Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-03-24, 21:42
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Jag jobbar inte för något parti. Vad får dig att tro det? Bara för att man vill att det skall gå väl för SD i valet i år, innebär inte att man jobbar för SD.

Med ditt tankesätt skulle alla här inne jobba för AfS. Fast det kanske ni gör?
Var skrev jag parti? Hur svårt kan det vara att läsa en rad?
Citera
2018-03-24, 21:52
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Var skrev jag parti? Hur svårt kan det vara att läsa en rad?

Vadå vilka människor jag jobbar för?? Hur menar du?

Var ju en jävligt konstig fråga förstås.
Citera
2018-03-24, 22:10
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Men klistra in originalfrågan då, jag kan inte hålla på att leta igenom hela tråden.

Fattar inte vad du menar? Kanske är jag utvecklingsstörd?
Konstigt, för jag har ett fint jobb med ganska hyfsad lön. Och kan dessutom arbeta från andra länder, varför jag är mobil ifall "the shit hits the fan" här i Sverige, om du förstår vad jag menar.
Men jag kanske är utvecklingsstörd utan att veta om det. Det är ju också en möjlighet

Du skrev Citat::Man kan ju undra ifall vissa av er jobbar för V eller MP, eller F!?
VILL ni fortsätta driva Sverige ner i diket eller?
En sak om AfS kommer in, men skall vi nu slänga bort 3,9% i värsta fall, istället för att lägga det på det, just nu, säkraste kortet SD?

Jag skrev Citat:Jag jobbar för de etniska minoriteter som inte får komma till tals i MSM eller politiken.
Bland annat etniska svenskar och etniska ickesionistiska judar för att nämna några.
Vilka jobbar du för?
Citera
2018-03-24, 22:15
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Men klistra in originalfrågan då, jag kan inte hålla på att leta igenom hela tråden.
Till nästa gång kan jag tipsa om en liten klocka som lyser rött med siffror uppe till höger på din skärm som du kan klicka på. Behöver du inte gå genom tråden.
Citera
2018-03-24, 22:32
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Bara för skojs skull:

"– Vår strategi nu är röstmaximering. Att bli så stora att vi kan tvinga oss till ett inflytande, säger Åkesson till tidningen."

Exakt som jag menar.

Källa: https://nyheteridag.se/magdalena-andersson-kraver-att-fa-se-jimmie-akessons-hemliga-lista/
Citera
2018-03-24, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Man ska inte bry sig så mycket om partiprogram. AfS kommer inte få igenom platt skatt under vår livstid. Få som tänker rösta AfS gör det för att den frågan finns på programmet.

Socialdemokraterna ”vill” avskaffa monarkin och införa republik. Alltid lurar det någon ung fanatiker.

Skulle absolut hellre vilja ha en vald president som statsöverhuvud än den totalt kastrerade kungen!
T.om. i de länder med allra minsta makt för presidenten, står han över partipolitik och utser domare, ambassadörer och liknade högre statstjänstemän, som förväntas vara politisk obundna.

Kommer med all sannolikhet lägga min röst på AfS, då jag totalt skiter i den kastrerade kung Karl vilket fan nummer han än har!
Citera
2018-03-24, 22:56
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Du har kanske inte förstått mig helt. Vad jag menar är att invandringsvågen ifrån Balkan till en början blev mycket betungande men till min förvåning finner jag nu att människor i min krets från Serbien, Montenegro, Kroatien, Kosovo plötsligt går över till SD, AFS har dom ingen kännedom om men "Jimmie" är inarbetad. Dessa Juggar är mer Sverigevänliga "tror" jag än Svenskarna.
Naturligtvis vill jag ha stopp NU eller egentligen för länge sedan för invandring från Arabien och Niggro Africa.
Asyl kan sökas bara av människor i vårt närområde enligt min bestämda uppfattning. Detta måste SD trumma hela tiden. Trycka hårdare även på återvandring.
Jag är bekant också med en Irakier som hör och häpna tillhör SD och är aktiv här på orten. Varför drog jag upp det här med Kurder och Iranier? Uzbekier var ett misstag från min sida, men Kurder och Iranier som finns här gillar inte Araber och Negrer och kan mycket väl börja rösta på SD och för all del AFS.
Jag har själv vaknat sent som Sverigevänlig, lurad som jag var. Jag ser det inte som kört för Sverige. På sikt är kanske AFS bättre men inte inför 2018, jag tvivlar mycket starkt på att AFS får mer än 2% i detta valet och jag vill inte kasta bort min röst.

