Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-21, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Frågor till tråddeltagarna:

Varför, när AFA hänger ut nationalister i bostadsområden, skriver de att nationalisten är nazist, farlig, vill döda era barn osv? Varför skriver de inte att nazisten är korkad, dum och något att skratta åt?

Varför, när DN tar upp fåniga Bali-memer, skriver de att han hotar och hetsar journalister och drar paralleller till nazistiska mordförsök? Varför förlöjligar de inte memerna och skriver att Bali är en pajas?

Fundera på det. När ni har fattat, fattar ni också varför jag reagerar så på Kasselstrands uttalanden.

AFA och DN har inget intresse av att förklara Bali för oförarglig och nationalister för harmlösa. De uppbådar sin egna med nazist hotet och hur farliga de är mot de små goda AFA huliganerna och murvelstackarna.
Det kallas demonisering och det är ett av deras främsta propagandavapen mot invandringsmotståndare.
Citera
2018-08-21, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lurre55
En grej med all denna uppmärksamhet kring Hanif Bali och "hoten" mot DN som har fått så extremt mycket spridning de senaste dagarna, varför börjar inte typ Jeff Ahl eller Gustav Kasselstrand göra samma sak? "Press E to destroy DN". "Press E to destroy Thomas Matsson" (På samma sätt som Thomas Matsson har förstört livet på extremt många svenskar). Garanterar att detta hade fått DN och Expressen att se rött och gett AfS någon publicitet? "Partiledare hotar Chefredaktör"

Press nuce to destroy DN. Tror att moderaterna till varje pris vill rädda sin guldkalv Hanif. Han drar +100 000 nationalister till moderaterna. Sådana som inte vill erkänna sina rätta känslor och åsikter och är för "fina" för Sd eller AfS.
Citera
2018-08-21, 14:12
Medlem
Några reflektioner kring talen utifrån de senaste torgmötena. Alla är bra talare men när det gäller att attrahera nya väljare så är Kasselstrand den som appelerar till flest. Han har en otrolig förmåga att knyta an, svitcha upp, och nå ut med en tydlig klarhet. I princip alla hans tal är varierande och han tar alltid upp något till talet som gäller staden de befinner sig på. De andra kör lite för mkt av samma tal, ex idag så hade Kasselstrand haft sitt inledningstal och sedan kommer Jeff Ahl som hade lite samma tal som vanligt och med en helt annan typ av talteknik. Jeff Ahl låter alltid bra i riksdagen och är en bra talare, men jag tror att det är just det att Kasselstrand är so otroligt jävla bra, att de andra faktiskt bleknar i jämförelse men inte för att de är dåliga för det är det inte.

Sedan var utfrågningen idag väldigt bra, det är sånt som verkligen lockar väljare, när man blottlägger hyckleriet och hur politikerna berikar sig själva, och vad AfS vill göra för att förändra detta politiska träsk.
Citera
2018-08-21, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av axelpressaren
Om övriga partier tillsammans har mindre än 4%, hur ska då AfS komma in?
Det är inte val förrän 9 september. Inget parti har fått sina röster räknade ännu.
Citera
2018-08-21, 14:15
Medlem
Intervju med Jeff Ahl i P4 Norrbotten.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=98&artikel=7023415
Citera
2018-08-21, 14:20
Medlem
Doktor Porks avatar
Jag lyfter ut sammanhanget Gustav Kasselstrand gjorde det där uttalandet i. Det här i princip så nära jag kan komma Gustav Kasselstrand i Gävle mellan 56:16 och 59:47 minuter in i videon, och jag vill poängtera att jag inte hållit på och redigerat bort en massa ahh… öhh och grammtikfel, utan det här så här bra Gustav Kasselstrand håller ett livesänt nytt tal han inte hållit tidigare och utan att ha ett manus:
Citat:
Men det finns hur många frågor som helst att ställa till Jan Björklund eller den där toppsossen Anna Johansson. Det finns hur många frågor som helst att ställa men man gör det inte för man sitter i samma båt, journalister och politiker. Sverige har alltså de mest inkompetenta journalisterna i världen vill jag hävda, det är vänsteraktivister. Många av dem är fullständigt inkompetenta och har ingen som helst journalistisk vidd, journalistisk kompetens, de vågar inte ställa obekväma frågor till politikerna. Utan de vill helst bli vän med politikerna, ta bara Almedalsveckan där journalister och politiker åker en vecka för att supa rosévin på Skattebetalarnas pengar på krogarna i Visby och ändå tror man att "vi kan granska politikerna" Det fungerar inte så.

