Citat:
Ursprungligen postat av
Risig
På tv4 pratar man redan om att vi inte ska reagera alls, bara fortsätta som vanligt.
I sak har de rätt. Terror har ett enda syfte. Att få statsmakten att förtrycka sina egna invånare så mycket att de vänder sig mot statsmakten. Med andra ord, inga förändringar, eller minskade integritetstrång, alltså motsatt effekt till vad terrorn har för syfte, är "rätt" väg att gå.
Så blir det naturligtvis inte. FRA och SÄPO kommer ges ökade befogenheter att samarbeta, och avlyssna det Svenska folket. Samtidigt kommer man helt blunda för riskerna med bristfällig ursprungskontroll av folket som kommer hit.
Citat:
Ursprungligen postat av
pf10
Mer övervakning är givet. Det har traditionellt alltid ökat efter terrorattacker. Processen och utredningen kring hemlig dataavlyssning kommer påskyndas.
Ja, tyvärr så verkar politiker inte riktigt ha fattat att det är hela poängen med terror. Varför man låter terroristerna diktera ens val, är för mig helt obegripligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kopparbergaren
SD 2018 90%. de 10 % som är kvar kan dra åt helvete ut ur landet
Det hoppas jag verkligen inte. Folk röstar på SD för att de kraftigt annonserar sin flyktingpolitik, men folk glömmer att SD är så mycket mer. Jag är verkligen inte intresserad av ett rasistiskt KD i ensamt styre. Sharia lagar är fel, oavsett vems gud de baserar sig på. Kyrkan och staten har inte i samma bransch att göra.
Citat:
Ursprungligen postat av
HanDuSer
Det som chockar mig är att det sker i Sverige. Vi har aldrig varit delaktiga i krigen som skapat dagens terrorsekter. Bara bidragit med stöd åt utsatta.
Milde tid... Om svensk "fredsbevarande styrka" försvarar ett målområde, så ses de som fiender, så spelar det ingen roll vad media hävdar är orsaken till att vi skickat ned styrkor där. Och med tanke på att vi haft trupper lite överallt de senaste decenniet, torde det inte komma som en överraskning att vi ses som fienden av många. Vi har bara varit lägre prioriterade än andra, större länder, som deltagit mer aktivt.
Jag är dock inte helt övertygad om att det här har anknytning till varken eller. Det är troligare att det här är ett utslag av misslyckad integration, och en "hämnd" mot samhället, som straff för en eller annan oförrätt. Men det är ju en ren gissning. I så fall kommer det ju sluta med samma sorts snyftare som vanligt. Den stackaren hade ju fått sin ålder uppskriven, eller fått sin asylansökan avslagen, det är ju synd om honom för att ditten eller datten, och det är ju inte hans fel att han tog livet av sig / andra. Media, fy fan.
B!