2017-04-07, 17:26
Medlem
SlagenSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Hur kommer detta nu påverka det svenska samhället och den svenska politiken? Kommer de vanliga svensson som röstat Mp c fi S V att påverkas med deras synsätt? Hur kommer detta påverka Sverigedemokraterna samt svensk nationalism? Hur kan Löven hantera detta? Ja många saker att diskutera, men hur tror ni detta kommer påverka samhället och politiken?

Inte mycket faktiskt. Svensson ser ingen mening med att bygga en massa murar och övervaka folket.

Det påverkar väll lika lite som självmordsbombaren 2010 dvs ingenting. flashbacksrasisterna får inge hjälp

/SS
Citera
2017-04-07, 17:28
Medlem
Mer övervakning är givet. Det har traditionellt alltid ökat efter terrorattacker. Processen och utredningen kring hemlig dataavlyssning kommer påskyndas.
Citera
2017-04-07, 17:29
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Förhoppningsvis gör Alliansen slag i saken och ordnar nyval. Ber om ursäkt för Reinfeldts politik och till SD och sen kör man en hård linje i framtiden.

Mer realistiskt så blir det nog inte mycket ändring. Man kommer hitta ursäkter för denna kamelryttare, han var psykiskt störd, en lone wolf, inget stort problem, glöm inte Breivik, det kunde lika gärna varit en SD:are, det är en mansproblem, arbetslösheten, för få lekparker i förorten etc.

japp man kommer relativisera bort detta in i absurdum precis som vanligt.

Tragiskt det som hänt men om 1månad så är alt glömt folk kommer inte vakna folk vänjer sig.
skulle någon tycka att det är en dålig ide med att importerar människor med en helt inkompatibel kultur som sedan får odla sin kultur helt fritt då det är rasistiskt att be dom ta seden ditt dom kommer, så kan man fortfarande kalla någon för rasist, ty det är mycket värre än mördare,

man låter hellre landet och ens barns framtid och det arv som de innan lämnade över till er försvinna som dammkorn i vinden.

så är det tyvärr.

som vanligt om det skulle visa sig vara en muslim så är han bara en ensam galning men när de gör nåt positivt så representerar de hela gruppen.

finns ingen gråzon alt är svart eller vit i sverige numera tycker jag ingen sansad debatt, islamisterna får fritt spelrum och representerar muslimska intressen i regering osv , jag skyller lika mycket på moderata muslimer som vill leva i detta landet som inte vågar stå upp mot islamisterna eller ge sig in i politiken för att försvara sina sekulära värderingar, de om några vet ju vad som väntar om islamisterna växer sig för stora, men de sekulära har ju anpassat sig så pass att de kanske som svensken numera är helt apatiska.
Senast redigerad av Rostiga.Sheriffbrickan 2017-04-07 kl. 17:32.
Citera
2017-04-07, 17:29
Medlem
Värdegrundskommunismen kommer väl att intensifieras.
Citera
2017-04-07, 17:32
Medlem
SD 2018 90%. de 10 % som är kvar kan dra åt helvete ut ur landet
Citera
2017-04-07, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Självklart kommer SD att öka, och detta förklaras i den här texten som jag just skrev bara för att skriva av mig:

"Jag är inte så ledsen. Jag är rasande. Jag har inte varit såhär pass arg på väldigt länge.

Det är lätt att säga att alla tankar går till offren och deras anhöriga, och visst tänker man på de stackarna, men det här är ett mycket större problem.

Jag hoppas att Stefan Löfven och Fredrik Reinfeldt vet att de har allt blod på sina händer. Allt. Varenda droppe. De har öppnat sina hjärtan så länge nu och avfärdat alla förnuftiga varningar som rasistiskt trams.

Det är fruktansvärt att de har varit tillåtna att driva Sverige till det här. Ingen hade behövt dö idag. Om Sverige inte hade gullat med terrorister så hade det här varit en otänkbar fantasi.

Snart kommer Löfven gå ut och fördöma gärningsmannen, men inget praktiskt kommer att hända. Tvärtom, han kommer vädja till människor med sitt prat om att det här är en enskild individ och att man inte ska låta detta bygga på främlingsfientligheten. Med det passiva skitsnacket så bygger han upp för ännu ett attentat. Fler människor ska dö. Frågan är inte om, frågan är när.

Tack så mycket, Stefan. Hoppas du är nöjd och sover gott."

Skulle tro att det är de inblandade terroristerna är svenskfödda som de tidigare terroristerna varit födda i landet/grannlandet dem attackerat. Att lägga skulden på Löfven och Reinfeld är fel vill jag tro.

Det som chockar mig är att det sker i Sverige. Vi har aldrig varit delaktiga i krigen som skapat dagens terrorsekter. Bara bidragit med stöd åt utsatta.

Skulle detta kunna vara ett snabbt svar på att Sverige tänker bojkotta religösa friskolor tro?
Citera
2017-04-07, 17:36
Medlem
Fackeltåg mot rasism är ju en självklarhet. På sikt leder detta till ökat väljarstöd för Sverigedemokraterna.
Citera
2017-04-07, 17:37
Bannlyst
Systembolaget är stängt över hela stockholm, svenskarna älskar att ta några öl på en fredag. Nu vaknar vi till på riktigt. No pun intended
Citera
2017-04-07, 17:38
Medlem
ZcD475s avatar
Förhoppningsvis öppnar fler människor ögonen och inser vad det "Nya Sverige" innebär. Fast troligtvis kommer inget hända alls bortsett från att nationalisterna skriker mer om hur stort hot islam är. Det kommer även explodera på facebook av personer som byter profilbild för att visa stöd för offren.
Citera
2017-04-07, 17:38
Medlem
Rickuzs avatar
Sluta drömma. Det politiska läget kommer knappast att förändras.

Ta Tyskland och Frankrike som exempel. Där har muslimerna redan utfört en rad av attacker och mördat en hel del människor. Men ändå fortsätter en majoritet av båda ländernas befolkning att stötta politiker och partier som är skyldiga till den här utvecklingen.

D.v.s, folk fortsätter att rösta på massinvandring, och s.k "medmänsklighet". Europa har ingen ryggrad, och kommer att gå sitt öde till mötes, helt utan större större motstånd.

Vad som kommer ske i Sverige är att #JagÄrHär får mycket att göra på Facebook.
Senast redigerad av Rickuz 2017-04-07 kl. 17:49.
Citera
2017-04-07, 17:44
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
SD ökar ca 4-5%.
Citera
2017-04-07, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Risig
Förmodligen ingenting. Mer bidrag till invandrarna kanske, mer gulligull. På tv4 pratar man redan om att vi inte ska reagera alls, bara fortsätta som vanligt. Dom har inte ens hunnit torka bort blodet än.

Vill sossarna vara kvar som parti passar det bra att agera. Vill och gör de för lite kan de räkna med att de tappar röster
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in