2017-04-07, 23:34
Medlem
J0RDGUBBEs avatar
Skulle vara spännande med en opinionsundersökning kommande verkor, tror ni någon media har mage nog att genomföra en? Eller är de oroliga för ett resultat där sympatierna för SD eventuellt är betydligt högre än tidigare?
Citera
2017-04-07, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhileasF
Blir intressant att följa hur rättsväsendet hanterar detta. Norge hade ju uppenbara problem efter Breivik att utdöma ett moraliskt riktigt straff. För Sverige är detta nytt och det blir ett prejudikat hur detta ska bedömas i existerande lag. Här kommer många ha synpunkter och jag tror att det kommer debatteras livligt att straffet blev fel.
Det här kommer att straffas ungefär som när man gav sig på killen som knivade 2 på IKEA. Man kommer inte dra till med ett vettigt straff. Men egentligen, vad ÄR ett vettigt straff. Livstid, utan möjlighet till avkortning?
Vill vi verkligen bekosta den här individens liv i 50-70 år?

Ett kortare tidsbestämt straff, och utvisning, är ju ett skämt. Dels för att utvisningen säkert inte kommer genomföras, man hittar på något hjärtevärmande skäl till att man ska få stanna, och även om det utförs, så tar han ju sig bara in i Sverige igen.
Citera
2017-04-07, 23:36
Medlem
wwrs avatar
Enligt min mening är orsaken till terrordådet med största sannolikhet att Sverige skickar stridande förband till de muslimska länderna Afganistan och Irak. Svenska medier har tvingat regeringen till detta.

Om vi inte deltagit i dessa idiotiska krig, hade terrorattacken sannolikt inte skett. Men att hoppas på en ändring där är nog att hoppas på för mycket.
Citera
2017-04-07, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
På kort sikt... hur tror Flashback, att dådet påverkar socialdemokraternas kongress, som börjar imorgon?

Om dådet är, eller misstänks vara, en konsekvens av svenska politikers ansvarslösa invandringspolitik, kommer det att kunna påverka/dämpa stridsviljan hos de kongressdeltagare, som vill ha en återgång till det tidigare regelverket?

Du tror alltför mycket om sjuklöverister.
Jag befarar snarare det motsatta,ett fackeltåg inom sossepolitiken.Gräsrötter som formar sina händer till hjärtan och skriker ut sin utopiska mångkultursorgasm.
Alltför många sossar har investerat alltför mycket i drömmen om det mångkulturella samhället.
De måste i denna tid komma med motkraft.
Jag förväntar mig alltmera burleska inslag och en i bästa fall fortsatt vankelmodig politik.
Citera
2017-04-07, 23:37
Medlem
Snapcounts avatar
Ett terrordåd är "ett terrordåd".

Det drabbar relativt få, men får massmedial uppmärksamhet som dominerar stugorna. Men..tror nog att folk generellt förändrar sitt valmönster främst vad de upplever, dvs deras vardag.

Det är där SD växer.

Likaså.., detta är det "första" lyckade terrordådet. Det kommer att bortförklaras i all oändlighet så att den religiösa extremismen blir bara till en parentes i bästa fall..
Citera
2017-04-07, 23:38
Medlem
NS_14s avatar
Mattias Karlsson:

Citat:
I egenskap av gruppledare för Sverigedemokraternas riksdagsgrupp så svär jag vid allt heligt att vi inte skall vila förrän alla till buds stående medel satts in i kampen mot de krafter som idag massakrerade våra oskyldiga landsmän och landsmaninnor mitt i hjärtat av vår huvudstad.

Varenda en av de fega satans mördare som stöttat och deltagit i detta vidriga dåd skall jagas ikapp och rättvisa skall skipas.

Sverige skall resa sig ur askan. Starkare och mer beslutsamt än någonsin om att inte backa en millimeter ifrån den kultur och de värden som mördarna vill förgöra.

Vi kommer aldrig låta oss kuvas!

https://www.facebook.com/mattias.karlsson.9889/posts/10154249524821097

Ord och inga visor. Återstår att se om handskarna kommer kastas och fortsätta vara kastade. För nu måste handskarna kastas. Inget mera dalt!
Citera
2017-04-07, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haringetliv
Det är intressant att hela mediedrevet är eniga: Det här dådet kommer inte oväntat.

Varför är detta intressant? Jo, för att det är precis som att ALLA helt plötsligt kan dra ett logiskt samband mellan massinvandring och risk för terrordåd.

Alla som röstat för denna politik har ett indirekt ansvar för det här dådet. Jag hoppas ni ser er i spegeln och inser vad ni åsamkat Sverige. Landsförrädare.

Jag hoppas innerligt att alla skadade och döda röstade rött. Det hade varit en liten tröst i denna mycket svåra stund. Det går inte att tycka synd om eller sörja de som får smaka på sin egen medicin. Hunden däremot, den är direkt oskyldig, så RIP på dig stackars hund.

Finns ett bra uttryck på engelska där jag tycker vi har en språklig lucka i svenska språket, "enablers".

Du har rätt i att det är de som röstat fram att vi ska ha massinvandring från skitkulturer som möjliggjort ondska som denna.

