Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-03-27, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Medierna i Sverige verkar följa en gemensamma linje ibland och detta skulle kunna vara ett sådant fall. Jag undrar vem / vilka de lyder. Jag såg nyheten på Text-TV ett par timmar efter presskonferensen, men sedan plockades det bort från förstasidan. Både AB och SVT är förresten under samma inflytande sedan Jan Helin blev chef för SVT Nyheter.

Dock finns det betydligt mer media än SVT och AB,där större delen av dessa övriga är borgerliga.

Att SD sparkade ut sitt ungdomsförbund SDU kan vi knappast skylla media för.
Den fadäsen stod dom ledande i Sd riks för.
Vad som är förbannat irriterande är att inte fler i sd svansen reagerade över detta när detta var aktuellt. I flera år försökte Sd riks att kuppa bort ordförande i Sdu utan att svansen reagerade.

Jag hoppas innerligt att Kesselstrand & co får sin revansch med råge.
Och att moderatnärmande sd får vad dom förtjänar
Citera
2018-03-27, 23:23
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Det blir en intervju hörni, synd jag hoppats på en debatt.
https://twitter.com/gustavkassel/status/978743715438133248
Citat:
Jag kommer tyvärr inte att finnas på plats i Bara Politik eftersom jag reser till Ungern imorgon (första gången någonsin, till allas förvåning). Intervjuades dock idag av @niklassvensson så ni kommer att kunna se mig i programmet ändå :-)
Citera
2018-03-27, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Själv gillar jag Golden One och ser det som positivt om han har vänner i AfS.

Har sett lite av The Golden One, han brukade vara rolig förr i tiden men vem fan orkar lyssna på hans enfaldiga svammel numera? Killen är som en trasig gramofonskiva, samma verklighetsfrånvända blaj om och om igen i video efter video.

Han har dock en del bra livsstilsråd, det kan jag ge honom. Men hans politiska och samtida analyser nuförtiden är helt väck.

Angående Hahnes kontakter med honom så ser jag inte det som något problem sålänge Hahne inte delar hans ideologiska hemvist och politiska analyser. Man får ju ha vilka vänner man vill och jag tycker inte man ska "ta avstånd" från sina vänner.
Citera
2018-03-27, 23:26
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Har sett lite av The Golden One, han brukade vara rolig förr i tiden men vem fan orkar lyssna på hans enfaldiga svammel numera? Killen är som en trasig gramofonskiva, samma verklighetsfrånvända blaj om och om igen i video efter video.

Han har dock en del bra livsstilsråd, det kan jag ge honom. Men hans politiska och samtida analyser nuförtiden är helt väck.

Angående Hahnes kontakter med honom så ser jag inte det som något problem sålänge Hahne inte delar hans ideologiska hemvist och politiska analyser. Man får ju ha vilka vänner man vill och jag tycker inte man ska "ta avstånd" från sina vänner.
Jag brukade ha lite problem med hans narcissism när jag först såg honom, det var cringigt tyckte jag. Men nu när jag är van så stör det inte mig och jag uppskattar hur diplomatisk han kan vara ibland.
Citera
2018-03-27, 23:31
Bannlyst
Citat:
Jag brukade ha lite problem med hans narcissism när jag först såg honom, det var cringigt tyckte jag. Men nu när jag är van så stör det inte mig och jag uppskattar hur diplomatisk han kan vara ibland.

Man bör flika in att Marcus ter sig ganska annorlunda i realiteten än i en podd. Precis som de flesta gör.
Citera
2018-03-27, 23:44
Medlem
Citat:
Det blir en intervju hörni, synd jag hoppats på en debatt.
https://twitter.com/gustavkassel/status/978743715438133248
Det där är ändå inte illa, är bra med en intervju där Kasselstrand pressas av programledare.
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Sant men SD jobbade enträget över ett flertal val och 2002 lyckades man äntligen komma över 1% med 1,44% och 2006 fick man strax under 3%. Med det vill jag säga att om AFS når 2% på första försöket har man gjort det riktigt bra men samtidigt är dessa procent i slasken så länge man inte kommer in i församlingen.
Inte bortslängt för det, de får ju sina röstsedlar utdelade i valet 2022.

