2017-04-07, 17:45
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickuz
Sluta drömma. Det politiska läget kommer knappast att förändras.

Ta Tyskland och Frankrike som exempel. Där har muslimerna redan spillt hur mycket blod som helst, men ändå fortsätter en majoritet av båda ländernas befolkning att stötta politiker och partier som är skyldiga till den här utvecklingen.

D.v.s, folk fortsätter att rösta på massinvandring, och s.k "medmänsklighet".

Europa har ingen ryggrad och kommer att gå sitt öde till mötes, helt utan större större motstånd.

Svenskar är mer modiga och hårda än Tyskar och Fransmän.
Citera
2017-04-07, 17:46
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av System-kollaps
F A C K E L T Å G emot R A S I S M och F A S C I S M kommer hållas efter detta dåd.

Alla riksdagspartier utom det riksdagsparti som av vår Socialdemokratiska Statsminister och Finansminister kallats för "fascister" kommer gå med i detta stora fackeltåg emot "främlingsfientlighet" och emot "nazism".

Just nu säger "terrrorforskare" herr Hans Brun i SVT1 att det som hänt i Stockholm City idag KAN VARA ett dåd av "högerextrema" eller av en "fyllskalle" (exakt citat av herr Brun).

En False Flag, på Fyllan, för att misstänkliggöra våra fredsälskande islamister?

När, skall Sverige äntligen vakna?

Han inte bara heter Brun i efternamn. Han tänker med brunögat också!
Citera
2017-04-07, 17:52
Medlem
arakas avatar
Sossarnas lansering av sin nya plan att stoppa SD är hur som helst riktigt vältajmad, https://www.svd.se/anpassning-eller-konflikt--sa-strider-s-om-kampen-mot-sd/om/s-kongressen-2017

Lycka till med den........
Citera
2017-04-07, 17:54
Medlem
KungensGrabbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparbergaren
SD 2018 90%. de 10 % som är kvar kan dra åt helvete ut ur landet

Ganska bra sagt imo, men procentsatserna har du eventuellt fått om bakfoten. Vill minnas att det var 13 / 87 sist jag var i Sverige. Dvs 87 % Sverigehatare.

Om du har rätt i att SD får 90% 2018, och varje arab tar med sig 2 miljöpartister och far åt helvete, så kan jag tänka mig att söka svenskt medborgarskap. Eventuellt är jag villig att osäkra mina vapen och hjälpa er på traven om utfallet skulle bli 80/20. Lycka till Sverige!
Citera
2017-04-07, 17:58
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Mycket intressant och se. Detta är fan sista chansen. Öppnar inte folk ögonen nu är landet TOTALT förlorat för all framtid. Då är människor så jävla hjärntvättade att dem aldrig kommer öppna ögonen.
Citera
2017-04-07, 17:59
Medlem
Grodan Löfven kommer säkert att lugna oss med "Vi har alltid haft problem med lastbilar som har ihjäl människor i Sverige ", så har han ju sagt till exempel om våldtäktsvågen, festivalövergreppen, rån, mm.
Citera
2017-04-07, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Risig
På tv4 pratar man redan om att vi inte ska reagera alls, bara fortsätta som vanligt.
I sak har de rätt. Terror har ett enda syfte. Att få statsmakten att förtrycka sina egna invånare så mycket att de vänder sig mot statsmakten. Med andra ord, inga förändringar, eller minskade integritetstrång, alltså motsatt effekt till vad terrorn har för syfte, är "rätt" väg att gå.
Så blir det naturligtvis inte. FRA och SÄPO kommer ges ökade befogenheter att samarbeta, och avlyssna det Svenska folket. Samtidigt kommer man helt blunda för riskerna med bristfällig ursprungskontroll av folket som kommer hit.

Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Mer övervakning är givet. Det har traditionellt alltid ökat efter terrorattacker. Processen och utredningen kring hemlig dataavlyssning kommer påskyndas.
Ja, tyvärr så verkar politiker inte riktigt ha fattat att det är hela poängen med terror. Varför man låter terroristerna diktera ens val, är för mig helt obegripligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Kopparbergaren
SD 2018 90%. de 10 % som är kvar kan dra åt helvete ut ur landet
Det hoppas jag verkligen inte. Folk röstar på SD för att de kraftigt annonserar sin flyktingpolitik, men folk glömmer att SD är så mycket mer. Jag är verkligen inte intresserad av ett rasistiskt KD i ensamt styre. Sharia lagar är fel, oavsett vems gud de baserar sig på. Kyrkan och staten har inte i samma bransch att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av HanDuSer
Det som chockar mig är att det sker i Sverige. Vi har aldrig varit delaktiga i krigen som skapat dagens terrorsekter. Bara bidragit med stöd åt utsatta.
Milde tid... Om svensk "fredsbevarande styrka" försvarar ett målområde, så ses de som fiender, så spelar det ingen roll vad media hävdar är orsaken till att vi skickat ned styrkor där. Och med tanke på att vi haft trupper lite överallt de senaste decenniet, torde det inte komma som en överraskning att vi ses som fienden av många. Vi har bara varit lägre prioriterade än andra, större länder, som deltagit mer aktivt.
Jag är dock inte helt övertygad om att det här har anknytning till varken eller. Det är troligare att det här är ett utslag av misslyckad integration, och en "hämnd" mot samhället, som straff för en eller annan oförrätt. Men det är ju en ren gissning. I så fall kommer det ju sluta med samma sorts snyftare som vanligt. Den stackaren hade ju fått sin ålder uppskriven, eller fått sin asylansökan avslagen, det är ju synd om honom för att ditten eller datten, och det är ju inte hans fel att han tog livet av sig / andra. Media, fy fan.
B!
Citera
2017-04-07, 18:10
Medlem
För nån månad sen publicerade regeringen "fakta" om migration och brott i Sverige. Där det bland annat stod:

Citat:
Claim: "Sweden had its first islamic terrorist attack not so long ago"
Facts: The only known attempt at such an attack was in 2010. No one was harmed but the attacker.

källa: https://archive.fo/KSE9L

Nu är det borttaget om man kollar på orignal URL:en.

http://www.government.se/articles/2017/02/facts-about-migration-and-crime-in-sweden/

Någon som vet när det togs bort och varför? Är det på grund av terrordådet? Kan det ses som en bekräftelse från regeringens sida att sverige har blivit utsatt för islamistisk terror?
Citera
2017-04-07, 18:21
Medlem
Hur det kommer påverka?
Inte ett jävla dugg, är jag rädd. Mongolska jävla våldtäktsbarn kommer fortgå med sin propaganda, "inte alla muslimer..." etc. Dom har en agenda, den kommer dom fortsätta att följa.
Citera
2017-04-07, 18:29
Medlem
Fizzlors avatar
Svenskar är hjärndöda.

Ge det max två veckor så är det hela glömt. Fokus kommer ligga på "det ökande muslimhatet i samhället".

När en mor och hennes son blev brutalt knivmördade på IKEA av en asylsökande svartskalle tog det vad, ett par dagar innan allt var lugnt.
Citera
2017-04-07, 18:31
Medlem
Pfaltzs avatar
Jag tror Fi kommer att öka sin redan stora väljarbas i Stockholm. Enligt all logik borde det vara så.
Citera
2017-04-07, 18:33
Medlem
ekerilars avatar
Det beror lite på. Gör Löfven inte bort sig fullständigt kommer han att bli en samlande faktor i det här. På längre sikt har det ingen påverkan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in