Jag respektera dina åsikter och tonen kan ibland bli hård här på nätet.
Dock tror jag inte du har ännu satt dig in var i skillnaden i öppen svenskhet som SD talar om, kontra identitetspolitik baserad på etnisk härkomst som jag talar om.

Det är en resa att sätta sig in i och tråden handlar om partiet AFS men när du nått slutmålet förstår du att öppen svenskhet är helt omöjligt då det går helt emot naturen.
Biologi är allt.
Öppen svenskhet är en utopi som går emot människans natur och samhällen som annammat altruism och extrem individualism...dör ut.

Jag har också bekanta från andra länder men det här handlar inte om individer, det handlar om gruppdynamik.

Som andra debattörer påpekat förstår jag inte påstårndet att man ”kastar bort sin röst” genom en röst på AFS...??
Hade SD haft 6-7%...då hade risken att rösta på ett annat parti och kasta bort sin röst varit övervägande.

Men SD är uppe i siffror som i vissa mätningar visar på att det inuläget är Sveriges NÄST största parti.
Hur kan 4% procent till ett andra invandringskritiskt parti...riskera att bli en ”bortkastad röst” kan du utveckla det resonemanget?
Måste SD vara det enda invandringskritsika partiet?
Vad för skillnad gör det om SD får 21% istället för 25%? Är det avgörande för vår bräckliga svenska demokrati?

Varför kan andra europeiska länder ha flera invandringskritiska partier, Italien och Ungern m m, men inte Sverige?
Samt har SD verkligen gjort sig värdiga att inneha monopol i Riksdagen som enda invandringskritiska parti?

SD kommer framöver vara partiet för den stora massan medan AFS kommer vara partiet för den intellektuella, tänkande individen och invandringskritiken.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2018-03-24 kl. 23:13.
Citera
2018-03-24, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Du skrev Citat::Man kan ju undra ifall vissa av er jobbar för V eller MP, eller F!?
VILL ni fortsätta driva Sverige ner i diket eller?
En sak om AfS kommer in, men skall vi nu slänga bort 3,9% i värsta fall, istället för att lägga det på det, just nu, säkraste kortet SD?

Jag skrev Citat:Jag jobbar för de etniska minoriteter som inte får komma till tals i MSM eller politiken.
Bland annat etniska svenskar och etniska ickesionistiska judar för att nämna några.
Vilka jobbar du för?

3,9% extra på SD spelar väl ingen större roll? Om de får 20 eller 23,9% gör ingen skillnad politiskt sett.

Däremot innebär 3,9% på AFS, ett parti grundat i mars under valåret och som i media beskrivs som "högerextremt", som inte får partistöd och inte har vallappar, en rejäl näsbränna på de etablerade partierna, inkl SD...

Får man över 2,5% så får man partistöd vilket kommer bli ungefär 300 000 kr (FI fick det).
Får man över 1% så får man vid nästa val sina valsedlar utlagda gratis.

Sen handlar det ju om framtiden. Vilket Sverige vill man ha. Vill man ha det Sverige som AFS förespråkar så röstar man lämpligen på AFS. Tycker man att SD är ett korrupt pajasparti men håller med deras politik så är AFS också lämpligt.

Sen tänker jag också personligen att jag skulle kunna tänka mig engagera mig politiskt, men då är SD inget alternativ pga deras partikultur och deras policy att utesluta dem som säger något "rasistiskt" (vilket jag gjort massor av). Så jag ser SD som en nödlösning, medan jag däremot sympatiserar med AFS, efter att ha läst deras partiprogram.

I slutändan anser jag att det är viktigast man röstar på det parti man sympatiserar mest med. Gör man inte det kan man aldrig få till någon förändring. Sen tar det förstås längre tid att rösta på småpartier, innan de får inflytande.
Citera
2018-03-24, 23:06
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
3,9% extra på SD spelar väl ingen större roll? Om de får 20 eller 23,9% gör ingen skillnad politiskt sett.

Däremot innebär 3,9% på AFS, ett parti grundat i mars under valåret och som i media beskrivs som "högerextremt", som inte får partistöd och inte har vallappar, en rejäl näsbränna på de etablerade partierna, inkl SD...

Får man över 2,5% så får man partistöd vilket kommer bli ungefär 300 000 kr (FI fick det).

Sen handlar det ju om framtiden. Vilket Sverige vill man ha. Vill man ha det Sverige som AFS förespråkar så röstar man lämpligen på AFS. Tycker man att SD är ett korrupt pajasparti men håller med deras politik så är AFS också lämpligt.