Varje ny medlem i AfS får svära trohetseden:
Vi följer er vår Kassler vart ni än går, vart ni än går vi följer
Vi vågar både anseende och karriär, om vi än så går under
Vi tror på er vår Kassler, på vår Kassler vi tror
Vi ställer oss uti givakt och ger vårt hedersord!
Citera
2018-03-28, 00:24
Medlem
Det intressanta är inte att det inte blir debatt med MED utan att Kasselstrand åker till Ungern. Jag har svårt att tro att det handlar om att övertala Erik Almqvist om att komma tillbaka till Sverige och ta en plats på AfS riksdagslista. Mer troligt är att detta handlar om att knyta kontakter med Fidesz.

Åkesson har gjort en del bra saker men också mycket som är dåligt. Han valde att isolera SD från den mest livskraftiga nationalismen i Europa för att istället knyta täta band med den mer ”acceptabla” men också dödsdömda formen av ”antirasistisk” nationalism i form av UKIP.

Kasselstrand har nära kontakter med den framtidsinriktade östeuropeiska och österrikiska nationalismen och kommer förmodligen tas emot med öppna armar i Ungern. Självklart kommer han inte att äta lunch med Viktor Orbán men jag tror han kommer att träffa någon av betydelse i partiet.
Citera
2018-03-28, 00:39
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Citat:
Jag sade inte att sossarna sitter kvar i regering. Det kan bli så, men jag sade "inget maktskifte". I praktiken är det inte så att sossarna och MP har makten. De är med sina ynka 36% väldigt beroende av stöd från andra. Hela sjuklövern har en gemensam strategi som går ut på att stänga ute SD från inflytande. Trots sidsteppande och rökridåer så har det varit så hela mandatperioden. Och det kommer att vara så även efter årets val. Det enda som kan stoppa det är en majoritet för verkligt oppositionella, t ex SD och AFS.

Det finns inga utsikter för en KDSDM-koalition som SD har pratat så mycket om. M och KD är inte intresserade. De har satt upp samma förutsättningar som Reinfeldt ställde upp inför förra valet: De som är störst, rödgröna eller Alliansen, får bilda regering. De övriga i sjuklövern viker ner sig och låter de andra regera med deras stöd. Det var så Löfvén blev statsminister, och sjuklövern har precis samma plan den här gången. De som har makten är sjuklövern med S, M och C i spetsen. När jag säger att det inte blir något maktskifte så menar jag att de kommer att ha makten även efter valet.
Man kan ju alltid diskutera vad som är ett maktskifte och opposition egentligen. Men vedertaget betyder ju maktskifte att sossarna inte sitter vid makten. Annars så kallas ju de som sitter i riksdagen för 8 klövern ibland. Sd ses ju som en del av etablissemanget av ex NMR som verkligen är opposition snarare än sd. Men det beror ju som sagt på hur långt man vill definiera opposition.
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Folket vet för lite om AfS och det ger högst 2,5%. Det är patetiskt att hålla presskonferens varje gång man lockar över en politiker från SD. Den vanlige väljaren bryr sig inte.
För övrigt gick nu en Moderat kommunpolitiker över till SD i Munkedal eller Kungälv utan en massa uppståndelse för det.

