Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-03-24, 20:50
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrofa
Du är ju otroligt pantad, ja, politiskt illitterat rent av. Välj att se AfS som högerkantens/nationalismens motsvarighet till Vänsterpartiet och SD som socialdemokraterna så kanske det blir lättare för dig att förstå varför de inte behöver mjukna som SD. Att bli stora behöver inte vara ett självändamål när man har ideologisk ryggrad.

Och snälla, sluta med alla jävla versaler och utropstecken.

Ja, vi får väl se vad som händer.

Bara till att luta sig tillbaka och titta på. Än är allt bara gissningar, både det du och jag säger. Verkligheten lär vi få reda på tids nog ändå. Bara till att poppa popcorn och njuta av skådespelet.

och jag tycker nästan man kan ta med förbjudna versaler och utropstecken i afs partiprogram så allt ser ut så här även punkter och kommatecken är bäst att förbjuda för det blir så mycket lättare att läsa när allt är skrivet med små bokstäver utan komma utan punkter så meningarna bara flödar på det är jätteskönt att läsa text som saknar dessa skiljetecken osv eller vad tycker du visst blir det bra så här
Citera
2018-03-24, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Kan hända. Men, och det finns ett "men". Övriga partier kommer aldrig någonsin att släppa in AfS i värmen, då de tycker att AfS är för radikala. De tycker t.o.m att SD är för radikal. Men SD är såpass mycket mjukare i sin framtoning, att de faktiskt har en chans. Det tror jag de har. Inte minst om de lyckas att bli största parti i valet. Och det KAN de bli!!! Den chansen finns äntligen!!!
Men skall nu gamla SD:are nu missnöjesrösta på AfS så minskar den chansen drastiskt.

Jag vet inte hur det är för er. Men för mig är invandringspolitiken nr 1 på dagordningen! Resten skiter jag i för tillfället.
För om invandringspolitiken ändras, och man stänger av bidragsregnet, höjer straffen, med mera med mera (jag behöver inte lista allt, ni kan själva hela listan), så kommer samhället att börja återhämta sig långsamt men säkert.
Stoppar man bidragen så löser man pengabristen i både vården, rättsväsendet och polisen, exempelvis. Även äldre kan få det drägligare. Osv.

Ett SD med inflytande löser väldigt mycket. Långt ifrån allt, men väldigt mycket. AfS må hända löser ännu mer saker, och är ännu mer lockande. Men jag är inte så korkad så jag jagar efter utopier. Då kan jag som sagt likväl sitta och spela på lotto och hoppas på drömvinsten.

SD's inflytande efter 2018, om de nu kan få det, hade gjort så gott för landet, att folk definitivt hade märkt en positiv skillnad, och fattat att "men SD var ju inte så dumt ändå! Vi fick det alla mycket bättre! Jag tycker vi röstar på de i år!".
Jag hade inte blivit förvånad om SD hade kunnat få över 50% 2022. Och DÅ kan AfS och liknande partier börja komma in, och SD kommer garanterat börja samarbeta med de vid behov. SD kommer hellre samarbeta med AfS än MP om man säger så.

Vad är det här för tjafs? Du sitter och skriver att SD inte klarar av konkurrens och därför ska inga andra partier få klampa in på SDs territorium. Konkurrens är bra. Är SD så bra som du beskriver det så får dom bevisa det i konkurrens med andra partier.

Let the best man win!
Citera
2018-03-24, 21:00
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Tack för det klarläggandet.

Med tanke på att de låg på nästan 2% bara två veckor efter det att partiet lanserades tror jag att det är alldeles för tidigt att räkna ut dem.

Det är sex månader kvar till valet, och med den tillväxttakten (1% per vecka) skulle de kunna landa kring 25% (OBS hypotetisk beräkning avsedd att illustrera hur osäkra tidiga valprognoser är).
Skulle AfS komma in i riksdagen så beror det på en stor besvikelse med SD (vars framgång i sin tur bygger på ett stort missnöje med de etablerade partierna.), men det finns ju anledning att vara missnöjd med SD. Åkesson verkar ju inte vara intresserad av att få någon form av politiskt inflytande utan nöjer sig med att plocka ut feta riksdagslöner. Målet tycks vara att passivt stödja en alliansregering - samma allians som lät invandringspolitiken haverea...
Citera
2018-03-24, 21:01
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HedgeZero
Vad är det här för tjafs? Du sitter och skriver att SD inte klarar av konkurrens och därför ska inga andra partier få klampa in på SDs territorium. Konkurrens är bra. Är SD så bra som du beskriver det så får dom bevisa det i konkurrens med andra partier.

