkt oskyldig, så RIP på dig stackars hund.
Smaklöst och skadeglatt inlägg. De stora landsförrädarna i Sverige är SD och dess svans som väldigt länge gått och hoppats att ett sådant här dåd ska ske. Är ni nöjda nu?
Citera
2017-04-08, 00:00
Medlem
KungensGrabbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Kortsiktigt kanske men så småningom fattar folk att politiska partier som SD som lever på att sprida hat och osämja inte är av godo för Sverige. Jag tror att detta dåd inte skulle ha inträffat utan SD's alltför flitiga och allmänt hjärndöda propaganda mot Sverige.

Tror du verkligen det?
Citera
2017-04-08, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungensGrabbar
Tror du verkligen det?
Ja.
Citera
2017-04-08, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainMagenta
Här kommer ett par tips på vilka han kan börja att försöka klämma åt:

#1. Landsförrädaren Fredrik Reinfeldt

#2. "30Miljoner Invandrare Till Sverige" Annie Lööf

#3. Åsa "Total Idiot" Romson & Gustav "Frigolit" Fridolin

#4. Stefan "Svetsaren" Lövén

#5. Anders "Jag Vill Vara Poppis" Ygeman

#6. Dan "Knulla i Bangkok" Eliasson

#7. Peter "Inga Vapen Till Svenskarna" Thorsell

Dessa är bara några av de som bär huvudansvaret för det som hände i Stockholm idag, men som sagt en bra start!

Absolut, den officiella planen ligger på internationell nivå åt en liten klick som tjänar på detta till en större otäckare vision. Eliten vill framkalla ett hat mot muslimer och islam nu, missförstå mig inte fel nu då jag också är emot mångkultur och Islam etc.

Saken är den att de vill tvinga fram en konflikt för att sedan komma in som falska "räddare" för att fortsatt gå igenom med sin vridna plan. Det som det sovande folket vägrar inse är att det riktiga hotet kommer inifrån bland höga positioner, samt svek från egna led.

Men att enbart skylla på islam och inte blicka inåt i landet samt uppåt är som att bota huvudvärken genom att kapa av huvudet. Islam och massinvandringen är symptomen på sjukdomen men inte grundbulten i sjukdomen.
Citera
2017-04-08, 00:03
Medlem
hydrols avatar
Citat:
Ja.

Spännande. Kan du utveckla ditt resonemang ytterligare?
Citera
2017-04-08, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stigvandrare
Absolut, den officiella planen ligger på internationell nivå åt en liten klick som tjänar på detta till en större otäckare vision. Eliten vill framkalla ett hat mot muslimer och islam nu, missförstå mig inte fel nu då jag också är emot mångkultur och Islam etc.

Saken är den att de vill tvinga fram en konflikt för att sedan komma in som falska "räddare" för att fortsatt gå igenom med sin vridna plan. Det som det sovande folket vägrar inse är att det riktiga hotet kommer inifrån bland höga positioner, samt svek från egna led.
Det sovande folket i Sverige röstar uppenbarligen på SD.
Citera
2017-04-08, 00:04
Medlem
KungensGrabbars avatar
Citat:
Smaklöst och skadeglatt inlägg. De stora landsförrädarna i Sverige är SD och dess svans som väldigt länge gått och hoppats att ett sådant här dåd ska ske. Är ni nöjda nu?

Vad fan säger du??
"Svansen" som du kallar det för har ju varnat för just detta. Och nu försöker du vända det till att vi frammanat detta och bör känna skuld? Du bör ju vakna nu grabben, snacka om att leva in i förnekelse in i det sista feministjävel!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in