Partier förändras, medlemmar kommer och går. Politiken påverkas och förändras. Det som var 2010 gäller inte idag. Det som gåller 2018 gäller inte 2022. Kasselstrand sitter inte på livstid och naturligtvis inte heller legenden Jimmie. Är SD för mjuka nu kanske det hårdnar igen 2022-
Det är ju lite skillnad på att en riksdagsledamot och en kommunpolitiker byter parti. Det är exponeringen i media och att de syns som är viktigt för att medelväljaren ska se dom. Får de 1 % ger det styrka i nästa val för att inte tala om 2,5 %. Om de nu orkar hålla ut dvs.
Citera
2018-03-28, 00:57
Medlem
Citat:
Det känns som media är mer generösa på att ge AfS uppmärksamhet än vad dom är att ge MED uppmärksamhet. Hur kommer det sig? Tror ni media ser AfS som ett kort mot SD som kan spelas för att sabba för SD men samtidigt att AfS inte har en chans att ta sig in i riksdagen och på så sätt sabbar man för både SD och AfS?

Såg man presskonferensen så fick man intryck av att medierna ser AFS som "spännande".

Detsamma kan man nog inte säga om MED, som gör en del förnuftiga insändare men inte sticker ut mer än någon av alla regimkritiska sajter som finns nu för tiden.

Varför är AFS spännande då?
Att AFS redan har halva foten inne spelar nog en stor roll. Att ledamöter lämnar sitt parti för ett annat ju faktiskt väldigt ovanligt. När Reslow gjorde det blev det också en stor nyhet. Sist det hände var annars 2010.

Att SD har interna problem måste vara av intresse för medierna.

Sen fick jag intrycket att en del journalister är bekanta med Kasselstrand och ser honom som en sympatisk person. Verkade så på pressträffen idag.

Sen ger medier ofta ovanligt mycket uppmärksamhet till uppstickarpartier som startas samma år valet. Både Fi och NYD fick det och båda hade kända partiledare. Vem är partiledare för MED egentligen?
Jag hade själv funderat på MED men de känns lite tråkiga, tyvärr.

Vad som f ö slog mig när jag lyssnade på Jeff idag är att han måste ha upprepat frasen "Sverige och svenskarna" minst 20 gånger.
Det kändes skönt. Som vi vet är det lite fult inom SD att använda det begreppet. AFS lyckas ännu klara sig från att bli drevade i medierna.

Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Det intressanta är inte att det inte blir debatt med MED utan att Kasselstrand åker till Ungern. Jag har svårt att tro att det handlar om att övertala Erik Almqvist om att komma tillbaka till Sverige och ta en plats på AfS riksdagslista. Mer troligt är att detta handlar om att knyta kontakter med Fidesz.

Åkesson har gjort en del bra saker men också mycket som är dåligt. Han valde att isolera SD från den mest livskraftiga nationalismen i Europa för att istället knyta täta band med den mer ”acceptabla” men också dödsdömda formen av ”antirasistisk” nationalism i form av UKIP.

Kasselstrand har nära kontakter med den framtidsinriktade östeuropeiska och österrikiska nationalismen och kommer förmodligen tas emot med öppna armar i Ungern. Självklart kommer han inte att äta lunch med Viktor Orbán men jag tror han kommer att träffa någon av betydelse i partiet.

Idag lyssnade jag på Kasselstrands tal igen när de introducerade AFS. Jag gillade det bättre denna gång. Han talade flera gånger om att SD är "dött".
Jag förstår vad han menar nu.

Jag rekommenderar alla gå in och se det igen på AFS facebooksida.

Vi har en ny nationell våg i världen och jag tror den kan utvecklas till något stort. SD sitter däremot fast i en 90-talsmentalitet där de fortsatt vill profilera sig som "ett parti som inte är rasistiskt". Det verkar vara detta främsta politiska poäng. "Vi äter faktiskt pizza". Världen har dock förändrat sig snabbt de senaste 8 åren och även ideologiskt så har en alternativhöger en stabil grund stå på.

AFS beskriver sig som att man står utanför höger-vänsterskalan, men i USA kallas de här nationalistiska strömningarna för alt-right även om de inte är höger. Kasselstrand sa idag (jag tror det var till Niklas Svensson) att den nya skalan inte handlar om höger-vänster, utan om globalism kontra nationalism. Nåväl. Men de kommer ändå få epitetet högerextrem, eftersom nationalism brukar placeras på den kanten.