Let the best man win!
Det luktar betalt SD-troll som innerst inne är rädd för medlems- och väljarflykt. Jag håller med dig om det.
Citera
2018-03-24, 21:02
Medlem
Citat:
Kan hända. Men, och det finns ett "men". Övriga partier kommer aldrig någonsin att släppa in AfS i värmen, då de tycker att AfS är för radikala. De tycker t.o.m att SD är för radikal. Men SD är såpass mycket mjukare i sin framtoning, att de faktiskt har en chans. Det tror jag de har. Inte minst om de lyckas att bli största parti i valet. Och det KAN de bli!!! Den chansen finns äntligen!!!
Men skall nu gamla SD:are nu missnöjesrösta på AfS så minskar den chansen drastiskt.

Jag vet inte hur det är för er. Men för mig är invandringspolitiken nr 1 på dagordningen! Resten skiter jag i för tillfället.
För om invandringspolitiken ändras, och man stänger av bidragsregnet, höjer straffen, med mera med mera (jag behöver inte lista allt, ni kan själva hela listan), så kommer samhället att börja återhämta sig långsamt men säkert.
Stoppar man bidragen så löser man pengabristen i både vården, rättsväsendet och polisen, exempelvis. Även äldre kan få det drägligare. Osv.

Ett SD med inflytande löser väldigt mycket. Långt ifrån allt, men väldigt mycket. AfS må hända löser ännu mer saker, och är ännu mer lockande. Men jag är inte så korkad så jag jagar efter utopier. Då kan jag som sagt likväl sitta och spela på lotto och hoppas på drömvinsten.

SD's inflytande efter 2018, om de nu kan få det, hade gjort så gott för landet, att folk definitivt hade märkt en positiv skillnad, och fattat att "men SD var ju inte så dumt ändå! Vi fick det alla mycket bättre! Jag tycker vi röstar på de i år!".
Jag hade inte blivit förvånad om SD hade kunnat få över 50% 2022. Och DÅ kan AfS och liknande partier börja komma in, och SD kommer garanterat börja samarbeta med de vid behov. SD kommer hellre samarbeta med AfS än MP om man säger så.
Om de går samma öde som SD så röstar jag på något annat. Jag tänker inte ha denna loser attityd och vara en hora till något parti alls.
Citera
2018-03-24, 21:06
Medlem
sebno1s avatar
Citat:
Ja, bara att de anledningarna kanske inte räddar Sverige på kort sikt?

Skall vi vänta i 20 år till med detta helvetet tycker du? Vi hinner ju gå under medan vi väntar och tjafsar med små partier hit och dit.

Vi får väl vänta och se, som sagt. Men framtiden ser inte ljus ut tycker jag.

Du började rösta på SD 2014 sa du? Vad gjorde du för att förändra det innan? Satt du i mitten av 2000-talet och pratade upp SD? Satt du på jobbet och försvarade SD efter valet 2010 när massa tusen människor samlades på Sergels Torg för att skrika ut sitt hat mot dom?

Med största sannolikhet så gjorde du inte det, så låt oss som varit med länge som kan ta lite spott och spä plus de nyfrälsta som tror på det här att kunna lyfta fram ett nytt parti, ditt skrik och försvar av SD var redan det 8 år försent 2014 och nu behövs det hårdare nypor än några som lägger sig platt.

Din röst på SD är superviktig exakt som vi tycker en röst på AfS är viktig så vill du diskutera så diskutera om något relevant för alla här inne vet exakt hur det ligger till med Sverige.
Senast redigerad av sebno1 2018-03-24 kl. 21:08.
Citera
2018-03-24, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Alla exempel är tre år gamla. Man utvecklas politiskt rätt snabbt i den ålder Jeff Ahl befinner sig i.

Jag tänkte faktiskt idag att han nog var på gång över till AfS då Markus Jonsson retweetade den här:

https://mobile.twitter.com/Jeff_Ahl/status/977444926798647296

Nu kanske inte AfS är så skitnödiga när det gäller vilka de retweetar men men visst kan det vara tecken på något. Har också för mig att han lagt sig till med en Orban-vänlig retorik på slutet precis som Ekeroth gjorde när han förstod att hans dagar i riksdagen var räknade.
Kasselstrand verkar ju gilla Ahl också (eller hans riksdagsplats), så de har säkert försökt få över honom. Frågan är varför Ahl skulle vara lockad av ett plattskatteparti. Ja, om han är helt bränd i SD kanske. Personligen så tycker jag att han verkar vara en rätt grinig typ.
Citera
2018-03-24, 21:17
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Alla exempel är tre år gamla. Man utvecklas politiskt rätt snabbt i den ålder Jeff Ahl befinner sig i.
Iofs men Rysslandsgrejen fattade jag 2006 eller nåt. Då var det uppenbart för mig att ZOG körde en kampanj mot Putin. Att de bara ljög och jävlades. Det var nästan 10 år innan Ahl sitter och vräker ur sig "ryssvänner" som negativt epitet och baktalar Assad. Säg att man var tvungen att vara jävligt smart (på min nivå) för att fatta Putinkampanjen år 2006. Men sen. För varje år som går sjunker IQ-nivån som krävs för att fatta att hela Putingrejen är en ZOG-scam (eftersom mediakampanjen blir lättare att genomskåda). År 2015. Var är vi nere då? 80-85? Om du har högre IQ än 85 så finns det nästan ingen möjlighet att du inte fattade Putingrejen 2015. De som medvetet låtsades inte fatta för att driva politik fortsatte ju givetvis på den inslagna linjen. Men det är de två alternativen vi snackar om 2015. Antingen 80-85 i IQ eller medvetet shillande. AfS bör inte ta med en idiot, och de bör inte ta med en ZOG-shill. Alltså bör det inte ta med Ahl, för de finns ingen annan förklaring till hans efterblivna tweets.
Senast redigerad av baggebo1 2018-03-24 kl. 21:20.
Citera
2018-03-24, 21:36
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Om jag nu är så dum i huvudet och infantil, så måste alla de andra som tänker rösta på SD också vara det. Med andra ord, är nästan hela Sveriges befolkning totala idioter eller?
Tror inte det är så många som har sådan konfirmeringsbias som du.
Du svarade förresten inte på min fråga tidigare om vilka människor du jobbar (lobbar) för. Är det.
A: Vet ej
B: Ingen aning.
C: Samma som du, men jag gör tvärsom.
Eller har du ett fjärde alternativ.
Citera
2018-03-24, 21:36
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebno1
Du började rösta på SD 2014 sa du? Vad gjorde du för att förändra det innan? Satt du i mitten av 2000-talet och pratade upp SD? Satt du på jobbet och försvarade SD efter valet 2010 när massa tusen människor samlades på Sergels Torg för att skrika ut sitt hat mot dom?

Med största sannolikhet så gjorde du inte det, så låt oss som varit med länge som kan ta lite spott och spä plus de nyfrälsta som tror på det här att kunna lyfta fram ett nytt parti, ditt skrik och försvar av SD var redan det 8 år försent 2014 och nu behövs det hårdare nypor än några som lägger sig platt.

Din röst på SD är superviktig exakt som vi tycker en röst på AfS är viktig så vill du diskutera så diskutera om något relevant för alla här inne vet exakt hur det ligger till med Sverige.

Jag var med och röstade in partiet i riksdagen! För jag insåg redan då att Sverige var på väg åt fel håll.
Lite visste jag om att det var så illa ställt med 7-klövern som det visade sig att vara. Visste att det var illa, men så här illa? Att inte ens vilja samtala med SD? Det visste jag ej.

Så försök inte att få mig framstå som någon 7-klöverist som röstade på SD först 2014! Jag började rösta på de redan i valet 2006.
Citera
2018-03-24, 21:38
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Tror inte det är så många som har sådan konfirmeringsbias som du.
Du svarade förresten inte på min fråga tidigare om vilka människor du jobbar (lobbar) för. Är det.
A: Vet ej
B: Ingen aning.
C: Samma som du, men jag gör tvärsom.
Eller har du ett fjärde alternativ.

Jag jobbar inte för något parti. Vad får dig att tro det? Bara för att man vill att det skall gå väl för SD i valet i år, innebär inte att man jobbar för SD.

Med ditt tankesätt skulle alla här inne jobba för AfS. Fast det kanske ni gör?
Citera
2018-03-24, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imvi
Kasselstrand verkar ju gilla Ahl också (eller hans riksdagsplats), så de har säkert försökt få över honom. Frågan är varför Ahl skulle vara lockad av ett plattskatteparti. Ja, om han är helt bränd i SD kanske. Personligen så tycker jag att han verkar vara en rätt grinig typ.
Man ska inte bry sig så mycket om partiprogram. AfS kommer inte få igenom platt skatt under vår livstid. Få som tänker rösta AfS gör det för att den frågan finns på programmet.

Socialdemokraterna ”vill” avskaffa monarkin och införa republik. Alltid lurar det någon ung fanatiker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in