Citat:
Ursprungligen postat av
HenrikLarsson99
Nej. Inte mot ett parti som ska avskaffa presstödet och starta om public service från grunden.
Håller med, inte en chans.
Dom ser sin chans att splittra den nationella rörelsen, där SD ändå inte ens ingår. Dock kommer det att misslyckas om SD framförallt kan sluta bete sig som 7-klövern och kasta skit på AfS. Självklart ska AfS hålla sin linje att inte förolämpa och attackera SD på det vis SD gör mot AfS.
Åandra sidan så kanske (viss)media har insett sitt misstag i behandlingen av SD men kan ej vända utan att tappa ansiktet totalt. Därför kanske man väljer en annan ton gentemot AfS. T.ex. så saknar ju partiet "nazistiska rötter" och kan funka som ett svepskäl till om man väljer att inte pressa på så hårt man gjort mot SD.
Ur ett vinstperspektiv är det ju en enorm förlust media har åkt på tack vare detta de senaste åren, vilket jag kan tänka mig att man vill vända och kanske nu ser en chans.
En teori iaf. Men jag tror det kommer förändras när man får högre siffror och media börjar noja över att snart sitter både SD och AfS i riksdagen. Då tar ideologin över vinstdrivet