Jeff sa vid pressträffen att om han stannat i SD hade han blivit som "de flesta andra" i partiets riksdagsgrupp. Bekväma medlöpare som inte utför något eftersom de inte tror på partiets politik men de får heller inte uttala sina åsikter.

Det var också intressant att höra hur Kasselstrand flera gånger idag betonade att man inte är öppet för alla f.d. SD:are, utan bara för dem man tror kan ge partiet kompetens. Jag tror det är därför inte de andra vildarna har gått med i AFS. Ekeroths Samnytt verkar ovanligt positiva om AFS. Tidigare var de 100% SD försvarare i alla lägen.... Kan Ekeroth försöka nästla sig in i AFS? Jag tror dock inte AFS vill ha honom. Som sagt är det nya tider nu, och Ekeroth tillhör 90-talsgenerationen som diskuterade om en svensk fick äta pizza eller inte, och sedan dess varit involverad i åtskilliga tröttsamma skandaler.
Men jag kan ha fel. Vi får se.
Senast redigerad av grelin1999 2018-03-28 kl. 01:02.
Citera
2018-03-28, 01:48
Medlem
Fregrettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helstekttomat
Bakom AFS står ett antal kapitalister med kopplingar till Ryssland. Snacket om att AFS vill värna om Sverige och svenska intressen är nonsens. Tror ni på fullaste allvar att ett gäng "välklädda" unga människor jobbar gratis?

Följ pengarna och ni kommer att häpna.

Haha jävla sossetroll. Alltid så nojig för ryssen.

Snacket om att ni vill värna om Sverige och bjuder in en islamistisk trojansk häst i landet som har förstört vårat land i grunden för all framtid. som våldtar, gruppvåldtar, utför terrordåd, rånar, fifflar med våra skattepengar och som lever i sina egna områden i Sverige. Föder 6-8 barn per familj och bara väntar på en demografi Till deras fördel. Hycklare är ordet.

Sen så skulle jag gärna vilja ha källa och bevis på påståendet att Ryssland går in med pengar i AFS och i vilket syfte det skulle vara.
För vad jag vet, vill Afs sända tillbaka migranter till sina hemländer i Mellanöstern och Afrika. Människor som har orsakat Sverige så fruktansvärt mycket skada både socialt och ekonomiskt. Vad skulle Ryssland vinna på det?
Citera
2018-03-28, 03:11
Medlem
rikastistorstans avatar
Noterar att SD verkar ha bytt taktik. Partiets största rövslickare Vinge sa ju nu i en intervju att "det är onödigt att splittra rösterna på massa småpartier". Har dom kanske förstått att rasistnazist-pratet bara retar upp SD:are? Istället kör dom på Heja-Jimmiefalangens -"Afs har ändå ingen chans att komma in". Tror nog dock att hatet mot Kasselstrand och den växande paniken över att Afs växer snart leder dom tillbaka till "alla är extremister-spåret".
Citera
2018-03-28, 03:50
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imvi
Det var det som de hade, filmat på mobil på högkant av Sefastsson Filmen ligger på deras FB: https://www.facebook.com/altforsverige/videos/613210692404533/

Det ska vara lite skön, hemmagjord känsla. Genuint.

Citat:
Jag hör inte vad de säger och jag skulle heller aldrig länka en video av så dålig kvalitet i syfte att göra PR för AFS så det är därför jag vill ha något bättre.

Jag tycker inte att det var några större problem att höra vad som sades, visst, det var ganska rundstrålande upptagning så ibland fick man ta del av lite andra samtal, men det gjorde det hela lite mer intressant.

Om de har tänkt köra vidare på lågbudgetspåret går det att höja kvaliteten ett snäpp genom att köpa ett enbensstativ + mobilhållare för kamerastativ på Teknikmagasinet eller i liknande butik.
Sen finns det även rikt-mikrofoner till mobiler.

Klippet är redan uppe i 13t visningar. Inte så pjåkigt för att vara Rebell-TV.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in