Journalistväsendet är uruselt. De har aldrig någonsin vågat rapportera om de stora problemen i Sverige. Aldrig någonsin, och man vågar inte ställa politikerna till svars. Och det är ofta inte ens en konspiration, det är inte så att de medvetet anser att de ljuger utan de lever i små små sammanhang, små kretsar av andra vänsterjournalister och vänsterpolitiker, alla är kompisar med alla, alla känner alla. De tror alltså att det här är... verkligheten. De går runt där på Södermalm och ser inte så mycket av problemen och de förstår alltså inte ens själva att de förtiger sanningen, det handlar om ren och skär inkompetens, om ren och skär svågerpolitik.

Det är mycket troligare att den förklaringen gäller än att det skulle vara en stor konspiration bland alla journalister. Det är så man måste förstå det svenska journalistväsendet. 50 procent av de som jobbar i public service, röstar på Miljöpartiet. 50 procent! Miljöpartiet skulle få egen majoritet om SVT och Sveriges radios journalister fick rösta trots att bland svenska folket är det ett försvinnande litet parti Miljöpartiet, det håller på att åka ur riksdagen. Men vad gör det med den svenska nyhetsrapporteringen... när man har en sådan enorm överrepresentation av ett visst parti, ja självklart kommer det här påverka vad man rapporterar om.

För några år sedan bevittnade jag en debatt där en miljöpartist var närvarande, och så frågade jag den där miljöpartisten. Ser du det som ett problem... med tanke på public service officiella neutralitet... att miljöpartister utgör 50 procent av era journalister... i public service, ja en miljöpartistisk politiker, ja jag tänker att jag ställer den enkla frågan. Och då svarar han "Nej, för jag tror att journalisterna är tillräckligt kompetenta att inte låta sina partisympatier färga deras rapportering. Ja gott och väl.

Och sen ställde jag följdfrågan "Hur skulle du betrakta det om det var Sverigedemokraterna …som hade 50 procent sympatier bland journalistkåren. "Ja det skulle ju vara ett otroligt hot mot neutraliteten i public service, jag tror absolut inte att de här journalisterna skulle kunna rapportera neutralt om 50 procent av dem sympatiserade med Sverigedemokraterna" Men för miljöpartiet gällde inte det här då, de klarade av det här. Så man begriper alltså inte vilken värld man lever i, man ser inte den korruption... för vad det är. Det är helt öppet. Man har alltså levt helt och hållet i en egen bubbla.
https://www.youtube.com/watch?v=1j63A4KK7G8&feature=youtu.be&t=3423

Notera ordvalet "Det är ofta inte ens en konspiration" och "Det är mycket troligare att den förklaringen gäller än att det skulle vara en stor konspiration bland alla journalister." Det här utesluter inte på något sätt att det faktiskt finns en konspiration på högre nivå, utan han vill förklara det stora kollektiva grupptänket hos alla journalister istället inklusive de som jobbar som knegare på golvet på SR Jämtland, det där stället Ganman beskrivit som en skyddad verkstad för kompletta tomtar. Tror någon att den stora konspirationen skulle inviga alla lågbegåvade tomtar i svensk media i alla detaljer om konspirationen?

Dessutom är det ju viktigt att notera att hela det här stycket leder fram till Miljöpartiets överrepresenation i svensk media och dubbelstandarden. Det är ju det som är poängen med hela stycket i talet att lyfta fram den informationen till åhörarna. Att sitta och rycka en mening ur sitt sammanhang i ett livesänt tal utan teleprompter och sedan från den analysera sig till en hel världsbild känns lite som att spå i kaffesump.
Citera
2018-08-21, 14:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Intervju med Jeff Ahl i P4 Norrbotten.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=98&artikel=7023415
Rätt opartisk och okej för att vara SR. NMR gav de nazistkortet direkt dock.
Citera
2018-08-21, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Några reflektioner kring talen utifrån de senaste torgmötena. Alla är bra talare men när det gäller att attrahera nya väljare så är Kasselstrand den som appelerar till flest. Han har en otrolig förmåga att knyta an, svitcha upp, och nå ut med en tydlig klarhet. I princip alla hans tal är varierande och han tar alltid upp något till talet som gäller staden de befinner sig på. De andra kör lite för mkt av samma tal, ex idag så hade Kasselstrand haft sitt inledningstal och sedan kommer Jeff Ahl som hade lite samma tal som vanligt och med en helt annan typ av talteknik. Jeff Ahl låter alltid bra i riksdagen och är en bra talare, men jag tror att det är just det att Kasselstrand är so otroligt jävla bra, att de andra faktiskt bleknar i jämförelse men inte för att de är dåliga för det är det inte.

Sedan var utfrågningen idag väldigt bra, det är sånt som verkligen lockar väljare, när man blottlägger hyckleriet och hur politikerna berikar sig själva, och vad AfS vill göra för att förändra detta politiska träsk.