Sen tänker jag också personligen att jag skulle kunna tänka mig engagera mig politiskt, men då är SD inget alternativ pga deras partikultur och deras policy att utesluta dem som säger något "rasistiskt" (vilket jag gjort massor av). Så jag ser SD som en nödlösning, medan jag däremot sympatiserar med AFS, efter att ha läst deras partiprogram.

I slutändan anser jag att det är viktigast man röstar på det parti man sympatiserar mest med. Gör man inte det kan man aldrig få till någon förändring. Sen tar det förstås längre tid att rösta på småpartier, innan de får inflytande.

Nu citerar du mitt citat från en annans citat om du kikar lite närmare på det.
Citera
2018-03-24, 23:09
Medlem
Citat:

Jag är ganska säker på att du är stekt i AfS också om du känner att du behöver uttrycka dig "rasistiskt". Då kanske man istället ska behandla sin Tourettes? Det är inte det striden handlar om. Det är liksom inte vid N-ordet som striden startar och bör föras. Däremot är kanske inte AfS lika känsliga som SD, men att de ens skulle vara i närheten av NMR betvivlar jag starkt, inte minst för att jag funderar på att lägga min röst på dem. För övrigt håller jag med dig.
Citera
2018-03-24, 23:09
Medlem
Baertlings avatar
Citat:

http://dagensopinion.se/feministiskt-initiativ-f%C3%A5r-miljoner-partist%C3%B6d

Edit: Det handlar alltså om många miljoner.
Senast redigerad av Baertling 2018-03-24 kl. 23:13.
Citera
2018-03-24, 23:11
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Det riktigt roliga är att ingen av er verkar tänka längre än något år in i framtiden.

1. De flesta av er som sitter här röstade förmodligen på SD för 8 år sedan! Och även för 4 år sedan!

2. Då var SD så jävla bra plötsligt!

3. Men nu har SD förändrats på vägen till att bli ett stort parti och det gillar man inte!

4. Okej, då väljer ni nu plötsligt ett annat parti, AfS, som ni tror skall rädda Sverige - OK, jag håller med.

Men vad händer sedan?

5. AfS växer, sen tar det stopp. Sen måste de börja ändra i politiken. De blir mjukare (det måste de bli, liksom SD, annars kan de inte växa, inte i Sverige. I V4-länderna JA, men INTE i Sverige) Sedan blir det interna strider där också. Folk utesluts. Kanske bryter det ut folk från AfSU och bildar ännu ett nytt parti. Osv.

Sedan är ni tillbaka på ruta 1. (se överst), och hatar AfS för att de är si och så med interna strider och de har mjuknat osv.

Sen rullar detta helvete bara på och vissa står bara och stampar på samma plats och röstar på typ samma små partier val ut och val in, bara att partinamnen har ändras och innehållet i politiken är lite annorlunda.

Den som på allvar tror att AfS politik kommer se likadan ut i framtiden som idag, i det fall AfS har lyckats nå 20%, är ju galen. Det kan inte ske i ett land som Sverige. Det händer inte. Jag önskar inget annat, men jag är inte så dum så jag sitter och hoppas på ett mirakel jag vet aldrig kommer inträffa. Kan ju likväl sitta och spela på lotto.
Och den som tror att det inte blir interna strider i AfS när partiet har blivit mycket större (om de nu lyckas med det) är lika galen den.

Vad tusan får er att tro att AfS skulle bli något mirakelparti som inget annat? Det är ju bara ren utopi och fantasier. En dröm. Verkligheten fungerar inte så.

Och tiden bara går och går.

Jag är inte dummare än att jag fattar vad ni menar. Ja, det politiska innehållet i AfS är ju mer lockande än SD, jag kan inte annat än att hålla med. Men att tro att de skall ta SD's plats storleksmässigt inom överskådlig framtid, om ens någonsin, med bibehållen "hård" politik, visar på total naivitet!

Tror ingen här tror att AFS valmanifest är likt tio guds bud skrivet på stentavlor och förvaras i ett heligt tempel.

Alla partier förändras, likt årstiderna är cykliska eller likt ett familjeföretag där första generation bygger, andra generationen bevarar och tredje generationen fördärvar.

Varken SD eller AFS kommer rädda Sverige.
Demokrati kommer inte rädda Svea Rike.
Men AFS kommer bygga vidare på det arbete som SD började 2010.
Nu är det dags för hungriga, intelligenta och intelligenta politiker att ta oss vidare genom de svåra tider som väntar detta arma land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in