PÅMINN FOLK OM DET NÄR NI GÅR TILL JOBBET/FESTEN/WHATEVER
Citera
2017-04-07, 23:44
Medlem
Naknekejsarens avatar
En av tiotal exempel på sådana artiklar som nu ploppar upp:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8ardQ/det-ar-nu-vi-valjer-vilka-vi-ar

Citat:
Det dröjer inte många minuter efter den fruktansvärda attacken mot vår huvudstad förrän mejlen till mig börjar komma in.
”Era jävla pk idioter! Må fan ta era naiva vänstersvin!”, skriver Berit.
”Är ni nöjda nu era djävla PK-fascister på Aftonbladet, Expressen, Sydsvenskan, SVT etc...”, skriver Allan.
Berit och Allan har tydligt gjort sina val. De har valt hatet, de har bestämt sig redan innan de vet orsaken till attacken, innan de vet vem som utfört den eller motivet.

Berit och Allan är terrorismens starkaste supportar – för de gör exakt det som terroristerna vill.

Där ser man, jag är väl en berit och Allan och alltså terrorismens starkaste supporter då jag varnar för vad som händer när man tar in hundratusentals män från Mellanösterns helvete.

Det har ju dessutom visat sig att en asylsökare just blev tillfångatagen i Märsta, men det är visst jag, Berit och Allan som är problemet.
Citera
2017-04-07, 23:44
Medlem
Chimichangas avatar
Så här kommer de lägga upp det:

Det är hemskt det som sker i Europa och nu i Sverige. Vårt fria samhälle med vår öppenhet gör oss sårbara för attacker av det slag vi nu ser. Man kan aldrig skydda sig mot terrorn. I ett otryggare och osäkrare samhälle, så är det än viktigare att vi nu tillsammans tar avstånd från all form av extremism oavsett om den är av religiös eller politisk natur. Oavsett om den kommer från islamsk fundamentalism eller extremhögern. Det var underbart att se hur Stockholmarna öppnade sina hem för nödställda. Det är den mentaliteten som vi måste se mer av. Yada yada yada öppna ditt sinne, humanism, we shall overcome, demonisera inte islam, mörka krafter, främlingsfientliga spela i händerna yada yada yada.
Citera
2017-04-07, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Detta är vad som skrivs i varenda artikel i riksmedia efter alla stora terrorhandlingar i Europa. Om och om igen uttrycks detta som någonslags mantra.

Självklart används inte uttryck som "förvandlas till Mellansötern", man använder kodord som öppenhet, medmänsklighet och tolerans. Öppna samhället kommer vinna tillslut, blablabla.

Börjar vanliga människor se igenom denna mantra som billig propaganda kring hur de ska tänka kring och att vi måste acceptera ett Sverige där terrorhandlingar kommer allt mer höra till vardagen (olikt icke så "öppna" länder som Polen eller Tjeckien).

Andra lögner utropas; "Det är terroristernas mål att dela oss och att vi ska börja hata och misstro varandra", har fan aldrig hört terrrorister utropa sådana åsikter. Man hittar bara på från tom luft.

Mer intressant vore en artikel som tar upp hur vi tog in hundratusentals unga män från krigshärjade områden (där nästan varenda kotte bär på "extrema" åsikter och hämndbegär) eller hur vi har hanterat de där 300 ISIS-krigarna eller vad våra muslimska förbund och imamer lär ut för åsikter i våra förorter. Men icke. Det ska handla om hur viktigt det är för svenskar att stå upp för tolerans och öppenhet, mantrat ropas ut i megafon unisont av politiker och journalister och andra proffstyckare- samma jävla skit varenda gång terroristdåd inträffar.

Jag satt och funderade lite om samma tankegång som dig, vad jag kom fram till efter haft en mer och mer pessimist tilltro till politik som nu förs fram och dess baksidor.
Det som slår mig är inte hat mot politiker, journalister flyktingar mm. Farsan med familj fick lastbilen körande bredvid sig och kan vara chock, men att dom mår bra är det som spelar roll.

Vad ska politikerna säga ? Vad kan dom göra ? Det spelar ingen roll, dom kan rabbla samma sak om och om det finns inga lösningar. Så ja det är bara rabarber dom kan komma med. Folk blev less idag. Detta är ju ett jävla världsproblem som vi inte blir kvitt nu. Det är vår vardag.

Så på.din fråga säger jag. Man kan inte säga annat. Vi måste enas ta tag i problemen och gå vidare, det finns inget annat. Kanske ett uppvaknande är att vänta. Om vi inte ständigt gräver oss djupare ner i våra skyttegravar.
Citera
2017-04-07, 23:47
Medlem
KungensGrabbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
På kort sikt... hur tror Flashback, att dådet påverkar socialdemokraternas kongress, som börjar imorgon?

Om dådet är, eller misstänks vara, en konsekvens av svenska politikers ansvarslösa invandringspolitik, kommer det att kunna påverka/dämpa stridsviljan hos de kongressdeltagare, som vill ha en återgång till det tidigare regelverket?

Kongressen kommer givetvis att jobba vidare med att försöka förena folk kring detta, och därefter finna förståelse för att sedan utöva apati (de sista synderna i ett döende samhälle..) Man kommer att bygga hela ämnet kring orden "kärlek" eller "jämställdhet" är min gissning. Gärna referera till någon som blivit orättvist behandlad.
Vad menar du med det tidigare regelverket?
Citera
2017-04-07, 23:53
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Mattias Karlsson:

https://www.facebook.com/mattias.karlsson.9889/posts/10154249524821097

Ord och inga visor. Återstår att se om handskarna kommer kastas och fortsätta vara kastade. För nu måste handskarna kastas. Inget mera dalt!

Samtidigt står Gustaf Fridolin och talar om "främlingskärlek" i Miljöpartiets presskonferens vilket SVT sänder delar ur. Ave, Miljöpartiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in