Jag tycker också den utfrågningen var väldigt bra och det tror jag uppskattas av publiken. Jag har inte sett så mycket från talen så jag vet inte om dom kört liknande tidigare.
Markus är också ganska lugn av sig så det blir en bra kontrast till både Jeff och Gustav som är mer hetlevrade.
Citera
2018-08-21, 14:28
Medlem
Karmans avatar
Afs har fått stor boost på Facebook senaste veckan enligt breakit.se:
https://www.breakit.se/artikel/14873/de-vinner-nar-bilarna-brinner-sa-gar-partierna-pa-facebook
Citera
2018-08-21, 15:01
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Pork
Jag lyfter ut sammanhanget Gustav Kasselstrand gjorde det där uttalandet i. Det här i princip så nära jag kan komma Gustav Kasselstrand i Gävle mellan 56:16 och 59:47 minuter in i videon, och jag vill poängtera att jag inte hållit på och redigerat bort en massa ahh… öhh och grammtikfel, utan det här så här bra Gustav Kasselstrand håller ett livesänt nytt tal han inte hållit tidigare och utan att ha ett manus: https://www.youtube.com/watch?v=1j63A4KK7G8&feature=youtu.be&t=3423

Notera ordvalet "Det är ofta inte ens en konspiration" och "Det är mycket troligare att den förklaringen gäller än att det skulle vara en stor konspiration bland alla journalister." Det här utesluter inte på något sätt att det faktiskt finns en konspiration på högre nivå, utan han vill förklara det stora kollektiva grupptänket hos alla journalister istället inklusive de som jobbar som knegare på golvet på SR Jämtland, det där stället Ganman beskrivit som en skyddad verkstad för kompletta tomtar. Tror någon att den stora konspirationen skulle inviga alla lågbegåvade tomtar i svensk media i alla detaljer om konspirationen?

Dessutom är det ju viktigt att notera att hela det här stycket leder fram till Miljöpartiets överrepresenation i svensk media och dubbelstandarden. Det är ju det som är poängen med hela stycket i talet att lyfta fram den informationen till åhörarna. Att sitta och rycka en mening ur sitt sammanhang i ett livesänt tal utan teleprompter och sedan från den analysera sig till en hel världsbild känns lite som att spå i kaffesump.
Tack för det arbetet! En annan grej att anmärka på är att Kasselstrand verkar ha missförstått situationen mellan journalister och politiker i Sverige. Han påstår att journalister är rädda för politiker och att de inte vågar ställa politikerna till svars. Skrattretande. Det är ju precis tvärtom. Journalister vågar göra precis allt, det finns inga metoder som är för smutsiga, när de vill sätta dit en politiker som går utanför åsiktskorridoren. Politiker däremot, de lyder villigt minsta vink från journalisterna. Politikerna är de fega. Vågar de säga bu till medierna, på skoj, så tar de tillbaka det dagen efter. Se på Bali. Inte ens den "tuffe" Bali kan göra annat än rygga tillbaka när drevet går.

"Journalisterna vågar inte granska politikerna".

Om journalisterna för stunden inte granskar en politiker så beror det inte på att de inte "vågar", utan på att politikern för stunden gör exakt det som journalisterna förväntar sig av denne - lyder.
Senast redigerad av baggebo1 2018-08-21 kl. 15:17.
Citera
2018-08-21, 15:17
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Tack för det arbetet! En annan grej att anmärka på är att Kasselstrand verkar ha missförstått situationen mellan journalister och politiker i Sverige. Han påstår att journalister är rädda för politiker och att de inte vågar ställa politikerna till svars. Skrattretande. Det är ju precis tvärtom. Journalister vågar göra precis allt, det finns inga metoder som är för smutsiga, när de vill sätta dit en politiker som går utanför åsiktskorridoren. Politiker däremot, de lyder villigt minsta vink från journalisterna. Politikerna är de fega. Vågar de säga bu till medierna, på skoj, så tar de tillbaka det dagen efter. Se på Bali. Inte ens den "tuffe" Bali kan göra annat än rygga tillbaka när drevet går.

"Journalisterna vågar inte granska politikerna".

Han har ju i viss mån rätt, journalisterna har många gånger granskat folket istället för makten (politikerna).
Ett exempel är ju när Expressen hängde ut massvis med vanliga Svenssons som hade yttrat sig på avpixlat, vilket ledde till att de blev av med jobbet och vänner etc.
Senast redigerad av robotgura 2018-08-21 kl. 15:19.
Citera
2018-08-21, 15:23
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Han har ju i viss mån rätt, journalisterna har många gånger granskat folket istället för makten (politikerna).
Ett exempel är ju när Expressen hängde ut massvis med vanliga Svenssons som hade yttrat sig på avpixlat, vilket ledde till att de blev av med jobbet och vänner etc.
Journalisterna bryr sig inte om du är politiker eller inte. Om du inte lyder agendan så ska du "granskas" (=krossas). De har granskat väldigt många SD-politiker också, eller hur? Och alla övriga politiker som rört sig en millimeter åt fel håll.

Jag fattar faktiskt inte hur det är möjligt att någon person år 2018 inte ser att det är journalisterna som styr politiken i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in